تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۲
۰
plusresetminus
نائب رئیس اتاق بازگانی کرمان عنوان کرد:

ایجاد شرکت‌های سهامی‌عام راه تحقق شعار سال

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: تنها راه مشارکت مردم و جهش تولید ایجاد بستر لازم برای تأسیس شرکت‌های سهامی‌عام است.
ایجاد شرکت‌های سهامی‌عام راه تحقق شعار سال
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» حمید عزت‌آبادی‌پور در یک‌صدمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که صبح امروز در مجموعه آفتاب برگزار شده بود، گفت: در اتاق پس از بررسی امکانات و ابزارهای مختلف برای تأمین مالی، به این نتیجه رسیدیم که تنها امکان برای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، ایجاد شرکت‌های سهامی عام پروژه است.

وی به عدم وجود صنایع بزرگ با مالکیت بخش خصوصی واقعی و افراد بومی کرمان اشاره کرد و افزود: در استان یک بنگاه اقتصادی که ۲۰۰ میلیون یورو در آن توسط کرمانی‌ها سرمایه‌گذاری شده باشد، وجود ندارد که باید عدم مشارکت مردم در تشکیل بنگاه‌های بزرگ عارضه‌یابی شود.

نائب رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه برخی بانک‌ها به مغازه‌هایی برای جذب و خروج منابع از استان تبدیل شده‌اند، ادامه داد: متأسفانه به‌دلیل محدودیت‌های منابع بانکی و سیاست‌های انقباضی که به صورت هیجانی از سوی سیاست‌گذار پولی برای کنترل تورم و نرخ ارز اتخاذ شده، بنگاه‌های تولیدی با مشکل سرمایه در گردش روبه‌رو می‌شوند و حتی طرح‌های ایجادی امکان تأمین مالی از بازار پول را نخواهند داشت.

عزت‌آبادی‌پور، به‌ آئین‌نامه صدور مجوز شرکت‌های سهامی عام پروژه اشاره و اظهار کرد: براساس قانون تجارت این شرکت‌ها می‌توانند با طی کردن فرآیندی تشکیل شوند که از دهه‌های گذشته این مسئولیت به سازمان بورس واگذار شده و در خردادماه سال ۱۴۰۰ آئین‌نامه‌ای برای این شرکت‌ها ایجاد کردند.

نائب رئیس اتاق کرمان افزود: خروجی این آئین‌نامه در طول سه سال تأسیس فقط سه شرکت بوده که دو مورد آن وابسته به نهادهای عمومی است و تنها یک شرکت خصوصی توانسته این پروسه سخت را برای تشکیل شرکت طی کند.

وی تصریح کرد: این آئین‌نامه ۲۷ ماده دارد که پیشنهاد ما اضافه کردن ماده ۲۸ به این آئین‌نامه مبنی‌بر اینکه شرکت می‌تواند به استناد مفاد ماده ۲۶ و با رعایت الزامات قانونی و رعایت مفاد این دستورالعمل، یکی از نهادهای مالی را با تایید سازمان بورس و اوراق بهادار به‌عنوان مدیر ناظر انتخاب کند تا شرایط تسهیل و به اقتصاد کمک شود.

انتهای خبر/طهماسبی https://armanekerman.ir/vdchivnzm23nk6d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین