کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مجمع بسیجیان استان کرمان مطرح کرد:

۴۰ انتخاب موفق گواه حضور مردم در صحنه

6 تير 1403 ساعت 5:33

رئیس مجمع بسیجیان استان کرمان گفت: اساس انقلاب اسلامی در طول حیات طیبه‌اش حضور مردم در صحنه انتخابات بوده است.


سعید کاظمی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ در خصوص مشارکت و  لزوم حداکثری در انتخابات پیش‌رو عنوان کرد: تا سال ۵۷ کشور ایران توسط یک سیستم و حکومتی که شاهنشاهی بوده اداره‌می‌شد و متاسفانه مشکلات زیادی را برای کشور به بار آورده بود.

وی ادامه داد: سال ۵۷ مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) انقلاب و نسبت به تغییر ساختار حکومتی اقدام کردند و در این اتفاقی که افتاد حکومت شاهنشاهی تغییر کرد و تبدیل به جمهوری اسلامی ایران شد.

مسئول مجمع بسیجیان استان کرمان اذعان کرد: سه تفاوت مهم بین حکومت شاهنشاهی و جمهوری اسلامی وجود دارد که به شکل شاخص مشهود بود اولین تفاوت اینکه حکومت شاهنشاهی، حکومتی دیکتاتوری بوده و وابسته و سرسپرده به بیگانگان همچون آمریکا بود و در نهایت فاسد بود.

کاظمی‌پور اذعان کرد: در مقابل ابن نوع حکومت، جمهوری اسلامی در چارچوب قوانین اسلام بود و در مقابل مردم کشور خدمت‌گزار بود و در مقابل بیگانگان خصوصاً دشمنانی هم‌چون آمریکا و در رأس آن‌ها اسرائیل، مقاوم و محکم بود و سه ویژگی مهمی بود که در تفاوت با هم در آن‌ها مشهود بود.

وی ابراز کرد: وقتی که انقلاب اسلامی پیروز شد ما برای اینکه انقلاب را در کشور به معنای واقعی کلمه ایجاد کنیم و بتوانیم کشور را اداره کنیم، هم نیاز داشتیم به حضور مردم در مواقعی که لازم است به‌خصوص زمانی که باید فردی را به‌عنوان مسئول انتخاب می‌کردند و هم به چارچوب قوانین اسلامی نیازمند بودیم.

مسئول مجمع بسیجیان استان کرمان تأکید کرد: تمام این مراحل طی شد و اینکه می‌بینیم بعد از انقلاب بیش از ۴۰ انتخابات برگزار شده دال بر این است که اساس و پایه نظام جمهوری اسلامی ایران بر حضور مردم در صحنه متمرکز است.

کاظمی‌پور ادامه داد: اعتباری که این نظام دارد به پشتوانه مردم است به‌همین دلیل است که در هر موقعیت انتخاباتی کشور تمام مسئولان و در رأس آن‌ها مقام معظم رهبری تأکید بر حضور همه مردم دارند، این حق رأیی که امروز به مردم داده شده،حق است و وظیفه که بر دوش آن‌ها گذاشته شده است.

وی با بیان این‌که ما برای استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران بیش‌ از ۲۵۰ هزار شهید داده‌ایم، افزود: شهدای از بهترین‌های این مردم بودند و خون آنان سبب شد که یک سیستم استبدادی تبدیل شود به یک محموعه‌ای که خود مردم تعیین‌کننده سرنوشت‌شان شوند.

مسئول مجمع بسیجیان استان کرمان اذعان کرد: اگر خدای نکرده ما در مبحث انتخابات کوتاهی بکنیم، هم مدیون خواهیم بود و هم باید پاسخ‌گوی خون شهیدان باشیم که مبحث ضرورت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای اثبات می‌کند.

کاظمی‌پور افزود: شهید آیت‌‌الله رئیسی الگویی برای تاریخ ایران و جهان معرفی شد، این شهید بزرگوار تمام زندگی‌اش را وقف خدمت به مردم کرده بود از کوچکترین مسئولیت‌ها و تا بالاترین مسئولیتش که در زمان شهادت داشت و او را به شهید جمهور رساند.

وی با طرح این سئوال که شهید رئیسی با تمام خصوصیات اخلاقی که داشت، چرا تبدیل شد به الگو و چرا در پایان عمر با برکتی که داشت به فیض شهادت رسید، عنوان کرد: از دید بنده آنچه را که در وجود ایشان بود، اخلاص، روحیه ایثار، استکبارستیزی و عمل به وظیفه شرعی، مبارزه با فساد و ظلم و هر چیزی که در زندگی مردم ایران تأثیرگذار بوده است و باعث شده در طی ۴۵ سال گذشته مشکلاتی برای مردم ایجاد شود و عملاٌ طعم شیرینی زندگی در حکومت اسلامی را به‌صورت واقعی نچشند.

مسئول مجمع بسیجیان استان کرمان ادامه داد: بیش‌ترین تلاش شهید آیت‌الله رئیسی صرف مبارزه با ریشه‌های فساد در مسئولیت‌های مختلف کرد به‌خصوص در سه سال‌ گذشته با وقتی که گذاشت و روز و شب نشمرد و حتی روزهای تعطیل‌هم چیزی به نام بیکاری تعطیلی نداشت و دو روز آخر هر هفته شاهد سفر ایشان به شهرهای مختلف بودیم.

کاظمی‌پور با طرح این سئوال که اگر راه شهید رئیسی راه درستی بود، چرا امروز عده‌ای کمر بسته و عملاً شعار می‌دهند مسیری که این شهید بزرگوار رفت، غلط بود و باید این راه بسته شود، گفت: چرا عده‌ای نمی‌خواهند را شهید رئیسی ادامه پیدا کند بنابراین به نظرم می‌رسد که ما بعد از انقلاب در مباحث خدمت و خدمت صادقانه همیشه درگیر یک دوگانه‌ای بوده‌ایم و تشخیص این دوگانه از هم تا حدی مشکل شده است.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته حتی قبل از انقلاب بودند افرادی که ادعا می‌کردند ما خادم مردمیم اما در عمل بعد از طول مدتی که خدمت خود را به ‌پایان رسانده‌اند و برمی‌گردیم و بررسی می‌کنیم کارنامه اعمال آنان را، می‌بینیم که به‌جای خدمت به مردم خیانت کرده‌اند اما صورت قضیه خدمت‌گذاری به مردم بوده است.

رئیس مجمع بسیجیان استان کرمان اذعان کرد: فردی که می‌خواهد دنبال جایگاه و موقعیت سازمانی قرار بگیرد آیا این پست را برای خدمت به مردم می‌خواهد یا برای کسب قدرتی که بتواند در جهت استفاده‌های شخصی، حزبی، جناحی و گروهی خود به‌کار ببرد یا از این مرتبه بالاتر برود و با دشمن همکاری کند و یک خیانتی را در حق مردم انجام دهد.

کاظمی‌پور به منویات شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: «ما مسئولان نظام اسلامی تشنه قدرت نیستیم بلکه شیفته خدمت به مردم هستیم» بنابراین دوگانه خدمت به مردم یا شیفته قدرت بودن بعد از انقلاب باقی‌مانده است و یک تفاوتی اصلی بین این دو وجود دارد قطعا با شناخت شاخص‌های این دو واژه تشخیص خواهیم داد که در کدام یک از دو حالت شیفتگان قدرت و خدمت قرار داریم.

وی اذعان کرد: کسانی که شیفته خدمتند و کار را برای رضای خدا و در نهایت رضایت مردم می‌خواهند که انجام دهند و دنبال مبحث دیگری نیستند و برا اساس وظیفه شرعی خودش عمل می‌کند و خدا را ناظر و حاضر به کار خود می‌بینند اکثر افرادی که دنبال خدمت به مردم هستند به دنبال دوربین نیستند و در جایی که لازم است حضور دارند، حتی اگر دیده نشوند، ابتدا کار را انجام داده و بعد خبرش را منتشر می‌کنند.

مسئول مجمع بسیجیان اذعان کرد: سلسله مراتبی را به عنوان قانون قرار نمی‌دهند و هرجایی را که ضرورت داشته باشد خودشان شرکت می‌کنند و حضور دارند و به ‌عنوان رسیدگی به جزئی‌ترین کارهایی که به مردم مربوط باشد دخالت می‌کنند حتی به عنوان یک نیروی عادی، علاوه بر خود و همراهانشان ، بستگان درجه یک و غیره کارشان را نخواهد دید و اموال آنان زمانی که مسئولیت را می‌پذیرند و تا زمانی که به اتمام می‌رسد، تغییر چندانی نمی‌کند.


انتهای خبر/ طهماسبی


کد مطلب: 141979

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/141979/۴۰-انتخاب-موفق-گواه-حضور-مردم-صحنه

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir