تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۲
۰
plusresetminus
دادستان کرمان گفت: پارکینگ خودروهای توقیفی مواد‌مخدر وضعیت مطلوبی دارد اما باید این روند را ادامه دهیم تا برای بار دیگر پارکینگ‌ها پُرنگردند و هرچه سریع‌تر در جهت تعیین تکلیف این خودرو‌ها اقدام شود. 
تعیین تکلیف خودروهای توقیفی غیر از مواد‌مخدر
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از روابط عمومی دادگستری‌کل استان کرمان؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان صبح امروز در نشست رؤسای حوزه‌های قضائی و دادستان‌های سراسر استان‌ کرمان با موضوع بررسی برنامه‌های عملیاتی سال ١۴٠٣ دادگستری استان کرمان بیان کرد: سند تحول قضایی باتوجه‌به قانون اساسی و قوانین و مقررات هم‌سو با نظام، اهداف انقلاب، بیانات امام راحل و یکی از موضوعات موردتوجه و تأکید مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته بوده است. 

مهدی بخشی شرط اول قضاوت را انقلابی‌بودن، انقلابی‌ماندن، دفاع از ارزش‌های امام(ره) و شهدا و تبعیت از ولی‌عادل دانست و عنوان کرد: کسی که در مسند مسئولیت است همواره باید با داشتن منش انقلابی، اخلاص و سخت‌کوشی در راستای تحقق سند تحول قوه قضائیه تلاش کند.

وی خدمت‌کردن به مردم را یک توفیق و موهبت بزرگ دانست و اظهار داشت: در ابتدای سال جاری ٧٩ برنامه در راستای سند تحول قوه قضائیه ابلاغ گردیده و در دادستانی مرکز استان نیز برنامه یک ساله ۱۴۰۳ را مبتنی‌بر سند تحول تنظیم کرده‌ایم.

این مقام عالی قضایی در استان کرمان به تهیه کاربرگ‌هایی جهت نظارت بیشتر بر دادسراهای سراسر استان اشاره و اذعان نمود: از طریق این کاربرگ‌ها، ارزیابی جامعی برای سنجش عملکرد در شاخص‌های متعددی از جهت انطباق با مفاد سند تحول صورت می‌گیرد و نقاط قوت و ضعف در دادسراهای استان به‌صورت دقیق شناسایی شود.

مدعی‌العموم کرمان همچنین خواستار توجه جدی دادستان‌های سراسر استان به عملکرد حوزه‌های تحت امر خود و همچنین رسیدگی سریع‌ توأم با دقت به پرونده‌ها شد و اظهار داشت: تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر پرونده‌های موجود در نیروی انتظامی و ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد ضابطین و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها نیز در اولویت دادستان‌های سراسر استان قرار گیرد. 

وی هتک‌حرمت و هرگونه افترا و تهمت ناروا به افراد را مذموم شمرد و به کلیه مقامات قضائی استان‌ توصیه کرد مبارزه جدی با فساد را در اولویت کارها و امور خود قرار دهند و در عین‌حال توجه و اهتمام ویژه به حفظ حرمت و آبروی مسئولینی که هنوز جرم آن‌ها ثابت نشده نیز داشته باشند. 

دادستان کرمان یکی دیگر از مظاهر صیانت از حقوق عامه را برخورد و مقابله با شایعه‌سازان و نشردهندگان اکاذیب و اقداماتی که در فضای مجازی باورهای مردم را نشانه گرفته‌اند و موجبات تشویش اذهان مردم را فراهم می‌آورند، دانست و تاکید کرد: دادستانی کرمان با تشکیل کمیته امنیت روانی با تمام توان به مقابله با هر آنچه امنیت روانی و فیزیکی مردم را تهدید می‌کند، خواهد پرداخت و از موارد نقض و مخدوش کردن حقوق عامه جلوگیری خواهد کرد. 

وی در ادامه به ماندگاری طولانی‌مدت وسایل نقلیه و اموال توقیفی در حوزه پرونده‌های موادمخدر در استان اشاره و بیان داشت: الحمدالله با اقدام جهادی و شبانه‌روزی در راستای دستور رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان کل کشور، پارکینگ خودروهای توقیفی موادمخدر وضعیت مطلوبی دارد اما باید این روند را ادامه دهیم تا برای بار دیگر پارکینگ‌ها پُرنگردند و هرچه سریع‌تر در جهت تعیین تکلیف این خودرو‌ها اقدام شود. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تأکید کرد: دادستان‌ها ضمن حضور در انبار‌ها و پارکینگ‌های خودروهای توقیفی غیر موادمخدر، علل ماندگاری خودرو‌ها به ویژه موتورسیکلت‌ها را مورد بررسی قرار دهند و با صدور دستورات قضایی لازم، موانع موجود را در جهت تعیین تکلیف آن‌ها رفع کنند.

انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcjhyevvuqexaz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین