تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۸
۰
plusresetminus
توسط آموزش و پرورش کهنوج صورت گرفت؛

برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر کهنوج

جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر مدارس شهرستان کهنوج با حضور جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان در محل مصلی کهنوج برگزار شد.
برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر کهنوج
به‌ گزارش‌ سرویس‌ فرهنگی « راه‌ آرمان»؛ جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر پایه هشتم؛ مدارس شهرستان کهنوج،  امروز با حضور جمعی از فرهنگیان و اولیاء دانش‌آموزان در محل مصلی کهنوج برگزار شد.

در این آئین معنوی تربیتی، دانش‌آموزان پسر با قرائت سوگند‌نامه، با خدای خود پیمان بستند تا با عمل به واجبات دینی و دوری از محرمات به فرامین خداوند بزرگ عمل کرده و همیشه قدردان نعمت‌های الهی باشند.

جواد درویشی ضمن تبریک این روز مهم به دانش‌آموزان تازه به سن تکلیف رسیده؛ اظهار کرد: امروز فصل جدیدی از زندگی برای شما شروع خواهد شد و  انسان همزمان با سن تکلیف در انجام فرائض و واجبات خود تلاش می‌کند و این موجب خواهد شد تا هرگز اسیر هوای نفس نشود.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان کهنوج افزود: جشن تکلیف یک جشن واقعی است، وقتی انسان به سن تکلیف می‌رسد می‌تواند با خدا حرف بزند، نماز شایستگی و قابلیت یافتن برای حرف زدن با خدا است.

وی تصریح کرد: خدا بهترین و مهربان‌ترین دوست است، با درست نماز خواندن با خدا دوست می‌شویم، هر کاری داشته باشیم با خدا در میان گذاشته و مطمئن هستیم که راز ما را به کسی نمی‌گوید و اگر اشتباهی کردیم و طلب عفو کردیم ما را می‌بخشد و آن را به کسی نمی‌گوید.

درویشی خاطرنشان کرد: امسال ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان پسر پایه هشتم مدارس شهرستان کهنوج در جشن تکلیف و بندگی شرکت کردند.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان کهنوج با بیان اینکه امروز، روزی است که شما با خواندن نماز و دوستی با خداوند وارد مرحله دیگری از زندگی می‌شوید تا آینده‌ساز کشور باشید، افزود: اگر بتوانید به‌خوبی بندگی خدا را به‌جا بیاورید، می‌توانید زندگی خوبی برای خودتان بسازید.

وی با تأکید بر اینکه راه زندگی را از شهداء و سیر و سلوک آنها یاد بگیرید، خاطرنشان کرد: جشن تکلیف، جشن تشرف انسان به ساحت لطف و عنایت خداوند است و این ساعات را قدر بدانید.

در ادامه این مراسم دانش‌آموزان به‌صورت دسته جمعی نماز جشن تکلیف خود را اقامه کرده و بسته‌‌های عبادت خود را از مسئولان دریافت کردند.


انتهای خبر/پ https://armanekerman.ir/vdcef78zpjh8eoi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما