تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۸
۰
plusresetminus
در سفر ۲ روزه وزیر صمت به کرمان چه گذشت؛

افتتاح بیش‌از ۱۰ هزار میلیارد پروژه در چله خدمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت طی سفر به کرمان در روزهای ۳۰ و ۳۱ خردادماه بیش‌از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی را افتتاح و یا کلنگ‌زنی کرد.
افتتاح بیش‌از ۱۰ هزار میلیارد پروژه در چله خدمت
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ درحالی‌که دولت سیزدهم واپسین روزهای استقرار خود را می‌گذراند، وزیران یکی پس از دیگری راهی استان‌ها می‌شوند و برنامه‌های دولت را سامان می‌دهند و در همین راستا عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت سفری به کرمان انجام داد و پروژه‌هایی را افتتاح و یا کلنگ‌زنی کرد و برخی دیگر را در جریان پیشرفت آن قرار گرفت.

بنابراین شرحی از فعالیت‌هایی که طی این دو روز از سوی وزیر صمت به کرمان انجام شده را ارائه می‌کنیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.



عباس علی‌آبادی در اولین روز سفر به کرمان راهی شهرستان بم شد و  ضمن بازدید از کارخانه‌های خودروسازی ارگ جدید، چند کارخانه قطعه‌سازی را هم افتتاح کرد.

افتتاح واحدهای قطعه‌سازی خودرو در بم 

سالن رباتیک تولید «قطعات پلاستیکی» خاورمیانه شرکت مدیران خودرو در زیربنای ۲۸۰۰ متر مربع و با اعتبار ۲۰ میلیون دلار و ۱۲۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی افتتاح شد که برای ۲۵۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است.




وزیر صمت از خط تولید «رنگ خودرو برقی» نیز بازدید داشت، در این کارخانه نیز خط تولید رنگ رباتیک با ۲هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری که در یک ساعت، ۲۰ خودرو را رنگ می‌کند و برای ۱۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است افتتاح و بهره‌برداری شد.



واحد «باک خودرو» شرکت کارخانه مجموعه خودروسازی مهر نیز با تولید روزانه ۷۰۰ باک خودرو با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۵۶ نفر به بهره‌برداری رسید.

 خط تولید «گیربکس اتوماتیک cvt» را افتتاح کرد که در این واحد نیز برای ۱۶۵ نفر اشتغال‌زایی و ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است‌.


 

افتتاح شهرک تخصصی خورشیدی راین

وزیر صمت در ادامه وارد شهرستان راین شد و فاز اول شهرک تخصصی انرژی خورشیدی راین با مساحت ۷۰۰ هکتار را که در ۲۷ مهر ۱۴۰۲ کلنگ اجرایی آن زده شده بود را افتتاح کرد، فاز اول آن در حدود ۱۰ هکتار از اراضی برای واگذاری آماده شده است و فاز دوم شهرک حدود ۳۰ هکتار از این اراضی نیز روند مناقصات آن انجام و پیمانکار فعالیت‌ها را شروع کرده است. 



بعد از افتتاح در این دو شهرستان راهی کرمان شد و با فعالان اقتصادی استان نشستی دو ساعته را برگزار کرد.



وزیر صنعت‌، معدن و تجارت در انتهای روز اول سفر خود به کرمان در گلزار شهدای بین‌المللی شهر کرمان حضور یافت و به سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی، شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای حادثه تروریستی کرمان ادای احترام کرد.

آغاز عملیات احداث کارخانه ۱ میلیون تنی کنسانتره آهن در کوهبنان



در روز دوم وزیرصمت نیز با حضور در شهرستان کوهبنان کلنگ عملیات احداث کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن شرکت آریا جنوب ایرانیان با مساحت ۳۷/۶ هکتار در بخش طغرالجرد از توابع شهرستان کوهبنان را نیز بر زمین زد تا با سرمایه‌گذاری ۳/۲ میلیارد تومانی در ۴۲ ماه برای ۶۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کند.

بازدید از پروژه انتقال آب از خلیج فارس



 قبل از ورود به شهر رفسنجان وزیر صمت از روند پیشرفت پروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان نیز بازید کرد، این پروژه از مخزن ۱۵هزار مترمکعبی به سمت کرمان با لوله‌گذاری فولادی به متراژ ۶ هزار و ۲۰۰ متر اجرا شده است و هنوز ۳ هزار و ۸۰۰ متر آن باقی‌مانده که در حال اجراست.
 

افتتاح کارخانه تغلیظ سرباره مجتمع مس سرچشمه رفسنجان




وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به شهرستان رفسنجان وارد شد و کارخانه تغلیظ سرباره مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با ظرفیت سالانه ۸۰ هزار تن کنسانتره و ۷۰ میلیون یورویی ارزش سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید تا زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را فراهم کند.




در حاشیه سفر وزیر صمت به سیرجان، عباس علی‌آبادی از کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد طلوع پارس بازدید کرد و مدیر اجرایی این پروژه موانع کار را برای وی شرح داد.
 

این مجموعه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در بازه زمانی ۴۵ ماهه باید به پایان برسد و برای ۱۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.
شرکت طلوع پارس برنامه تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی برای عرضه به فرابورس را در برنامه خود دارد و سرمایه‌گذاری اولیه این طرح ۲۰۰ میلیون یور است و  تنها ۴۵ میلیون یوری آن به سرمایه‌گذاری خارجی تعلق دارد و ما بقی آن از منابع داخلی است.
 

افتتاح واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گهر انرژی




در ادامه سفر پروژه‌های منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر شامل نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات معدنی، واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی به پیمانکاری شرکت گهر انرژی سیرجان نیز به بهره‌برداری رسید.



در آخرین ساعات سفر وزیر صمت اولین کارخانه تولید کنسانتره آهن در جنوب کرمان افتتاح شد، این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و اشتغال‌زایی ۱۲۰ نفر راه‌اندازی شده و ظرفیت سالانه ۲۶۰ هزار تن کنسانتره را دارد.



انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdchiznzx23nkwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین