تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷
۰
plusresetminus
استاندار کرمان گفت: یکی از چالش‌های استان تقسیم سود سهام در مجامع عمومی پایان هر سال است که عملا سرمایه شرکت را خارج و مسیر تولید را لنگ می‌کند.
تقسیم سود سهام در مجامع تولید را لنگ می‌کند
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» ظهر امروز جشنواره امتنان کارگری در محل سالن شهید مرتضوی فرمانداری کرمان برگزار شد.

محمدمهدی فداکار در حضور جامعه کار و تولید استان کرمان ضمن تبریک روز معلم گفت: در هر جایگاهی که هستیم از برکت حضور معلمان بوده است و این نکته را نباید فراموش کرد که الفبای خدمت را معلم به ما آموخته است. 

وی با بیان اینکه استان کرمان معدنی است، اذعان کرد: حوزه کارگری حوزه سختی است و بسیاری از استان‌ها این شرایط را ندارند، کار معدن سخت و طاقت فرساست اما جامعه تولیدی استان خوب توانسته است که از عهده وضعیت برآید.

استاندار کرمان تأکید کرد: استان نقش خوبی را در رشد تولید ناخالص ملی ایفا کرده است که نشان از نقش مسمتر کارگران این عرصه دارد، زیرا همه‌کاره تولید کارگر است و آنها باعث عملیاتی و اجرایی‌شدن برنامه‌ریزی و طرح‌های توسعه‌ای مدیران در بخش تولیدی هستند. 

فداکار با اشاره به این مطلب که 60 درصد رسیدگی به دعاوی  کارگری کاهش‌ پیدا کرده است، گفت: دو مسئله در عرصه کارگری جدی است که از آن غفلت شده که آموزش و مهارت است.

وی اذعان کرد: از یک سو فارغ‌التحصیلی را داریم که علم آموخته و مدرک تخصصی دارد اما مهارت ندارد و از سوی دیگر گروه با تجربه و ماهری داریم که تحصیل اصولی نداشته‌اند و فاقد مدرک تحصیلی مرتبط هستند که حتی با گواهی آموزشی هم می‌توان این خلع را رفع کرد.

استاندار کرمان گفت: با امار اعلامی از سوی دستگاه‌ها مشخص است که شاخص‌ها خوب کار می‌کنند  وقتی مقرری‌بگیران بیکاری افزایش یابند یعنی واحد صنعتی تعطیل شده اما زمانی که شاهد کاهش مقرری‌بگیران هستیم، بی‌شک در جایگاه بالایی قرار داریم. 

فداکار مدعی شد: اگر در استان هنوز محصولات شرکت‌ها با یکدیگر تبادل نمی‌شوند تنها دو دلیل دارد و اولین آن به واحد تولیدی و بازاریابی منفعلش بستگی دارد زیرا شاهدیم که هنوز تولیدکننده و مصرف‌کننده به هم وصل نیستند زیرا تولیدکننده خودش به‌دنبال معرفی محصولش نرفته است.

وی اذعان کرد: شرکت‌هایی که نیاز مواد اولیه است باید تأمین کند وقتی نمی‌داند دراستان چی وجود دارد مجبور است خرید کند و از استان‌های هم‌جوار و یا خارج از کشور وارد کند دلیل بازاریابی غیرفعال واحدهای تولیدکننده است که باید در این عرصه حرکت کنند. 

استاندار کرمان ادامه داد: برنامه دادیم که سازمان صنعت و شرکت شهرک‌ها تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان را در سامانه ستاد ساماندهی کنند و اگر همراهی نکنند از خدمات استان محروم خواهند شد.

فداکار ادامه داد: مسیر واگذاری ذغال‌سنگ هم جدی شده است و پرداخت حقوق و بیمه هم با سرمایه‌گذاری میدکو در کنار واگذاری حل خواهد شد و البته مقاومت‌هایی است اما کار به آخر رسیده است و موفقیت‌هایی حاصل خواهد شد. 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که شرکت‌های بزرگ سود تولید خود را سالانه در مجامع سهام‌داری بین خودشان تقسیم می‌کنند، پیگیر هستیم که این سهام را تقسیم نکنند و برای طرح توسعه و تامین سرمایه در گردش دچار مشکل می‌شوند و باید دوباره برای اجرای پروژه‌‌های توسعه‌ای خود تسهیلات بگیرند لذا این امر نباید رخ دهد. 

انتهای خبر/ طهماسبی




  https://armanekerman.ir/vdci3uazut1a5y2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین