تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۴
۰
plusresetminus
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری

شهید مطهری مرزبان دین به‌معنای دقیق کلمه بود

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از ویژگی‌های شهید مطهری، مرزبانی از دین بود که ایشان انجام می‌دادند، شهید مطهری مرزبان به‌معنای دقیق کلمه بود.
شهید مطهری مرزبان دین به‌معنای دقیق کلمه بود
آیت‌الله سیداحمدخاتمی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با اشاره به دوازدهم اردیبهشت‌ماه و گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله شهید مرتضی مطهری گفت: مفسر، فقیه، عارف، مورخ و غیره از جمله ویژگی‌های آیت‌الله شهید مطهری بود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از ویژگی‌های آیت‌الله شهید مرتضی مطهری، مرزبانی از دین بود که ایشان انجام می‌دادند، شهید مطهری مرزبان به‌معنای دقیق کلمه بود.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: آن‌جا که مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها به‌جان دین افتادند، آیت‌الله شهید مرتضی مطهری با کتاب پنج جلدی اصول فلسفه و روش رئالیسم که متن این کتب از علامه طباطبایی بود، با توضیحات خود، به جنگ منطقی با آن‌ها رفت.

وی اظهار کرد: آن‌جا که منافقین که آن روز آن‌ها را مجاهدین می‌گفتند، دین را تحریف شده عرضه می‌کردند، آیت‌الله شهید مرتضی مطهری، به‌عنوان مفسر دین قهرمانان در عرصه و میدان حاضر بود.

آیت‌الله سیداحمدخاتمی تصریح کرد: آن‌جا که از دل منافقین، گروهک فرقان برآمد، آیت‌الله شهید مرتضی مطهری به‌مبارزه منطقی با آنان پرداخت و جان خود را در عرصه دین کف دست قرار داد و وارد میدان شد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: یکی از راز و رمزهای تجلیل فراوان امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی از آیت‌الله شهید مرتضی مطهری، مرزبانی شهید مطهری از دین است، مهمی که رسالت همیشه علماست.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: امام راحل درباره آیت‌الله شهید مرتضی مطهری فرموده‌اند «خدمتی که مرحوم مطهری به نسل جوان و دیگران کرده است، کم کسی کرده است. آثاری که از او هست، بی‌استثنا، همه آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم«بی‌استثنا آثارش خوب است». ایشان بی‌استثنا آثارش خوب است؛ انسان‌ساز است؛ برای کشور خدمت کرده است. در آن حال خفقان، خدمت‌های بزرگ کرده است این مرد عالی‌قدر».

وی خاطرنشان کرد: قلم آیت‌الله شهید مرتضی مطهری، قلم نافع برای اسلام بود، هرچه احتیاج بود می‌نوشت و زیبا می‌نوشت و تلاش داشت در وانفسای دین‌ستیزی رژیم سیاه پهلوی، از دین حمایت کند.

انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdcbzgb8srhbazp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین