تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۹
۰
plusresetminus
مدیر کانون‌های خدمت رضوی در کرمان:

تشنگان قدرت درک درستی از خدمت ندارند

مدیرکانون‌های خدمت رضوی در استان کرمان گفت: دوگانه واژه تشنه خدمت یا تشنه قدرت در انقلاب اسلامی هنوز درست تبیین نشده است.
تشنگان قدرت درک درستی از خدمت ندارند
سعید کاظمی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص دوگانه‌هایی که برای انتخاب فرد اصلح در نظر گرفته می‌شود و علامت سؤال همگان است، گفت: دوگانه‌ای همچون تشنه قدرت و یا تشنه خدمت در کسب جایگاه قدرت عنوان کرد و آن را عامل تعیین‌کننده انتخاب و مشارکت دانست. 

شیفتگان خدمت به‌دنبال دوربین نیستند

وی یکی از این دوگانه‌ها را شیفته قدرت و یا خدمت عنوان و تشریح کرد: کسی که شیفته خدمت است کمتر کسی کارش را می‌بیند و اگر هم ببیند بعد از اتمام خدمت است و در زمان تصدی پست و بعد از اتمام سمتی که در اختیار اوست نه تنها بر اموالش افزوده نمی‌شود بلکه کم‌تر هم گاهی تخمین زده می‌شود.

مدیرکانون‌های خدمت رضوی در ادامه افزود: تشنگان خدمت تمام وقت خودشان را برای خدمت به مردم قرار می‌دهند حتی در روزهای تعطیل هم کارشان را با جدیت بیش‌تر پیش خواهند گرفت بنابراین شاخص‌های فردی که تشنه خدمت است، بیان شد.

تشنگان قدرت به‌دنبال گلایه از وضعیت موجود هستند

وی شاخص‌های افرادی که تشنه قدرت هستند را نیز تشریح کرد و گفت: زیاد حرف می‌زنند، در موضعی هم که قرار می‌گیرند برای سخن راندن، وضعیت موجود را نقد می‌کنند و زیر سوال می‌برند و سعی می‌کنند با تخریب دیگران و ضعیف نشان دادن دیگران خودشان را مطرح کنند.
 
افزایش مال و دارایی برای شیفتگان خدمت در اولویت نیست

کاظمی‌پور اذعان کرد: اکثراً دنبال دوربین می‌گردند و ذهن‌شان این است که، کاری را ما انجام داده‌ایم، آیا دوربین ثبت می‌کند که مردم ببینند یا خیر!، معمولاً اگر دارایی‌های اینان را کنترل کنیم خواهیم دید که در آغاز پذیرش مسئولیت با زمانی که از مسئولیت در حال فاصله گرفتن هستند، اموال و دارایی آن‌ها چند برابر شده و یا نزدیکان آن‌ها به موقعیت‌هایی رسیده‌اند که دلیلش حضور این فرد در پست و مقامی بوده که پذیرفته است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی افزود: تشنگان قدرت سعی می‌کنند موقعیت‌های کاری خوب را بین افراد و نزدیکان خودشان تقسیم می‌کنند و به تعبیر خیلی ساده اتوبوسی برای پذیرش مسئولیت می‌روند.

منافع ملی برای تشنگان قدرت اهمیتی ندارند

وی ادامه داد: تشنگان قدرت برای این‌که بتوانند وعده‌هایی که به مردم و طرفدارانشان داده‌اند و به نوعی وام‌دار آن‌ها شده‌اند، اجرایی کنند آن‌ هم به هر شکل ممکن که شده انجام دهند حتی اگر که منافع ملی را زیر سوال ببرند.

کاظمی‌پور اذعان کرد: تشنگان قدرت حتی اگر گذشته عملکرد خودشان تاریک باشد را سعی می‌کنند که آن را بپوشانند و به شکلی بسیار منافقانه خودشان را در ظاهر طرف‌دار مردم جلوه دهند و بخواهند به مردم اثبات کنند که من طرفدار شما هستم در حالی که در واقعیت این‌گونه نیست. 

مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کرمان اذعان کرد: تشنگان قدرت در یک کلام تمام تلاش خود را می‌کنند از این موقعیتی که دارند، استفاده کنند زیرا احتمال آن را می‌دهند که شاید یک یا چند سال بعد چنین موقعیتی به دست نیاورند پس تمام تلاش خود را به‌کار خواهند بست.

وی واژه خدمت و خدمتگزار  را تشریح کرد و گفت: اگر خدمت معادل آن چیزی باشد که فرد در برابر آن دستمزد می‌گیرد که به آن وظیفه می‌گویند، اگر بیش از حد که موظفی‌اش وظیفه‌ای بر عهده او گذاشته شود، بی چون و چرا کار کند، به او از خود گذشته می‌گویند اما اگر بیش‌تر از این حد کار و وظیفه انجام بدهد این‌جا  ایثار  خود را نشان می‌دهد.

کاظمی‌پور با طرح این سؤال که در هر کدام از این مراحل قطعاً باید دید فردی که خدمت می‌کند در کدام مقطع از تعاریف مطروحه قرار دارد؟! اگر رضایت خدا مد نظرش باشد، قطعاً در این مسیر به مرحله‌ای خواهد رسید که در نهایت مقام شهادت است، مثل شهید رئیسی که عمرش را برای خدمت به مردم در لقای رضایت خداوند قرار داد و قطعاً زمان شهادتش هم شد اوج زمانی که برای مردم کار می‌کرد به شکلی که همه دیدیم.

وی خدمت را در بُعد منفی آن تشریح کرد و گفت: اگر فردی در زمانی که مسئولیتی دارد و باید خدمتی را انجام دهد اگر کم‌تر از وظیفه‌اش کار کند، می‌شود کم‌کاری، اگر از موقعیت خودش در جهت منافع شخصی، حزبی و گروهی سوءاستفاده کند، می‌شود رانت و فرصت‌هایی که گیر هر کسی نمی‌آید، اگر به شکلی عمل کند که باعث خشنودی دشمن شود اسمش را می‌گذاریم «خیانت» پس همه این مراحل با عنوان خدمت است که طیف آن از خیانت تا شهادت تنوع پیدا می‌کند و حالت‌های مختلفی را کسب کند.

 از تمام خادمیاران و یاوران برای مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت می‌کنیم

مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کرمان افزود: خواهشی که از تمام خادمیاران آستان مقدس امام رئوف دارم این است که در جهت دعوت حداکثری از تمام مردم از خانواده درجه یک گرفته تا مردم و محله‌ای که ما را می شناسند و به ما اعتماد می‌کنند خواهش می‌کنیم که از آن‌ها دعوت کنید تا پای صندوق‌های رای بیایند زیرا هم وظیفه است،  هم حق است و عموم مردم را پای صندوق‌های رای بیاورید. 

وی عنوان کرد: ما خادمیاران و یاوران رضوی در طول هفت سالی که افتخار این را داشتیم با این عنوان(خادمیار) خدمتگزار مردم خودمان در کوچه، محله، شهر و روستای خود باشیم و  این بحث خادمیاری یکی از فعالیت‌های شهید رئیسی بود زیرا با این عنوان خادمیاری دایره خدمت را از اطراف ضریح مطهر به گستره ایران گسترش داد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی اذعان کرد: آیت‌الله رئیسی با طرح خادمیاری اجاره داد بیش از ۱۴۰ هزار نفر در سراسر کشور و در استان کرمان بیش از ۹ هزار نفر به نوعی خادم مردم باشند، با نگاهی که ما در این خدمت داریم تنها رضایت خدا و علی‌بن موسی‌الرضا را می‌خواهیم.

کاظمی‌پور اذعان کرد: آیت‌الله شهید رئیسی در یک کلام مفهوم خدمت بعد از گذشت ۴۵ سال از تاریخ انقلاب ساخت، با این روالی که پیش برد و این نحوه خدمتی که انجام داد به مفهوم و معنی واقعی کلمه «خدمت» را ساخت و برای همه محسوس بود که خدمت یعنی چه نوع عملکردی، و ان‌شاءلله فرد بعدی که خواهد آمد و این پرچم خدمتی که به دست رئیس جمهور شهید در طی این سه سال حمل شد تا به این مرحله از کار و زمان رسید، یک فرد اصلح به دست خواهد گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قطعاً آن فرد زمانی موفق خواهد بود که مسیر این شهید بزرگوار آیت‌الله رئیسی را ادامه دهد و اگر غیر از این عمل کند این فرد قطعاً خادم نیست و خائن است.

انتهای خبر/ طهاسبی




  https://armanekerman.ir/vdcbz5b8grhbagp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین