تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰
۰
plusresetminus
امام جمعه کرمان گفت: دنیا و دانشگاه امروز بیدار شده است و مطمئن باشید این بیداری سرانجام بستر را برای حکومت عدل جهانی محیا خواهد کرد.
بیداری جهانی زمینه‌ساز حکومت عدل الهی است
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم اظهار کرد: یکی از مسائل مهم این است که مربی نسبت‌به کسی که تحت تعلیم و پرورش اوست، باید شناخت کافی داشته باشد و به همه خلاقیت‌ها، ضعف‌ها و قوت‌های او آگاه باشد.
 
امام جمعه شهر کرمان عنوان کرد: در این صورت است که نتیجه مطلوب در تربیت محقق می‌شود، یک مربی باید بفهمد و بفهماند که آیا زندگی اصل است یا نه هدفی والاتر و بالاتر از زندگی هم وجود دارد.
 
وی افزود: این هدف بالاتر درخشش فرد در انسانیت است که باید آن را به متربی آموزش داد، چرا که زندگی بستری برای رسیدن به هدف والاتر است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: معلم باید تمام توان خود را بگذارد تا حرکتی را در درون فرد تحت تربیت خود آغاز کند و این حرکت هرچه جلوتر می‌رود، روحیه فرد را تربیت کرده و تعالی می‌بخشد.
 
بستر دنیا بهترین موقعیت برای کسب علم و آگاهی است
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان مطرح کرد: برای رسیدن به هدف والاتر آیات متعدد قرآن کریم ما را هدایت می‌کند و می‌گوید زندگی اصل نیست، بلکه محل آزمایش است، خداوند حیات و ممات را محل ابتلا و آزمایش قرار داد که مشخص شود چه کسی به هدف والاتر می‌رسد.
 
وی ادامه داد: در اینجا یک هدف میانی هم وجود دارد، شما را به این سمت هدایت می‌کند که در این دنیا موظفید دنیا را آباد کنید و علم خود را به بالاترین حد ممکن ترقی دهید، شما باید در مراکز علمی این فهم و علم را به عمق خود برسانید، معلم باید به متربی بیاموزد که این هدف میانه است و کار در اینجا متوقف نمی‌شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تاکید کرد: این مراحل در زندگی ما انسان‌ها تعبیه شده، البته بخشی از زندگی صرف غفلت می‌شود که دوران کودکی است، وقتی دوران نوجوانی پیش آمد جای این دوران را بخش سرگرمی می‌گیرد.
 
امام جمعه کرمان ابراز کرد: معلم تمام تلاش خود را می‌کند که دوران فراغت نوجوان را در اختیار بگیرد و برای دوره بعد آماده کند که جوانی یا همان دوره زینت و تجمل است. معلم باید تلاش کند که فرد در این مراحل متوقف نشود چراکه هدفی والاتر پیش‌روست.
 
وی افزود: مرحله بعد مرحله تفاخر است، احساس فخرفروشی مربوط به این مرحله است، مرحله پس از تفاخر، تکاثر در اموال و اولاد است که افراد وقت خود را صرف جمع کردن مال خود می‌کند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات افرادی سن بالا دارند ولی روحیه همان روحیه کودکی است و این نشانه توقف در مراحل اولیه است در حالی‌که هدف اصلی عبودیت است، معلم و استاد باید جوری فرد را تربیت کند تا او همه زندگیش را در راستای خدا قرار دهد نه فقط آن زمان که در محراب عبادت می‌ایستد.
 
تشکیل مراکز اقتصادی راهکار توقف کاهش ارزش پول ملی
 
خطیب جمعه کرمان در خطبه دوم بیان کرد: تحقق ایران قوی الزاماتی دارد؛ همان‌طور که در بخش نظامی آ‌نقدر کشور پیشرفت کردیم که عملیات وعده صادق را با افتخار هر چه تمام‌تر در دنیای پر‌آشوب امروز در یک اعلام رسمی می‌توانیم انجام دهیم و به نتیجه برسانیم باید در بخش اقتصاد هم این کار انجام شود.
 
وی ادامه داد: همه باید در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانند اقدامات روشن و نقطه‌زن در داخل کشور علیه سوداگران اقتصادی و در خارج علیه دشمنان مثل وعده صادق عملیاتی شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: با تقسیم کار دقیق و با تشکیل مرکز اقتصادی هوشمند و فعال در کشور باید بتوانند کاهش ارزش پول ملی را به جبران کنند.
 
نماینده ولی فقیه در کرمان تصریح کرد: باید دولت عزم خود را جزم کند تا برای آسیب‌پذیری اقتصاد را چاره‌اندیشی کند؛ دنیا بداند و خود را آرام آرام برای تحولات عظیم و بزرگی که اتفاق خواهد افتاد، آماده کند، در آینده‌ای نزدیکی دنیا مقاومت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت و شاهد صدور حکم قریب‌الوقوع علیه نتانیاهو خواهد بود.
 
خیابان‌های آمریکا مملو از حامیان مردم غزه است
 
 وی افزود: در آینده نزدیک شاهد پیروزی مجاهدان حماس خواهیم بود و دوران پسا اسرائیل جعلی را شاهد خواهیم بود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی ابراز کرد: امروز دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند و امروز در خیابان‌های آمریکا پر است از دانشجویانی که از مظلوم دفاع می‌کنند.
 
خطیب جمعه کرمان در پایان خاطرنشان کرد: دنیا و دانشگاه امروز بیدار شده است و مطمئن باشید این بیداری سرانجام بستر را برای حکومت عدل جهانی محیا خواهد کرد.
 
انتهای خبر/س
https://armanekerman.ir/vdcauwn6a49nya1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین