کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان خبر داد؛

اعزام ده کاروان از استان کرمان به حج تمتع

22 ارديبهشت 1401 ساعت 8:19

محمود عرب نژاد گفت: امسال به استان کرمان ده کاروان تعلق گرفته است که دو کاروان مربوط به کرمان، دو کاروان رفسنجان، دو کاروان زرند، یک کاروان سیرجان، یک کاروان شهربابک، یک کاروان انار و یک کاروان شهرستان های جنوبی و بم است.


محمود عرب نژاد در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه امسال عربستان سهمیه کشورهای اسلامی را به واسطه بیماری کرونا کم کرده است، گفت:  تعداد زائرانی که در سال 1399 ثبت نام کرده اند، تقریبا 45 درصد از سهمیه کشور را کسب کرده و می توانند اعزام شوند.

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه عربستان اعلام کرده است که افراد بالای 65 سال نمی توانند اعزام شوند، ادامه داد: زائران زیر 65 سال که واجد الشرایط هستند بر اساس سهمیه ای که به جمهوری اسلامی داده شده است و اولین فیش پرداختی آنها مربوط تا تاریخ 22/3/1386 است می توانند برای ثبت نام به دفاتر زیارتی مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: زائران باید دو دُز واکسن خود را از نوع سینوفارم و آسترازنکا تزریق کرده باشند، چرا که این دو نوع واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت عربستان است.

عرب نژاد بیان کرد: امسال به استان کرمان ده کاروان تعلق گرفته است که دو کاروان مربوط به کرمان، دو کاروان رفسنجان، دو کاروان زرند، یک کاروان سیرجان، یک کاروان شهربابک، یک کاروان انار و یک کاروان شهرستان های جنوبی و بم است.

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه ثبت نام ها آغاز شده است و زائران برای انجام ثبت نام می توانند حضوری و اینترنتی امور خود را انجام دهند، خاطر نشان کرد: اولین پرواز جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 23 خرداد ماه انجام می شود و آخرین کاروان نیز هفتم مرداد ماه به کشور باز می گردند و هنوز اطلاع دقیقی از پروازهای استان کرمان مشخص نشده است.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 126867

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/126867/اعزام-ده-کاروان-استان-کرمان-حج-تمتع

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir