تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۵
۰
plusresetminus
مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان خبر داد:

طرح نهضت ملی مسکن در گرو تأمین تسهیلات

مدیرکل راه و شهرسازی شمال کرمان گفت: برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر کرمان زمین به میزان کافی تأمین شده است اما ساخت‌وساز در شهر کرمان منوط به تعیین تکلیف بانک‌های عامل است.
طرح نهضت ملی مسکن در گرو تأمین تسهیلات
رضا حافظی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» عنوان کرد: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن مختص شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل جهت پرداخت تسهیلات است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان زمین به ‌اندازه کافی برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت تأمین شده است، گفت: نبود زیرساخت‌های مناسب و عدم پرداخت تسهیلات برای آغاز به ساخت واحدهایی که به مردم واگذار شده تا خودشان آنها را بسازند، حرکت ما را کند کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: متقاضیان شهرستان کرمان نزدیک به ۴۰ درصد از طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان را دربر می‌گیرند که به همین دلیل این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل جهت پرداخت تسهیلات است و بانک‌های عامل که سهمیه و اعتبار پرداخت تسهیلات از سوی دولت به آنها واگذار شده است باید هرچه سریع‌تر به کمک این مهم بشتابند.

حافظی با اشاره به آمار ثبت‌نامی‌های شهرهای مختلف شهرستان کرمان ادامه داد: ما فقط در چهار شهرستان اندوهجرد، شهداد، راین و گلباف به‌دلیل شرایط خاص منطقه‌ای و پهنه سیلابی موفق به تأمین زمین نشده‌ایم که در حال بررسی اراضی دیگر هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان اذعان کرد: طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شهرهایی همچون ماهان، اختیارآباد، باغین، کاظم‌آباد و زنگی‌آباد نیز مشکلاتی را دارد که در آخرین جلسه شورای مسکن به آنها نیز رسیدگی شد و  پیشنهاداتی مطرح و مصوباتی برای آنان اتخاذ شد که به ‌زودی پیگیری و اجرا خواهند شد.
.
وی تأکید کرد: یکی از بخش‌نامه‌های طرح نهضت ملی مسکن توجه‌ به پروژه‌های بازآفرینی شهری است در همین راستا محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهرهای نرماشیر، نگار، جوزم و فهرج از ابتدای سال جاری مورد بررسی قرار گرفته‌اند و عملیات اجرایی آنها نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

حافظی اذعان کرد: در شهرستان‌های بزرگ استان همیشه مباحثی مربوط به تغییر کاربری وجود دارد که در راستای طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد بنابراین پرونده‌های تغییر کاربری شهرهای سیرجان و زرند مورد بررسی قرار گرفته‌اند و با تعداد هشت پرونده تغییر کاربری موافقت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان گفت: طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سیرجان و بردسیر پیشرو  بوده و متقاضیان شهرستان سیرجان در مرحله قرعه‌کشی انتخاب واحد احداثی هستند و بیش‌از ۱۲۷ هکتار در ماهان و ۴۰ هکتار زمین در محی‌آباد در محدوده این شهرها الحاق شده است.

وی اذعان کرد: متقاضیان طرح جوانی جمعیت شهرستان کرمان نیز در شهرهای ماهان، محی‌آباد، جوپار، باغین و چترود ساماندهی شده‌اند و دولت موظف به انجام تعهدات صورت گرفته با مردم است تا با حرکتی جهادی و هماهنگی شوراهای اسلامی، شهرداران بتوانند در اسرع وقت متقاضیان را ساماندهی کنند.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdccoxqsp2bq0e8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما