تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
۰
plusresetminus
دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان می‌گویند؛

دوگانگی رسانه‌های غرب در مخابره آزادی بیان

دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان در خصوص خیزش دانشجویان و اساتید غرب در حمایت از مردم فلسطین و همچنین عملکرد رسانه‌های غربی در انعکاس این خیزش و آزادی بیان اظهار نظر کردند.
دوگانگی رسانه‌های غرب در مخابره آزادی بیان
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» این روزها شاهد خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستیم.

بعد از ماه‌ها نسل‌کشی در غزه و بی‌توجهی به کشتار زنان و کودکان، این‌بار اما صاحبان اندیشه یعنی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها به‌پا خواسته‌اند و علیه سیاسیت‌های غرب و خصوصاً حمایت آمریکا از نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی شعار می‌دهند.
 
البته تصاویر و ویدئوهای منتشر شده فراوانی را می‌توان دید که پلیس آمریکا چنان با دانشجویان و اساتید این دانشگاه‌ها برخورد می‌کند که گویی فردی قاتل و یا اغتشاگر در سطح بین‌المللی را دستگیر کرده است.
زد و خورد، دستگیری، به زندان انداختن و کشتن دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و غرب در جایی صورت می‌گیرد که خود را مهد آزادی بیان می‌دانند.
 
این موضوع دلیلی شد تا در میان دانشجویان دانشگاه باهنر بروم تا با آنان در خصوص خیزش دانشجویان آمریکا و از طرفی برخورد نظامی با مطالبه قشر فرهیخته این جامعه از سوی سردمداران دولت‌های غرب به گفتگو بنشینم.
 خیزش دانشجویان آمریکا اوج نفرت تمام جهان را از رژیم جعلی صهیونیستی
در بدو ورودم به دانشگاه، عده‌ای پنج نفره از دانشجویان را دیدم که دور هم حلقه زده بودند و مشخص بود موضوعی جالب و جذاب دارند که در حال گفتگو هستند؛ نزدیک شدم، خودم را معرفی کردم و در خصوص موضوعی که مد نظرم بود با آن‌ها به صحبت نشستم، یکی از آن‌ها که دانشجوی ارشد مهندسی کشاورزی دانشگاه باهنر بود، گفت: خیزش دانشجویان آمریکا اوج نفرت تمام جهان از رژیم جعلی صهیونیستی را نشان می‌دهد، این جنایات به حدی شده که اگرچه آمریکا به‌عنوان یک پشتوانه مالی از اقدامات رژیم کودک‌کش صهیونیستی است اما مردم و حتی قشر تاثیرگذاری چون دانشجویان برخلاف اقدامات سران این کشور شعار می‌دهند و حتی بسیاری بازداشت و برخی نیز کشته شده‌اند.
 
بی‌احترامی به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم غزه
در این میان یکی دیگر از دانشجویان این جمع بیان کرد: آن‌چه که در آمریکا در حال رخ دادن است، بی‌احترامی به دانشجویان دانشگاه آمریکا است اما نهایت آن‌چه که اتفاق می‌افتد، پیروزی مسلمانان است و ما مطمئن هستیم که به این پیروزی می‌رسیم.
 
دانشجویان ایران از اقدام آگاهانه دانشجویان آمریکایی حمایت می‌کنند
این دانشجوی دانشکده کشاورزی دانشگاه باهنر ادامه داد: همه دانشجویان ایران از اقدام آگاهانه دانشجویان آمریکایی حمایت می‌کنند اما رژیم غاصب صهیونیستی بداند که حق بر باطل پیروز است؛ در ضمن همه ما می‌گوییم یک‌صدا مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل.
 
در ادامه یکی دیگر از دانشجویان که خودش را زینب پورملک معرفی کرد، گفت: دانشجوی رشته ادبیات هستم، اگرچه با این دوستانم هم‌رشته نیستم اما هم‌عقیده هستم.

 همه در برابر دفاع از مردم مظلوم؛ یک هدف می‌شوند
این دانشجو ادامه داد: وقتی پای مظلومیت و آزادی کودک و زنان فلسطین وسط می‌آید دیگر همه در برابر دفاع از مردم مظلوم؛ یک هدف می‌شوند، فرقی ندارد که چه عقیده‌ای داری و یا دارای چه سطح از علم تکنولوژی هستی.
 
پورملک عنوان کرد: شاهد هستیم همان‌گونه که مردم کشورهایی چون افغانستان ،عراق و یا کشورهای آسیایی در خصوص نسل‌کشی مردم فلسطین دغدغه دارند و معترض هستند اکنون نیز مردم کشورهای آمریکا، فارنسه و یا سایر کشورهای اروپایی به‌پا خاسته‌اند.

دوگانگی رسانه‌های غرب در بیان آزادی
وی به دستگیری دانشجویان و اساتید در دانشگاهاه یغرب و آمریکا اشاره کرد و گفت: با سیاستی که آمریکا دارد این اقدامات تناقض دارد با توجه به اعتراضاتی در چند سال اخیر در ایران شاهد بودیم و به بهانه آزادی مطرح بود،  شاهد بودیم که رسانه‌ها یبگانه بر روی این موضوع بسیار مانور می‌رفتند و حتی بیان می‌کردند که ایران به دانشجویانش آزادی بیان نمی‌دهد و همه را زندانی کرده است اما اکنون شاهد هستیم که خودشان این‌کار را انجام می‌دهند اما هیچ اعتراضی و بیانی در رسانه‌ها  در این مورد مطرح نیست.
 
انتهای خبر/ پسند
 
 
 
 
  https://armanekerman.ir/vdcfvxdyxw6djea.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین