تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۹
۰
plusresetminus
فرماندار شهرستان منوجان خبر داد:

احداث ۴۸ کیلومتر سیل‌بند، سد راه سیل جنوب کرمان

فرماندار شهرستان منوجان گفت: سال گذشته با حمایت مسئولان توانستیم ۴۸ کیلومتر سیل‌بند ایجاد کنیم و اگر این اقدام انجام نشده بود، شاید مسائل دیگری به‌وجود می‌آمد.
احداث ۴۸ کیلومتر سیل‌بند، سد راه سیل جنوب کرمان
جمشید سراجی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با اشاره به پیش‌بینی و تأکید هواشناسی بر ورود سامانه بارشی بسیار قوی در شهرستان‌های جنوبی و به‌ویژه شهرستان منوجان گفت: از همان ساعات اولیه که از این مسئله اطلاع پیدا کردیم، ستاد بحران شهرستان را تشکیل و شهرستان را به هشت پهنه تقسیم کردیم و هشت تن از مدیران در مناطق مستقر شدند.

فرماندار شهرستان منوجان ادامه داد: به مدیران مأموریت داده شد تا موارد احتمالی در نقاط مختلف شهرستان که احتمال دارد، رخ دهد را بررسی و شناسایی کنند و بعد از این اقدام بخش خصوصی، پیمانکاران و دستگاه‌های مختلف را دعوت کردیم تا بتوانیم دستگاه‌های متعدد شامل لودر، کمرشکن، بلدوز و غیره را استفاده کنیم و در نقاطی که احتمال مشکل می‌دادیم، این دستگاه‌ها مستقر شدند.

وی با تأکید بر اینکه حضور استاندار در شهرستان منوجان باعث قوت قلب ما و مردم شهرستان شد، ابراز کرد: استاندار و شهردار از روستاهای حسین‌آباد، چغوکی و پورشعبان بازدید کردند و در جاهایی که احساس خطر می‌شد مانند روستا پورشعبان، مدرس‌ه‎ای که در نزدیکی همان منطقه بود، با کمک هلال احمر تجهیز و مردم را به آن‌جا بردیم.

سراجی اظهار کرد: باتوجه‌به اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها، توانستیم خسارات را به‌حداقل برسانیم؛ چراکه ما تجربه وقوع سیل در سال ۱۴۰۰ را داشتیم که متأسفانه در آن زمان لایه‌روبی رودخانه‌ها انجام نشده بود و در زمینه سیل‌بند، احداث برخی انجام و برخی دیگر نیاز به تقویت داشتند و زمانی که سیل در آن سال به‌وقوع پیوست، نزدیک به ۲ هزار میلیارد خسارت در منطقه ایجاد شد.

فرماندار شهرستان منوجان تصریح کرد: در شهرستان دو پل وجود دارد که یکی از آن دو پل ۵۰ درصدش آسیب دیده بود که سال گذشته توانستیم، ۱۲ دهنه پل به آن اضافه کنیم و در ورودی شهر منوجان نیز پلی به‌نام دهنو وجود دارد که با سال گذشته راه ارتباط با ۳۰ روستا را مسدود کرد؛ بنابراین در سال گذشته با پشتیبانی استاندار و سایر مسئولان، توانستیم این دو پل را مرمت و بازسازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با حمایت استاندار و مدیریت بحران استان، توانستیم ۴۸ کیلومتر سیل‌بند و همچنین لایه‌روبی رودخانه‌ها را انجام دهیم و اگر این اقدام انجام نشده بود، شاید مسائل دیگری به‌وجود می‌آمد.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdch6vnzx23nkkd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین