تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱
۰
plusresetminus
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کرمان خبر داد:

بررسی پرونده ۳۰ واحد تولیدی در کمیته تخصصی

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش‌از ۵۰ واحد تولیدی پایش شده‌اند.
بررسی پرونده ۳۰ واحد تولیدی در کمیته تخصصی
حجت قاسم‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» اولین جلسه کمیته راه‌اندازی و بازگشت‌به چرخه تولید واحدهای راکد با حضور غلام‌عباس شریف‌آبادی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی، نمایندگان معاونت اقتصادی استانداری، سازمان صمت شمال و جنوب استان، اتاق بازرگانی، شورای عالی بانک ها و... به دبیری شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سوم اردیبهشت‌ماه برگزار و تا به امروز چهار جلسه دیگر در تداوم آن برگزار شده است.

وی عنوان کرد : در این جلسه بر اساس نظرات قطعی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان تعداد ۹۶ واحد صنعتی شمال و ۳۶ واحد صنعتی جنوب استان در درون شهرک های صنعتی راکد هستند که مبنای این کمیته به چگونگی احیاء و بازگشت به چرخه تولید این واحدها، اختصاص یافت و البته پیشنهاداتی نیز مصوب شد.

مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کرمان اذعان کرد: طبق مصوبات بر آن شدیم تا ابتدا واحدهای قابل احیاء که توجیه اقتصادی هم دارند شناسایی و سپس توسط اعضای کمیته بازدید شوند که این کار بر عهده گروه‌های جهادی تحت لوای صنعت‌یار گذاشته شد تا عارضه‌یابی شوند.

قاسم‌پور افزود: بر اساس احصاء مشکلات در مرحله بعد، این واحدهای دارای شرایط احیاء با کمک همه دستگاه‌های عضو کمیته برای بازگشت به چرخه تولید کمک شوند.

وی به دیگر فعالیت‌های این سازمان که برگزاری کمیته‌های تخصصی صنعتی ومعدنی است اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار کمیته تخصصی صنعت و معدن شمال استان کرمان برگزار شده است و  این جلسات مشترک ذیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و قرارگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بسیج مهندسین برگزار می‌شوند و بعد از پایش و عارضه‌یابی بیش‌از ۳۰ پرونده به این کمیته ارسال شده است.

وی بیان کرد: در اولین جلسه پرونده ۹ واحد تولیدی مربوط به شهرهای کرمان، سیرجان و زرند بررسی شد و با کمک مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه، پیشنهادات لازم جهت تصویب و حل مشکلات این واحدها به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء استان ارجاع شد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کرمان ادامه داد: در دومین کمیته تخصصی هشت پرونده و در سومین ۹ پرونده که عارضه‌یابی شده بودند بررسی شدند، مصوبه گرفته و یا به کمیته جهت بررسی بیشتر ارجاع شده‌اند.

 قاسم‌پوربه آخرین جلسه که یکشنبه هفته جاری برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: پرونده ۱۰ واحد تولیدی مربوط به شهرهای کرمان، بم، بردسیر و رفسنجان بررسی شد و با کمک مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه، پیشنهادات لازم جهت تصویب و حل مشکلات این واحدها به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء استان ارجاع شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این جلسات با حضور نمایندگانی از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سازمان صمت، بسیج مهندسین صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، اقتصاد و دارایی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر اعضا در اداره کل صمت استان کرمان به عنوان کمیته تخصصی معدن و صنعت یکشنبه‌ها برگزار می‌شود.


انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcizuazqt1a532.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما