تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸
۰
plusresetminus
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان:

۳۸۶۰ گروه جهادی استان در اطلس جهادی ثبت شده‌اند

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان با بیان اینکه به‌منظور بهبود فعالیت‌های گروه‌های جهادی، اطلس جدید جهادی در سطح کشور طراحی شده است، گفت: ۳۸۶۰ گروه جهادی استان در اطلس جهادی ثبت شده‌اند.
۳۸۶۰ گروه جهادی استان در اطلس جهادی ثبت شده‌اند
علی‌اکبر شاهرخی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «راه آرمان»؛ در خصوص اهم برنامه‌ها و اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان کرمان گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در استان تأمین آب شرب است که از ابتدای شروع این طرح تاکنون با همت واقف و خَیر گرانقدر آقای ابراهیمی، ۴۹۸ روستا را در سطح استان آب‌رسانی کرده‌ایم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ادامه داد: با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام، ۱۱۸ روستا از مجموعه ۴۶۴ روستا، در ۶ شهرستان رفسنجان، نرماشیر، ریگان، فهرج، رودبار جنوب و عنبرآباد آب‌رسانی شده است.

وی بیان کرد: افتتاح منازل مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) را در طول هفته بسیج سازندگی در سطح استان خواهیم داشت، همچنین قرارگاه‌های منطقه‌ای در تمام شهرستان‌های در این هفته افتتاح خواهند شد.

شاهرخی افزود: قرارگاه‌های منطقه‌ای به‌منظور منسجم کردن گروه‌های جهادی برای مواقع ضروری در هنگام وقوع بلایای طبیعی همانند زلزله و سیل و همچنین برای پیشبرد اهداف سازمانی در پروژه‌های بزرگ مانند ساخت واحدهای مسکونی به‌صورت انبوه برای افراد نیازمند و معسر فعالیت خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ابراز کرد: از مجموع هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی، تاکنون نزدیک به هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) آماده کرده‌ایم که سازمان بسیج سازندگی موضوعات مروبط به سیمان و ایزوگام این منازل را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به گرمی هوا در جنوب کرمان، توزیع ۵۰۰ کولر گازی به ارزش ۸.۵ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) که پیش‌از این شناسایی شده‌اند، را خواهیم داشت، همچنین کمک به تکمیل مساجد و حرم شهدای گمنام در شهرستان‌های استان را در طول هفته بسیج سازندگی با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با هماهنگی
نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و فرمانداران انجام خواهیم داد.

شاهرخی با بیان اینکه به‌منظور بهبود فعالیت‌های گروه‌های جهادی، اطلس جدید جهادی در سطح کشور طراحی شده است، اظهار کرد: از این اطلس در سطح استان رونمایی کرده‌ایم و مقرر شده است که تمام گروه‌های جهادی که در اطلس شماره یک حضور داشته‌اند، در اطلس شماره دو اطلاعات خود را کامل کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان با بیان اینکه قریب به ۳ هزار و ۸۶۰ گروه جهادی ثبت شده داریم که تاکنون ۲۵۰ گروه جهادی با مشخصات کامل در این سامانه به‌روزرسانی شده‌اند، عنوان کرد: تخصصی کردن گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف بهداشتی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه با همکاری مجموعه‌های مختلف در سطح استان از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان بوده است.

وی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی که در طول سال‌های ۱۴۰۲ دنبال کرده‌ایم و امسال نیز پیگیر آن خواهیم بود، توجه و تبیین عناوین شعارهای سال است؛ چرا که در سال‌های اخیر شاهد نام‌گذاری سال‌ها در عرصه اقتصادی هستیم و بر همین اساس تاکنون قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال و مردمی‌کردن اقتصاد وام‌هایی را داده‌ایم.

شاهرخی با تأکید بر اینکه تشکیل کارگاه‌های خُرد خانگی و اشتغال‌های زنان خانوار در زمینه مردمی‌سازی اقتصاد کمک شایانی می‌کند، عنوان کرد: ما با تمام توان در مجموعه‌های بالادستی خود در تهران و سطح استان پیگیر مسائل اقتصادی و اشتغال هستیم تا این مهم ادامه پیدا کند و از مجموعه ۵۰۰ میلیاردی که برای تحقق عنوان شعار سال در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به ما سهمیه داده شده بود، تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان واگذار شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی استان کرمان در طول دو الی سه ماه گذشته در سیل استان سیستان و بلوچستان بیش از ۴۰ تُن مواد خوراکی و مبلغ ۸۰ میلیون تومان پول نقد ارسال کرده و گروه‌های جهادی استان در مناطق مختلف چابهار حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به حضور جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در زمان وقوع سیل جنوب در شهرستان‌های رودبار جنوب، زهکلوت و جیرفت ابراز کرد: مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان و مسئول بسیج سازندگی در سیل زرند حضور داشتند و گروه‌های جهادی در شهرستان‌هایی که دچار سیل شده بودند، وارد صحنه شدند.

شاهرخی با بیان اینکه احداث سیل‌بند در جنوب استان به‌همت سازمان بسیج سازندگی، یکی از عللی بود که خسارات وقوع سیل را کم کرد، خاطرنشان کرد: سال گذشته در شرق، جنوب و شمال استان بیش از ۶۰ کیلومتر سیل‌بند احداث کردیم و همچنین احداث بیش از ۱۵ کیلومتر آسفالت جاده روستایی را انجام داده‌ایم و احداث جاده‌های روستایی شهرستان جازموریان به‌طول ۴۰ کیلومتر را نیز در برنامه کاری خود داریم.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcjvyevauqexhz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین