تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۳
۰
plusresetminus
رئیس مجمع بسیجیان استان کرمان مطرح کرد:

۴۰ انتخاب موفق گواه حضور مردم در صحنه

رئیس مجمع بسیجیان استان کرمان گفت: اساس انقلاب اسلامی در طول حیات طیبه‌اش حضور مردم در صحنه انتخابات بوده است.
۴۰ انتخاب موفق گواه حضور مردم در صحنه
سعید کاظمی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ در خصوص مشارکت و  لزوم حداکثری در انتخابات پیش‌رو عنوان کرد: تا سال ۵۷ کشور ایران توسط یک سیستم و حکومتی که شاهنشاهی بوده اداره‌می‌شد و متاسفانه مشکلات زیادی را برای کشور به بار آورده بود.

وی ادامه داد: سال ۵۷ مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) انقلاب و نسبت به تغییر ساختار حکومتی اقدام کردند و در این اتفاقی که افتاد حکومت شاهنشاهی تغییر کرد و تبدیل به جمهوری اسلامی ایران شد.

مسئول مجمع بسیجیان استان کرمان اذعان کرد: سه تفاوت مهم بین حکومت شاهنشاهی و جمهوری اسلامی وجود دارد که به شکل شاخص مشهود بود اولین تفاوت اینکه حکومت شاهنشاهی، حکومتی دیکتاتوری بوده و وابسته و سرسپرده به بیگانگان همچون آمریکا بود و در نهایت فاسد بود.

کاظمی‌پور اذعان کرد: در مقابل ابن نوع حکومت، جمهوری اسلامی در چارچوب قوانین اسلام بود و در مقابل مردم کشور خدمت‌گزار بود و در مقابل بیگانگان خصوصاً دشمنانی هم‌چون آمریکا و در رأس آن‌ها اسرائیل، مقاوم و محکم بود و سه ویژگی مهمی بود که در تفاوت با هم در آن‌ها مشهود بود.

وی ابراز کرد: وقتی که انقلاب اسلامی پیروز شد ما برای اینکه انقلاب را در کشور به معنای واقعی کلمه ایجاد کنیم و بتوانیم کشور را اداره کنیم، هم نیاز داشتیم به حضور مردم در مواقعی که لازم است به‌خصوص زمانی که باید فردی را به‌عنوان مسئول انتخاب می‌کردند و هم به چارچوب قوانین اسلامی نیازمند بودیم.

مسئول مجمع بسیجیان استان کرمان تأکید کرد: تمام این مراحل طی شد و اینکه می‌بینیم بعد از انقلاب بیش از ۴۰ انتخابات برگزار شده دال بر این است که اساس و پایه نظام جمهوری اسلامی ایران بر حضور مردم در صحنه متمرکز است.

کاظمی‌پور ادامه داد: اعتباری که این نظام دارد به پشتوانه مردم است به‌همین دلیل است که در هر موقعیت انتخاباتی کشور تمام مسئولان و در رأس آن‌ها مقام معظم رهبری تأکید بر حضور همه مردم دارند، این حق رأیی که امروز به مردم داده شده،حق است و وظیفه که بر دوش آن‌ها گذاشته شده است.

وی با بیان این‌که ما برای استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران بیش‌ از ۲۵۰ هزار شهید داده‌ایم، افزود: شهدای از بهترین‌های این مردم بودند و خون آنان سبب شد که یک سیستم استبدادی تبدیل شود به یک محموعه‌ای که خود مردم تعیین‌کننده سرنوشت‌شان شوند.

مسئول مجمع بسیجیان استان کرمان اذعان کرد: اگر خدای نکرده ما در مبحث انتخابات کوتاهی بکنیم، هم مدیون خواهیم بود و هم باید پاسخ‌گوی خون شهیدان باشیم که مبحث ضرورت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای اثبات می‌کند.

کاظمی‌پور افزود: شهید آیت‌‌الله رئیسی الگویی برای تاریخ ایران و جهان معرفی شد، این شهید بزرگوار تمام زندگی‌اش را وقف خدمت به مردم کرده بود از کوچکترین مسئولیت‌ها و تا بالاترین مسئولیتش که در زمان شهادت داشت و او را به شهید جمهور رساند.

وی با طرح این سئوال که شهید رئیسی با تمام خصوصیات اخلاقی که داشت، چرا تبدیل شد به الگو و چرا در پایان عمر با برکتی که داشت به فیض شهادت رسید، عنوان کرد: از دید بنده آنچه را که در وجود ایشان بود، اخلاص، روحیه ایثار، استکبارستیزی و عمل به وظیفه شرعی، مبارزه با فساد و ظلم و هر چیزی که در زندگی مردم ایران تأثیرگذار بوده است و باعث شده در طی ۴۵ سال گذشته مشکلاتی برای مردم ایجاد شود و عملاٌ طعم شیرینی زندگی در حکومت اسلامی را به‌صورت واقعی نچشند.

مسئول مجمع بسیجیان استان کرمان ادامه داد: بیش‌ترین تلاش شهید آیت‌الله رئیسی صرف مبارزه با ریشه‌های فساد در مسئولیت‌های مختلف کرد به‌خصوص در سه سال‌ گذشته با وقتی که گذاشت و روز و شب نشمرد و حتی روزهای تعطیل‌هم چیزی به نام بیکاری تعطیلی نداشت و دو روز آخر هر هفته شاهد سفر ایشان به شهرهای مختلف بودیم.

کاظمی‌پور با طرح این سئوال که اگر راه شهید رئیسی راه درستی بود، چرا امروز عده‌ای کمر بسته و عملاً شعار می‌دهند مسیری که این شهید بزرگوار رفت، غلط بود و باید این راه بسته شود، گفت: چرا عده‌ای نمی‌خواهند را شهید رئیسی ادامه پیدا کند بنابراین به نظرم می‌رسد که ما بعد از انقلاب در مباحث خدمت و خدمت صادقانه همیشه درگیر یک دوگانه‌ای بوده‌ایم و تشخیص این دوگانه از هم تا حدی مشکل شده است.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته حتی قبل از انقلاب بودند افرادی که ادعا می‌کردند ما خادم مردمیم اما در عمل بعد از طول مدتی که خدمت خود را به ‌پایان رسانده‌اند و برمی‌گردیم و بررسی می‌کنیم کارنامه اعمال آنان را، می‌بینیم که به‌جای خدمت به مردم خیانت کرده‌اند اما صورت قضیه خدمت‌گذاری به مردم بوده است.

رئیس مجمع بسیجیان استان کرمان اذعان کرد: فردی که می‌خواهد دنبال جایگاه و موقعیت سازمانی قرار بگیرد آیا این پست را برای خدمت به مردم می‌خواهد یا برای کسب قدرتی که بتواند در جهت استفاده‌های شخصی، حزبی، جناحی و گروهی خود به‌کار ببرد یا از این مرتبه بالاتر برود و با دشمن همکاری کند و یک خیانتی را در حق مردم انجام دهد.

کاظمی‌پور به منویات شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: «ما مسئولان نظام اسلامی تشنه قدرت نیستیم بلکه شیفته خدمت به مردم هستیم» بنابراین دوگانه خدمت به مردم یا شیفته قدرت بودن بعد از انقلاب باقی‌مانده است و یک تفاوتی اصلی بین این دو وجود دارد قطعا با شناخت شاخص‌های این دو واژه تشخیص خواهیم داد که در کدام یک از دو حالت شیفتگان قدرت و خدمت قرار داریم.

وی اذعان کرد: کسانی که شیفته خدمتند و کار را برای رضای خدا و در نهایت رضایت مردم می‌خواهند که انجام دهند و دنبال مبحث دیگری نیستند و برا اساس وظیفه شرعی خودش عمل می‌کند و خدا را ناظر و حاضر به کار خود می‌بینند اکثر افرادی که دنبال خدمت به مردم هستند به دنبال دوربین نیستند و در جایی که لازم است حضور دارند، حتی اگر دیده نشوند، ابتدا کار را انجام داده و بعد خبرش را منتشر می‌کنند.

مسئول مجمع بسیجیان اذعان کرد: سلسله مراتبی را به عنوان قانون قرار نمی‌دهند و هرجایی را که ضرورت داشته باشد خودشان شرکت می‌کنند و حضور دارند و به ‌عنوان رسیدگی به جزئی‌ترین کارهایی که به مردم مربوط باشد دخالت می‌کنند حتی به عنوان یک نیروی عادی، علاوه بر خود و همراهانشان ، بستگان درجه یک و غیره کارشان را نخواهد دید و اموال آنان زمانی که مسئولیت را می‌پذیرند و تا زمانی که به اتمام می‌رسد، تغییر چندانی نمی‌کند.


انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdciyzaz3t1a532.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین