تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۸
۰
plusresetminus
کارشناس هواشناسی استان کرمان خبر داد:

بارش ۴۶ میلی‌متری باران در مردهک جیرفت

کارشناس هواشناسی استان کرمان گفت: مردهک شهرستان جیرفت با ۴۶ میلی‌متر بیش‌ترین بارش را در سطح استان کرمان به خود اختصاص داده است.
بارش ۴۶ میلی‌متری باران در مردهک جیرفت
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» مریم سلاجقه با بیان گزارش بارش باران را علاوه بر شهرستان‌های جنوبی از سایر نقاط استان نیز داشتیم، بیان کرد: تا این لحظه مردهک شهرستان جیرفت با ۴۶ میلی‌متر بیش‌ترین بارش را در سطح استان کرمان به‌خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش باران در منوجان به ۲۲ میلی‌متر، اسلام‌آباد کهنوج ۲۱ میلی‌متر و ساردوئیه ۲۰ میلی‌متر رسیده است، گفت: در سایر شهرهای استان میزان بارش‌ها از این مقدار کمتر بوده است.

کارشناس مرکز هواشناسی استان کرمان با بیان این‌که امروز بارش‌ها به‌صورت متناوب در شهرهای جنوبی و مرکزی استان ادامه خواهد داشت، افزود: از ساعاتی دیگر بارش در شهرهای شمالی استان هم آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش‌ها تا ظهر امروز پیش‌بینی شده است، بیان کرد: این سامانه تا ظهر پنج‌شنبه در سطح استان کرمان فعال خواهد بود و برای روز پنج‌شنبه بارش‌ها به‌صورت پراکنده خواهد بود و در ارتفاعات جنوبی استان رخ خواهد داد.

سلاجقه با بیان اینکه امشب احتمال رخداد بارش برف را در ارتفاعات مناطق سردسیر استان از جمله لاله‌زار خواهیم داشت، گفت: بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد نسبتاً شدید پدیده دیگری است که در این مدت در سطح استان خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که پس از خروج این سامانه بارشی از استان برای روز پنج‌شنبه و جمعه کاهش دما را خواهیم داشت، مطرح کرد: احتمال خطر سرمازدگی برای برخی‌از محصولات باغی در شهرهای غربی و شمالی استان داریم و توصیه می‌شود کشاورزان از هم‌اکنون تمهیدات لازم را جهت کاهش خسارات احتمالی سرما داشته باشند.

منبع: تسنیم
انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcgnz9qnak9tt4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما