تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۳
۰
plusresetminus
رئیس اداره آموزش محیط زیست استان کرمان مطرح کرد:

جذب سرمایه با حفظ اکوسیستم‌ جانوری و تنوع زیستی

رئیس اداره آموزش محیط زیست استان کرمان گفت: حفظ اکوسیستم‌ جانوری و تنوع زیستی در کشور می‌تواند در جذب سرمایه و گردشگر بسیار مفید باشد.
جذب سرمایه با حفظ اکوسیستم‌ جانوری و تنوع زیستی
محمدابراهیم صحتی ثابت در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» در رابطه با اجرای برنامه‌های زمین پاک در کرمان گفت:۲۲  آوریل برابر سوم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز جهانی زمین پاک نام‌گذاری شده است و در ایران به‌مدت یک هفته برای گرامی‌داشت این روز برنامه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: نام‌گذاری‌ها با عناوین مختلف به واقع مصادیقی هستند تا به انسان‌ها تلنگر زده شود که حق استفاده از زمین را داریم اما باید به‌اندازه باشد و نباید اسراف کنیم.
 
صحتی ثابت تاکید کرد: ما به‌عنوان اشرف مخلوقات امانت‌دار زمین هستیم و انسان‌ها باید در زمین حیات رو ‌به رشدی داشته باشند حال منظور از انسان‌ها، انسان‌های فعلی و آیندگان است، به این مناسبت برنامه‌های مختلفی در استان کرمان در حال انجام است.
 
رئیس اداره آموزش محیط زیست استان کرمان بیان کرد: پاک‌سازی محور کرمان_باغین با همکاری کارخانه سیمان، برپایی غرفه در میدان ارگ کرمان، نشست آموزشی با تشکل‌ها و دوست‌داران محیط زیست، برگزاری کارگاه آموزشی مدرسه دوست‌دار طبیعت از جمله برنامه‌های هفته زمین پاک است.
 
وی زاغ بور را از گونه کلاغ‌های ایران و نماد جانوری استان کرمان دانست و گفت: این گونه تنها در ایران زندگی می‌کند و چون در استان کرمان بیشتر حضور دارد به عنوان نماد جانوری این استان شناخته شده است.
 
 صحتی ثابت اظهار کرد: در تلاشیم که به مردم نشان دهیم حفظ اکوسیستم‌ها و تنوع زیستی در کشور می‌تواند در جذب سرمایه و گردشگر بسیار مفید باشد چراکه بسیاری هستند برای دیدن این پرنده هزینه بسیار کنند.
 
رئیس اداره آموزش محیط زیست استان کرمان افزود: در بخش یگان محیط زیستی استان کرمان تاکنون ۱۶۰ شهید در راه حفظ محیط زیست داشته‌ است.
 
وی وضعیت زمین در جهان خراب دانست و گفت: گواه این مدعا معاهداتی است که ریشه در ضعف و خطایی است که گذشتگان مرتکب شده‌اند چرا که از کشاورزی به سمت صنعتی شدن رفتیم و با صنعتی شدن مجبور به استفاده مصرف زیاد منابع شدیم.
 
صحتی ثابت در پایان گفت: در استان کرمان با چالش‌های مختلف از جمله زباله‌ها، نحوه و روش دفن زباله‌ها، استفاده بیش‌از حد از منابع آب زیرزمینی، ایجاد کانون‌های گردوغبار در حوزه جنوب کرمان از جمله هامون هیرمند، جازموریان روبرو هستیم.
 

انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcawwn6u49nyi1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین