تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۵
۰
plusresetminus
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد:

ضعف زیرساخت‌های کرمان در حوزه توریست درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای محقق‌ شدن توریست درمانی باید شرایط مختلفی فراهم شود، زیرساخت‌های کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است.
ضعف زیرساخت‌های کرمان در حوزه توریست درمانی
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری که به‌مناسبت هفته سلامت برگزار شده بود گفت: در ابتدای شروع کار و در دو سال گذشته کشور در بدترین شرایط تحریمی قرار داشت و نتیجه آن فشار به تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها از جمله دانشگاه علوم‌ پزشکی بود که با سلامت مردم در ارتباط بود.

وی ادامه داد: با هم‌یاری مسئولان به‌خصوص نمایندگان توانستیم مشکلات را یکی پس‌از دیگری پشت‌سر بگذاریم، ۱۳ میلیارد بدهی معوقات پژوهشی بود که پنج سال روی‌هم جمع‌شده بود که سبب شد در زمینه پژوهشی افت داشته باشیم و امسال این میزان تنها به یک میلیارد و ۳۰۰ رسید و مابقی پرداخت شد.

احمدی‌نژاد بیان کرد: کل بدهی حق اشعه پرداخت شد هم‌چنین در پرداخت حق و حقوق پرستاری به همراه تعرفه‌های آن رتبه دوم کشور را بعد از دانشگاه تهران داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص پرداخت حق‌الزحمه تیم پزشکی بیان کرد: در پایان سال گذشته تمام حقوق پزشکان داده‌ایم ازاین‌رو جزو برترین‌های کشور در این زمینه هستیم.

وی به تکمیل طرح‌های بین کار از جمله دانشگاه پیراپزشکی و مدیریت ساخته اشاره کرد و گفت: این دانشگاه از اول مهر وارد مدار کار می‌شود هم‌چنین خوابگاهی به ظرفیت ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر بالای ۹۵ درصد پیشرفت پزشکی دارد که اول مهر فعالیت می‌کند.
 
احمدی‌نژاد با تاکید به این‌که جذب خیرین برای اقدامات بهداشتی و پزشکی بسیار خوب بوده است، عنوان کرد: در بیمارستان شهربابک، خرید دستگاه‌های پزشکی از صنایع و معادن کمک گرفته شده است همچنین ساخت بیمارستان ۳۵۰ تخت‌ امام به‌عنوان  بیمارستان راون‌شناسی جنوب‌ شرق با کمک خیران به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: در شرایطی که تحریم هستیم و ناوگان آمبولانس فرسوده شده است اما سال گذشته ۹ دستگاه آمبولانس برای دانشگاه علوم‌ پزشکی توسط خیران اهدا شد که یکی از این دستگاه‌ها به شهرستان رابر اهدا شد چون آمبولانس‌‌های مخصوص مناطق صعب‌العبور بودند.
 
وی با توضیح این‌که برخی شهرستان‌ها انگیزه حضور پزشک در شهرشان را ایجاد نمی‌کنند، تشریح کرد: بسیاری از شهرستان‌ها امکانات تفریحی و زندگی مناسبی برای پزشکان، معلمان و افرادی که به آن‌جا جهت انجام کار اعزام می‌شوند، بعد از گذشت مدتی درخواست کار در شهر دیگری را دارند؛ البته ماندگاری پزشکان در حال پرداخت است اما هنوز معوقه داریم و امیدواریم به‌زودی به اتمام برسد.
 
 
احمدی‌نژاد با اشاره به ‌این‌که برای محقق‌شدن توریست درمانی باید ابعاد مختلف از جمله امکاناتی چون هتل، گردشگری، امکانات رفاهی و ... فراهم شود، گفت: زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است.
 
انتهای خبر/ پسند
  https://armanekerman.ir/vdcamwn6a49nym1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما