تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۵
۰
plusresetminus
تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد:

ژست کارشناس‌محوری در برابر برنامه‌محوری

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: پزشکیان با ژست کارشناس‌محوری از ارائه برنامه برای رفع مشکلات کشور طفره رفت و جلیلی را به علمی نبودن متهم کرد.
ژست کارشناس‌محوری در برابر برنامه‌محوری
مهدی تقوی‌رفسنجانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» به آخرین مباحث مطروحه در مناظرات انتخاباتی پرداخت و گفت: این روزها در بحبوبه رقابت‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری مطالبی از سوی شخص نامزدها و اعضای ستادهای آنان مطرح می‌شود که به‌نظر نگارنده شاخص مهمی برای تشخیص اصلح پیش روی مردم می‌گذارد.

وی ادامه داد: از این‌رو می‌توان در کنار ویژگی‌های رئیس جمهور تراز جمهوری اسلامی که بارها از زبان امامین انقلاب مطرح شده است این اظهارات و رفتارها به‌ویژه در ایام تبلیغات بیش از هرچیز و بلکه روشن‌تر از آن ویژگی‌ها در برابر دیدگان مردم قرار دارد که کار را برای آنان در رسیدن به گزینه اصلح آسان می‌کند.

تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: در این میان بسیاری از صفات اخلاقی لازم برای یک کارگزار در تراز رئیس جمهوری مانند رعایت ادب، صداقت، خویشتن‌داری و...از لابلای این گفت و شنودهای نامزدها و وابستگان ستادی آن‌ها قابل پایش و رصد است.

عضو هیات علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان اذعان کرد: متاسفانه در دو مناظره اخیر یکی از نامزدها در پیش چشم میلیون‌ها بیننده در نهایت بی‌احترامی و به زعم خود تحقیر و توهین با رقیب خود به گفتگو پرداخت که نه‌تنها کمکی به جذب آرای عمومی به‌سمت وی نکرده که آسیب اول آن را متوجه خود ایشان و سپس مجموعه نظام وارد می‌کند که افرادی را در جایگاه مدعی ریاست جمهوری نظام اسلامی دچار چنین بداخلاقی‌های سیاسی کرده است.

تقوی‌رفسنجانی عنوان کرد: در حالی که مولا علی علیه‌السلام بارها بر این نکته تاکید فرمودند؛ که از ترس از خدا  و لزوم رعایت تقوی نبود من از زیرک‌ترین انسان‌ها بودم که می‌توانستم با بداخلاقی گوی سبقت را از مدعیان سیاست همچون معاویه بربایم.

وی تاکید کرد: متاسفانه همین توهین و تخریب‌ها در کنار وارد کردن اتهامات دروغین یکی از اسباب بی‌اعتمادی مردم به نظام اسلامی و گریز از صندوق رای انتخابات شده است به‌عنوان مثال یکی از اعضای اصلی ستاد پزشکیان که در دیدارهای مردمی روزهای تبلیغات در کنارش بوده است رسماً به قدرت رسیدن سعید جلیلی را قدرت گرفتن طالبان در کشور معنا کرده است.

 تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: در حالی که متوجه نیستند که قریب به نیمی از جمعیت رای‌دهندگان جلیلی را برای ریاست جمهوری برگزیده‌اند که این اهانت به میلیون‌ها ایرانی است که صراحتاً به طالبانیسم متهم شده‌اند، پرواضح است که تفاوت فاحشی بین عده‌ای از شعاردهندگان علیه پزشکیان که به هر حال بخشی از همین مردم هستند، با کسی که خود را برای کارگزاری دولت چهاردهم آماده کرده و در دوران روحانی نیز در کسوت وزیر ایفای نقش کرده است وجود دارد.

وی اذعان کرد: طبیعتاً این نگاه زشت و توهین‌آمیز به ملت از سوی یک فرد که مدعی مدیریت کلان را دارد به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و از سوی دیگر طرح واقعی کردن قیمت بنزین تا سقف ۲۵ هزار تومان از سوی پزشکیان و تایید آن از سوی رئیس ستاد او چیزی نیست که با یک پیامک انبوه بتوان آن را انکار کرد.

تقوی رفسنجانی ادامه داد: به‌نظرم خوب است نامزد ریاست جمهوری، شجاعت اعلام برنامه‌های خود را قبل از تصدی مسئولیت داشته باشد وگرنه این رفتارهای دوگانه و تناقضات آشکار خود بهترین دلیل بر ناصالح بودن فرد برای احراز بالاترین منصب اجرایی کشور در نظام اسلامی است. 

وی افزود: در حالی که نقطه قوت برادر جلیلی برنامه‌محور بودن دولت ایشان در سایه ۱٠ سال جلسات پیاپی با کارشناسان حوزه‌های مختلف بوده است که پزشکیان با ژست کارشناس‌محور بودن دولت آینده خود بی‌ آن‌که یک روز هم برای حل مسائل کشور در قامت رئیس جمهور جلسه داشته باشد از هر پاسخی به سوالات مجری و رقیب مناظراتی خود طفره رفت.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور ادامه داد: بالاتر از آن مباحثی که مطرح شد، پزشکیان طرف مقابل خود را به علمی نبودن برنامه‌هایش متهم کرد و این در حالی است که در همان مناظره اعلام می‌کند که در وب‌سایت جلیلی هیچ برنامه‌ای مشاهده نشده است!

تقوی‌رفسنجانی اذعان کرد: خلاصه آن که از این دست تناقضات و لجن‌پراکنی‌ها در کنار رقیب هراسی‌ها به وفور در رفتار انتخاباتی مسعود پزشکیان و تیم وابسته به ایشان‌که پزشکیان حتی حاضر نیستند اقدامات افراد اصلی ستاد خود را به گردن بگیرند اما خوب بلدند گردن رقیب مناظراتی خود را برای اعدام به نشانه دروغ بودن شعارهایش در پیش چشم میلیون‌ها بیننده نشانه بگیرند، مشاهده می‌شود.


وی در پایان خاطرنشان کرد: به راستی اگر بنا باشد که خلف وعده کارگزاران حکومتی در اجرای برنامه‌ها و شعارهایی که دادند و سر سوزنی هم به آن عمل نکردند را به چوبه دار احاله داد بسیاری از مدیران دولت قبل در ابتدای صف این مجازات قرار دارند!


انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcdox0foyt0of6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین