تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۵
۰
plusresetminus
مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کرمان خبر داد:

برگزاری همایش گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان کرمان از برگزاری همایش گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای خبر داد.
برگزاری همایش گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ رضا علی‌آبادی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان کرمان از برگزاری همایش گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با حضور ۳۰۰ ورزشکار و ۲۰ مرشد، روز گذشته در میدان گنجعلیخان کرمان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد، از قهرمانان ملی و فرا‌ملی مروج اخلاق و منش پهلوانی و پیشکسوتان ورزش تجلیل به‌عمل آمد.

مسئول بسیج ورزشکاران استان کرمان عنوان کرد: یکی از هیئت‌های ورزشی که از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است، هیئت پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای است که یک ورزش اصیل ایرانی بوده و ریشه در اعتقادات و ارزش‌های دینی ما دارد.

وی افزود: به‌دلیل اهمیت این رشته ورزشی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب هم هست، این روز در تقویم سالیانه به‌عنوان روز ترویج پهلوانی و همچنین به‌دلیل هم راستا بودن با برخی از برنامه‌های بسیج ورزشکاران به‌عنوان روز قشر بسیج ورزشکاران نام‌گذاری شده است.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان کرمان بیان کرد: در واقع این رشته ورزشی بایستی در الگو‌سازی و منش پهلوانی پیش‌قدم باشد و هر ساله در گرامیداشت این روز ماحصل یک سال اقدامات ارزشی را به جامعه ورزش معرفی نماید.

علی‌آبادی گفت: اقدامات ارزشمند و ماندگاری از جمله پرورش مربیان اخلاق‌مدار، آزادسازی زندانیان، تشکیل گروه‌های جهادی ورزشکاران، کمک به ورزشکاران کم‌برخوردار، دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدای ورزشکار، معرفی الگو‌های جامعه ورزش و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از اقدامات ارزشی است که سازمان بسیج ورزشکاران استان کرمان با اداره‌‌کل ورزش و جوانان استان و همکاری هیئت پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ورزشی ما باید بدانند که سکویی بالاتر از سکویی قهرمانی است که آن هم پهلوانی است که شهدای ما فاتح سکوهای پهلوانی بودند و برای همیشه ماندگار شدند.

منبع: کرمان۱۴۰۰ 
انتهای خبر/ ک https://armanekerman.ir/vdcgtz9qxak9t74.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین