تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۷
۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: میزان تولید مس در کشور در خور شان نظام جمهوری اسلامی نیست و باید به ۱ میلیون تن کاتد مس برسیم.
باید به تولید ۱ میلیون کاتد در کشور برسیم
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» حسین مدرس‌خیابانی صبح امروز در ویژه برنامه تخصصی با عنوان «صنعت سبز» اظهار کرد: میزان تولید مس در کشور در خور شان نظام جمهوری اسلامی نیست و باید به ۱میلیون تن کاتد مس برسیم.

وی با اشاره به اینکه حضور ما در صنایع ملی مس بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری برای کارهای «نشد» هست، ادامه داد: جهاد دانشگاهی هم دنبال این هست تا فن‌آوری‌های پیشرفته روز را به کشور اراده دهد و دانش به تولید صنعتی منجر شود.

مدرس‌خیابانی ابراز کرد: هدف اصلی در شرکت ملی مس این است تا با پشتیبانی مسئولان ملی و استانی شتاب و جهش در مس کاتد در کشور اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت در حوزه منابع عظیم مس فراتر از فولاد و آلومنیوم است، متذکر شد: اما مس نسبت به آن دو فلز در بعد از انقلاب اسلامی رشد کمتری داشته است درحالی‌که مس هم این ظرفیت و قابلیت را دارد که خود را به رتبه‌های بالای تولید در دنیا برساند به شرط اینکه بتوانیم از دانش روز استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ادامه داد: کارخانه نوآوری در کارخانه مس سرچشمه احداث شده است تا بتوان دانش روز را منتقل کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش‌های دانشی می‌فرمایند «دانش به کارهای تجاری و صنعتی تبدیل شود و ثروت‌آفرینی کند».

مدرس‌خیابانی اضافه کرد: اینکه کتاب، رساله و پایان‌نامه را در کتابخانه بگذاریم، خاصیتی ندارد و باید دانش به ثروت‌آفرینی تبدیل شود و این اطمینان را به مجموعه‌های پژوهشی، مراکز نوآوری و استارآپ‌ها می‌دهیم که شرکت ملی مس از هر طرح نوآورانه و فن‌آورانه برای کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری و کیفیت به لحاظ مادی و اعتبارات حمایت می‌کند.

وی ابراز کرد: صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه را در استان کرمان تشکیل داده‌ایم و منابع بیشتری هم به آن اختصاص می‌دهیم، زیرا حلقه‌های صنایع کوچک و مشاغل کارگاهی در اطراف بنگاه‌های بزرگ دنیا شکل می‌گیرد و ما نیز باید به‌دنبال صنایع پایین‌دستی در مس باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس خاطرنشان کرد: اینکه اشتغال مس در حضور در مجتمع مس ختم می‌شود، امری اشتباه است و دانشمندان و جوانان ما باید به دانش برسند و کارگاه‌ها و صنایع پایین‌دستی ایجاد کنند تا تولید بیشتری را برای کشور داشته باشند. 

منبع: فارس
انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcgnz9qzak9ty4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما