تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۳
۰
plusresetminus
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد:

تبیین مبانی نظری انقلاب با مجاهدت شهید مطهری

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید مطهری اسلام‌شناسی بود که عمر خود را به تبیین مبانی نظری انقلاب اسلامی گذراند.
تبیین مبانی نظری انقلاب با مجاهدت شهید مطهری
حجت‌الاسلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»»؛ با اشاره به دوازدهم اردیبهشت‌ماه و گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله شهید مرتضی مطهری گفت: مطابق آیه شریف قرآن کریم معلمی از شئوون انبیاست؛ لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِّنْ أَنفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ (سوره آل‌عمران۱۶۴).

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: روز شهادت آیت‌الله شهید مرتضی مطهری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز معلم نام‌گذاری شده است؛ مقام معلم شهید آیت‌الله مرتضی مطهری را گرامی‌ می‌داریم.

وی رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از معلمان فرمودند« اینكه روز معلم را با مناسبت یاد شهادت یك معلمِ بزرگ قرار داده‌اند، برای ما درس‌آموز است؛ این یك حركت نمادین است؛ یعنی عظمت كار تعلیم و تربیت در آن حدی است كه آمیخته‌ای از كار فكری و علمی و حضور در میدان‌های اساسی زندگی- آن‌چنانی كه در حیات شهید مطهری مشهود بود- نقطه‌ مطلوب این شغل شریف و این كار بزرگ است.» (۱۳۸۹/۰۲/۱۵)

حجت‌الاسلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی بیان کرد: آیت‌الله شهید مرتضی مطهری بزرگ‌مرد فیلسوف، متفکر، اسلام‌شناس، مجاهد فی‌سبیل‌الله عمر خود را در نظریه‌پردازی، اندیشه‌ورزی، بیان حقایق و مبارزه با جهل، خرافه، انحراف و مرزبانی از ایمان، فرهنگ، فضایل اخلاقی و در اواخر در تبیین مبانی نظری انقلاب اسلامی گذراند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه روز معلم دوازدهم اردیبهشت‌ماه، فرصت مناسبی است تا مقام و جایگاه اندیشه و اندیشمندان تکریم شود، عنوان کرد: مقام والا معلم ستودنی است، چراکه این رسالت انتقال اندوخته‌های علمی به نسل آینده به‌عهده معلمان است.

وی اظهار کرد: معلمان، مربیان فکرپرور جامعه و پیشوای پیشرفت علمی، عقلی و معنوی کشور هستند؛ این قشر مجاهدان در میدان مواجهه با تهاجم فکری دشمنان علیه جوانان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی با بیان اینکه معلمان تقویت‌کننده و حفاظت‌کننده سرمایه انسانی کشور هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم معلمان در آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با نقش‌آفرینی بسیار مؤثر، افق‌های دوردست عزت، اقتدار و سربلندی را برای کشور ایجاد کنند.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcfexdy1w6djea.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین