تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۱
۰
plusresetminus
وقتی از کوچه پس کوچه‌های مناطق زیادی از شهر کرمان عبور می‌کنیم، نه‌تنها خبری از آسفالت نیست بلکه کوچه‌ها حتی یک زیرسازی ساده هم ندارد.
کوچه‌های خاکی سهم کرمانی‌ها از معماری نوین شهری
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ اینجا کرمان است مرکز پهناورترین استان کشور، همان استانی که به‌واسطه فراوانی معادنش ثروتمندترین هم محسوب می‌شود.
 
از کوچه پس کوچه‌ها شهر عبور می‌کنم، شهرمان کرمان را با سایر مراکز استان‌ها مقایسه می‌کنم، به نتیجه مطلوبی نمی‌رسم، قیاس مع‌الفارق است، محرومیت از جای‌جای این شهر سرازیر شده و پیشرفت تنها مختص مرکز و به اصطلاح خودمان بالا‌شهر است.

سالیان متمادی گذشته است مسئولان یکی پس از دیگر می‌آیند و می‌روند اما شهر همچنان همان چهره قدیمی را دارد حال آنکه وقتی وارد سایر مراکز استان‌ها می‌شوی رخت پیشرفت و تکنولوژی بر اندام شهر گسترده شده است.
 
آری اینجا کرمان است شهری در دل کویر همان‌جا که بارش باران بزرگ‌ترین نعمت برای مردمانش محسوب می‌شود اما نزول این نعمت درد زیادی را برای اهالی دیار کریمان به‌همراه می‌آورد چراکه کوچه‌های خاکی بی‌شمار شهر با اندک بارانی به باتلاق‌های گِل تبدیل شده و زحمت فراوانی به بار می‌آورد.

روزانه موارد بسیاری از این دست برای این پایگاه خبری ارسال می‌شود، مردمی که از نقاط مختلف شهر همچون شهرک خواجو، شهرک مطهری، بلدالامین، شیخ‌احمد کافی شمالی و جنوبی، دور و اطراف بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و... درخواست رسیدگی به وضعیت کوچه‌ها و معابر را از شهرداری دارند.
 
پیش‌از این بارها از طرق مختلف در شهرداری مرکز و منطقه ۳ شهری پیگیر رسیدگی به وضعیت کوچه‌ها و معابر شدیم اما هر بار وعده‌ای سرخرمن دریافت کردیم.
 
اگرچه شهرداری مسئول رسیدگی به معابر و کوچه‌هاست اما می‌بینیم کار مثبتی انجام نشده، حال آنکه یک فرد برای دریافت یک پروانه ساختمانی پیش از شروع ساخت‌وساز بابت موارد متعددی از خدمات شهری عوارض پرداخت می‌کند.

چگونه است که مردم هزینه این خدمات را پرداخت می‌کنند اما شهرداری اقدامی انجام نمی‌دهد حال آنکه وقتی شهرداری مجوزی برای ساخت‌و‌ساز یک منطقه صادر می‌کند، از نظر قانونی موظف است که معابر و کوچه‌ها را زیرسازی و آسفالت کند.
 
وقتی از کوچه پس کوچه‌های شهرک‌ها و مناطق یاد شده عبور می‌کنیم، نه‌تنها خبری از آسفالت نیست بلکه معبر و کوچه‌ها حتی یک زیرسازی ساده هم ندارد، برای طی کردن فقط ۱۰۰ متر بیش از ۱۰ بار در چاله فرو می‌روی، حال تصور کنید باران هم ببارد ساکنین این مناطق چگونه تردد می‌کنند.
 
چندی پیش یکی از ساکنان شهرک خواجو عکس‌ها و ویدئویی از یک منطقه نوساز برایمان ارسال کرد که سرشار از درد بود، وضع کوچه خراب بود با حفاری‌های فاضلاب بسیار بدتر شد، اداره آب و فاضلاب جلو منازل‌شان را تخریب کرد، هزینه گزافی بابت شن‌ریزی پرداخت شده بود، همه شن‌ها را در چاله‌های فاضلاب ریختند و کوچه را به حال خود رها کردند و رفتند. 
 
خودروهای این شهروندان در اثر بارش باران چندین مرتبه در گِل فرو می‌رفت و باید با کمک دیگر همسایه‌ها خودروهایشان را از میان گِل‌و‌لای رها می‌کردند.

این مطلب را به اطلاع سید مرتضی حسینی شهردار منطقه ۳ با ارائه مدارک و مستندات ارسال کردیم که قول پیگیری دادند اما در حد قول ماند و از آن تاریخ بیش‌از ۶ ماه می‌گذرد و خبری نشد.
 
پس‌از این بدقولی به سراغ شورای شهر رفتیم و موضوع را از آنجا پیگیر شدیم، قول مساعدی برای آسفالت معابر شهرک خواجو تا قبل از پایان سال دریافت کردیم که آن هم عملی نشد.
 
در این بین عده‌ای از همشهریان هم با ارسال پیام گلایه داشتند که شهرداری بیش‌از ۶ ماه است که هزینه آسفالت را دریافت کرده اما خبری از اقدام نیست.
 
اگرچه محسن تویسرکانی شهردار جدید کرمان خبر از وقوع انقلابی قریب‌الوقوع در عرصه آسفالت معابر می‌دهد اما باید منتظر ماند و دید تا چه حد این گفته عملی می‌شود.
 
این‌بار هم مانند گذشته این پایگاه خبری صدای مردم شده و درخواست رسیدگی به مطالبات مردمی را دارد، امیدواریم مسئولان شهرداری پاسخی قانع‌کننده به درخواست مخاطبان ما دهند.
 
انتهای خبر/س
https://armanekerman.ir/vdciruazqt1a5v2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما