تاریخ انتشار :جمعه ۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵
۰
plusresetminus
ائمه جمعه استان کرمان تأکید کردند:

به انتخابات نگاه حزبی و جناحی نداشته باشید

ائمه جمعه شهرستان‌های استان کرمان گفتند: اولویت اول همه مردم مشارکت در انتخابات بدون نگاه حزبی و جناحی و اولویت دوم انتخاب اصلح باشد.
به انتخابات نگاه حزبی و جناحی نداشته باشید
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.
 
در خطبه‌های اول سخنان، ائمه جمعه در زمینه توجه‌به تقوای الهی، خودسازی، بیان احادیث، روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام و در خطبه‌های دوم به مناسبت‌های پیش‌رو همچون روز مباهله، روز خانواده و تکریم بازنشستگان و همچنین روز صنعت و معدن اشاره کردند.

علاوه‌بر این با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از مردم خواستند تا با مشارکت بالای خود فردی اصلح و انقلابی را برای تکیه بر منصب ریاست جمهوری انتخاب کنند.

امام جمعه فاریاب: قدرت‌طلبی در نظام اسلامی هیچ جایگاهی ندارد 

حجت‌الاسلام عباس گروهی ضمن دعوت به مشارکت حداکثری به مطالبات رهبری از رئیس جمهور منتخب و دولت آینده اشاره کرد و گفت: اولین مطالبه‌ رهبری از دولت آینده بنابر فرمایش رسول گرامی اسلام (ص) خدمت است، وقتی می‌گوییم خدمت منظورمان ریاستِ به معنای قدرت‌طلبی نیست، قدرت‌طلبی در نظام اسلامی هیچ جایگاهی ندارد.

وی افزود: از اول انقلاب هر کس در جایگاه رفیع ریاست جمهوری قرار گرفت و خدمت را فراموش کرد برای همیشه خوار و ذلیل شد، بنی‌صدر را فراموش نکرده‌ایم.

امام جمعه فاریاب در ادامه بیان کرد: در مکتب اسلام قدرت و توانایی مدیریت، یک نعمت است، فرصت خدمت یک نعمت است، قدرت اگر با هدف خدمت به مردم باشد عبادت محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام گروهی تصریح کرد: مردم بصیر ایران برای حاکم کردن فرهنگ و تفکر نبوی، علوی و مهدوی لازم است در این انتخابات سرنوشت‌ساز اولاً مشارکت حداکثری و ثانیاً انتخاب اصلح داشته باشند.

امام جمعه راور: کشور نیازمند رئیس جمهوری کارآمد و متخصص است

حجت‌الاسلام علی زمانی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: کشور به رئیس جمهور متخصص و کارآمد نیاز دارد، رئیس جمهوری که رای می‌آورد باید تخصص داشته باشد و بتواند در عرصه اقتصاد نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: گاهی افراد با فضاسازی، مناظرات سیاسی و سیاه‌نمایی می‌خواهند رای آوردند در حالی‌که توانایی اداره اقتصاد کشور را ندارند، و در این دل‌خوری‌هایی به‌وجود می‌آید که امیدوارم با اتمام انتخابات به پایان برسد.

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به اینکه رویکرد دولت شهید رئیسی قابل دفاع بود و اگر ادامه می‌یافت بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می‌شد ابراز امیدواری کرد که با انتخاب فرد اصلح راه خدمت‌رسانی این شهید استمرار یابد.

نماینده ولی فقیه در راور افزود: در هفته آینده روز صنعت و معدن و همچنین مباهله را در پیش داریم که مباهله به معنی لعنت فرستادن و نفرین کردن دروغگوست.

وی با بیان اینکه امروز بازار نقش موثری در مدیریت اجتماعی دارد، بیان کرد: بازاریان از عناصر اثربخش اقتصادی در کنار دولت‌ها در مدیریت جامعه هستند و در ایجاد فرهنگ نقش‌آفرینی کرده‌اند.

امام جمعه فهرج: به انتخابات نگاه حزبی و جناحی نداشته باشید

 حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم طالبی فرد، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته فهرج با اشاره به حائز اهمیت بودن انتخابات ریاست جمهوری، گفت: همان‌طور که حضرت آقا فرمودند، آبروی جمهوری اسلامی، متوقف به حضور مردم است.

وی با تاکید بر اینکه، نباید به قضیه انتخابات نگاه حزبی و جناحی وجود داشته باشد، اگر کسی امروز، انتخاب نادرست داشته باشد و یا در انتخابات حضور پیدا نکند، بعدها، نمی‌تواند طلبکار این و آن باشد.

حجت‌الاسلام طالبی‌فرد خاطرنشان کرد: سرنوشت چهار سال آینده کشور ما، امروز رقم می‌خورد و اگر کسی درست انتخاب نکند، نتیجه کار به گردن خودش است.

امام جمعه موقت رودبار جنوب: هشتم تیر ادامه حماسه شهید رئیسی است

حجت‌الاسلام والمسلمین باقر خاور در خطبه‌های نماز جمعه این به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: هشتم تیر روز حماسه مردم و ادامه حماسه شهید رئیسی است.

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که خدمت به مردم در همه جا باارزش است، تصریح کرد: خدمت به مردم در چارچوب به آرمان‌های والای انقلاب با ارزش است و ارزش آن خدمت را مضاعف می‌کند.

امام جمعه موقت رودبار جنوب بیان کرد: خدمت به مردم عبادت است و اگر کسی برای خدمت به مردم به خصوص خدمت به طبقات ضعیف وارد میدان شود همه حرکت‌های او حسنه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاور خاطرنشان کرد: هر کس به ایران قوی و سرافراز علاقه‌مند است و هرکس معتقد به حمایت از نظام است، در انتخابات مشارکت کند.

وی در ادامه با تسلیت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت بیان کرد: صد حیف که شهید رئیسی عزیز را نداریم؛ از ته قلب می‌گویم چه کسی جای ایشان را پر می‌کند. اخلاص، اعتقاد، ایمان مردم‌داری واقعی خصلت‌های ارزشمندی بودند که در ایشان وجود داشت و شخصیت کم‌نظیری بود.

امام جمعه موقت رودبار جنوب با تأکید بر حضور امروز در انتخابات گفت: کسی را انتخاب کنیم که راه شهید رئیسی را ادامه دهد و کسی انتخاب کنیم که رهبر انقلاب خیالشان راحت شود.

امام جمعه موقت قلعه‌گنج: مشارکت حداکثری در انتخابات نشانه‌ قوت جمهوری اسلامی ایران است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صالح کریم‌پور امام جمعه موقت قلعه‌گنج گفت: امروز روز سرنوشت‌ساز انتخابات است، در راهبرد انگیزه‌سازی برای جوانان و نوجوانان‌ جهت شرکت در انتخابات بسیار مهم است، علاوه‌بر حضور حداکثری در انتخابات انتخاب اصلح نیز بسیار مهم است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ در انتخابات اگر مشارکت بالا باشد زبان بدگویان کوتاه می‌شود و نمی‌توانند جمهوری اسلامی را ملامت کنند و دشمن‌شاد نخواهیم شد، بنابراین عنصر اول مشارکت بالا است که فرمودند؛ نباید انسان تنبلی و بی‌اعتنایی کند، و در همه‌ نقاط کشور چه در شهرها و چه در روستاها باید مشارکت بالا داشته باشیم.

حجت‌الاسلام کریم‌پور اظهار کرد: فرد اصلح کسی است که با چشم و با دل به راه انقلاب و نظام عقیده داشته باشد که شهید رئیسی عزیز به معنای واقعی این اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی را داشتند و کارآمدی ویژگی دیگر فرد اصلح است، و هر کسی که ادعا دارد ایران را دوست دارد باید در این انتخابات شرکت کند.

امام جمعه نرماشیر: رئیس جمهور منتخب باید خود را خادم مردم بداند

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر منصفی در خطبه‌های این هفته نرماشیر بیان کرد: امروز هشتم تیرماه، یکی از نامزدهای محترم بنا بر انتخاب شما مردم به‌عنوان رئیس جمهور تمام امور کشور را به‌دست می‌گیرد و شما مردم باید دقت کنید، اولاً حضور حداکثری در پای صندوق رای داشته باشید و ثانیاً کسی را انتخاب کنید که اصلح باشد، نگاهش به بیرون نباشد، اطرافیان آن انسان‌‌های خوبی باشند، هم طرفداران هم نامزدها پایبند به قانون باشند.

وی افزود:  اعلام پیروزی از سوی هر کسی به جز شورای نگهبان نباید باشد، مراقب باشیم، دشمن‌شاد نشویم، بعد از انتخابات رقابت‌‌ها باید به رفاقت تبدیل شود و همه برای ساختن، ایرانی قوی، تلاش کنیم.

امام جمعه نرماشیر گفت: رئیس جمهور منتخب باید خودش را خادم مردم بداند.

حجت‌الاسلام منصفی در ادامه به روز مباهله اشاره کرد و تصریح کرد: همان‌طور که معنویت پیامبر توانست دشمن را از میدان به در کند، به فضل الهی، ملت ایران با اقتدار و معنویت خود دشمن را از میدان خارج خواهد کرد.

خطیب جمعه نرماشیر در ادامه به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: آمریکا اصلی‌‌ترین موانع سلطه خود را بر جهان اسلام ناب که پرچم‌‌دار آن ایران است و همواره تلاش می‌کند با امپراطور رسانه‌‌ای خود موضوع حقوق بشر را پیش کشد،  آمریکا خود را بزرگ‌ترین کشور ناقض، حقوق بشر در جهان می‌نامد، اما هواپیمای مسافربری ما را با ۲۹۰ نفر ساقط کردند، در اشغال افغانستان و عراق هزاران نفر را کشتند و حتی در خیابان‌‌های آمریکا به جرم سیاه‌پوست بودن، افراد را شکنجه می‌کنند و می‌کشند.

امام جمعه شهرستان نرماشیر در ادامه به تهدید رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اسرائیل معتقد است، در صورت هدف قرار گرفتن فرودگاه‌‌هایش از فرودگاه‌‌های قبرس استفاده می‌کند، سید حسن نصرالله، هشدار داد و اتمام‌حجت کرد، مراقبت کنند هر کشوری که فرودگاه‌اش را در اختیار صهیونیست‌‌ها بگذارد، ممکن است ضرب شصت موشکی نیروهای مقاومت را بچشد.

امام‌ جمعه انار: مشارکت بالا آبروی نظام اسلامی‌ است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر علیدادی‌ سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: دو وظیفه مهم، مشارکت و انتخاب اصلح در انتخابات داریم
وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری امروز فرمودند مشارکت کنید، مشارکت دوام، قوام، عزت و آبروی نظام اسلامیست.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی خاطرنشان کرد: برای اثبات صداقت جمهوری اسلامی مشارکت بالای مردم در انتخابات لازم است.

خطیب جمعه انار بیان کرد: بعضی افراد در فضای‌ مجازی تبلیغات دروغ و به تخریب رقبا پرداختند، فرد اصلح کسی است که مبانی انقلاب اسلامی را قبول داشته‌ و فردی کارآمد وخستگی‌ناپذیر و مجاهد باشد.

امام جمعه جیرفت: مردم با‌ حضور  پای صندوق‌های رأی حماسه‌ای دیگر رقم بزنند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت گفت: چهلمین روز شهادت شهدای خدمت را گرامی می‌داریم و حماسه حضور مردم در مراسم شهدای خدمت باشکوه و بی‌نظیر بود اما آن حماسه باید با حماسه امروز مردم در انتخابات با حضورشان در پای صندوق‌های رای تکمیل شود.

امام جمعه جیرفت افزود: راه شهید رئیسی راه خدمت بود، صد‌ها کارخانه را به چرخه تولید آورد و بحران آب در بسیاری از مناطق کشور را حل کرد و رابطه بسیار خوبی با سایر کشور‌ها ایجاد کرد، یاد و نامش گرامی باد.

وی افزود: امیدواریم با انتخاب مردم در این راه که باعث رفاه حال خود مردم است رئیس جمهوری مثل شهید رئیسی انتخاب کنند و راه آن شهید که جز خدمت به مردم نبود ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تارم مطرح کرد: در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسئله خدمتگزاری تاکید بسیار دارد، آن کسی که رئیس جمهور است باید به معنای واقعی کلمه خادم و خدمتگزار مردم باشد مثل آیت‌الله رئیسی.

وی بیان کرد: شهید رئیسی به خدمت کردن به مردم افتخار می‌کرد مانند روزی که رئیس جمهور در روسیه بود و به‌دلیل سیل در جنوب کرمان وارد جیرفت شد و به قسمت جنوبی سفر کرد تا در جریان حال مردم در سیل باشد.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: طبق گفته مقام معظم رهبری، کسانی که قدرت را برای بهرمندی خود و دنیای خود می‌طلبند آن‌جایی که منافع آنان با منافع مردم اصطکاک داشته باشد نمی‌توانند برای منافع مردم کار کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تارم در ادامه خطبه‌ها عنوان کرد: در منطقه اسلامی قدرت و مقام فقط و فقط برای خدمت به مردم و حرکت دادن خود و جامعه و کشور در راه نظام مقدس اسلامی و رسیدن به آرمان‌هایی که مردم به آن نیاز دارند است، به همین دلیل باید امروز خادم مردم انتخاب کنیم مثل شهید رئیسی که بتواند به مردم خالصانه خدمت کند.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: یکی از راه‌های انتخاب اصلح این است که ببینیم دوستان و دشمنان و حامیان کاندیدا چه کسانی هستند و ببینیم کدام یک از کاندیدا بیش‌تر مورد حمله دشمن قرار می‌گیرد و همه این موارد مهم و تأثیرگذار است، ان‌شاءالله انتخاب از جنس شهید رئیسی و رجایی باشد و بتواند خدمت به مردم را به نحوه احسن انجام بدهد و در پایان مردم از انتخاب خود پشیمان نشوند.

امام جمعه بافت: شخص اصلح باید انتخاب شود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد محمدزاده در خطبه‌های نمازجمعه اظهار کرد: امروز روز امتحان سیاسی و امتحان سختی است و باید شخص اصلح انتخاب شود دشمن و دوست روی حضور ما در انتخابات حساب بازکرده است.

امام‌جمعه شهرستان بافت ضمن اشاره روز خانواده و اهمیت آن عنوان کرد: هیچ ساختار اجتماعی دوست‌داشتنی‌تر و عزیزتر از خانواده نیست؛ همه انسان‌ها در محیط خانواده پرورش می‌یابند و تربیت می‌شوند و اگر انسانی منفی می‌بینیم یک بخش عمده آن به خانواده‌ای برمی‌گردد که در آن پرورش پیدا کرده است.

امام جمعه رابر: رئیس جمهوری می‌خواهیم که مسیر شهید رئیسی را ادامه دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: امروز هشتم تیرماه یکی از نامزدها بنا به انتخاب مردم به عنوان رئیس جمهور زمام امور کشور  را به‌دست می‌گیرد و اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود این اتفاق در جمعه بعد ۱۵ تیرماه می‌افتد.

وی افزود: رئیس جمهور باید خادم جمهور و خادم این ملت باشد این مطالبه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی از دولت آینده است.

خطیب جمعه رابر اظهار کرد: خدمت به مردم عبادت و فرصت خدمت یک نعمت است، امیدوارم رئیس جمهوری انتخاب کنیم که خادم این مردم باشد و توانایی خدمت به مردم رشید و بصیر ایران را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به دو وظیفه اصلی ما در این حماسه سیاسی، عنوان کرد: وظیفه اول ما مشارکت حداکثری اول وقت پای صندوق رای است کسانی تا این لحظه رای ندادند فرصت را غنیمت بشمارند و پای صندوق رأی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری حاضر شوند.

وی وظیفه دوم را انتخاب اصلح خواند و افزود: ما خادم جمهوری می‌خواهیم که بتواند به جمهور و طبقات ضعیف جامعه خدمت کند، توانایی خدمت داشته باشد، دقت کنید بر مبنای معیارهای مقام معظم رهبری رأی دهیم.

امام جمعه رابر با اشاره به خدمت‌های بسیار بزرگ رئیس‌ جمهور شهید در زادگاه حاج قاسم در شهرستان رابر گفت: اولین خدمت این شهید بزرگوار افتتاح معدن دره‌آلو رابر و دومین خدمت آب‌گیری سد شهیدان امیرتیموری در صفارود بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: در هفته گذشته افتتاح‌هایی در استان‌های مختلف صورت گرفت که در مجموع این طرح‌ها به ارزش ۳۰ همت یعنی ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی افتتاح شدند که ۶ پروژه متعلق به استان کرمان و نیمی از آن مربوط به معدن دره‌آلو رابر است.

وی اضافه کرد: با ارزشی بالغ بر ۱۵همت معدن درآلو رابر در دولت سیزدهم افتتاح شد، معدنی که بیش از ۱۸ سال قبل کلنگ آن زده شده بود. 

امام جمعه رابر تاکید کرد: با بهره‌برداری از فاز اول کارخانه تغلیظ معدن درآلو ۹۰۰ نفر مستقیم و نزدیک به ۲ هزار نفر غیرمستقیم مشغول به‌کار هستند و در آینده نزدیک با افتتاح فاز دوم کارخانه تلغیظ هزاران نفر دیگر به‌کارگیری می‌شود.

امام جمعه رابر گفت: سد شهیدان امیرتیموری از سال ۸۶ کلنگ آن زده شده و با یک همت یعنی یک هزار میلیارد تومان سد شهیدان امیرتیموری آب‌گیری شد و آب شرب رابر و روستاهای این شهرستان تأمین شده است.

امام جمعه رفسنجان: رئیس‌ جمهور باید خادم جمهور باشد

حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان به اهمیت شرکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: رئیس‌ جمهور باید خادم جمهور باشد، خادم عامه‌ مردم حتی خادم اقلیت‌های مذهبی باشد، نه خادم جناح، حزب، باند و افرادی که به آن رای داده‌اند.

وی افزود: برای ما هم به این معناست که هرکس رئیس‌ جمهور شد چه مطابق میل من و شما بود چه نبود باید او را رئیس جمهور بدانیم، خودمان را سرگرم حواشی نکنیم، امیدوارم این رقابت‌ها تبدیل به رفاقت شود، تبدیل به برادری، همراهی و همکاری شود.

حجت‌الاسلام عسکری بیان کرد: اگر با قدرت‌ترین و مدیرترین فرد در جامعه انتخاب شود اما مردم با آن همکاری نکنند، او راه به جایی نخواهد برد و به تنهایی کاری نمی‌تواند کند.

انتهای خبر/ س https://armanekerman.ir/vdcauun6y49nyw1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین