تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۶
۰
plusresetminus
منتخب مردم قم در مجلس دوازدهم:

تمرکز مجلس باید بر اولویت‌های جامعه باشد

منتخب مردم قم در مجلس دوازدهم گفت: مجلس باید در تمام مسائل کشور ورود داشته باشد و به مسائل اساسی و اولویت‌های جامعه بپردازد.
تمرکز مجلس باید بر اولویت‌های جامعه باشد
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری با اشاره به ویژگی‌های مجلس کارآمد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها این است که نماینده محور باشد، اما در حال حاضر برخی از اختیارات نمایندگان به جاهای دیگر واگذار شده است.
 
مجلس باید در رأس امور باشد
 
وی با تاکید بر اینکه مجلس باید در راس امور باشد و در رأس امور بودن آن هم به نمایندگی محور بودنش است، افزود: مجلس باید در تمام مسائل کشور ورود داشته باشد و نباید بی‌تفاوت باشد، همچنین لازم است هدف‌گیری درستی داشته باشد و به مسائل اساسی و اولویت‌های جامعه بپردازد.
 
تمرکز مجلس بر مسائل اصلی و اولویت‌های جامعه
 
منتخب مردم قم در مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه مسائل ریز و درجه دوم وقت و انرژی مجلس را می‌گیرد، تصریح کرد: گاهی این مسائل غیر اولویت‌دار باعث می‌شود که مجلس رسالت خود را انجام ندهد درحالی‌که مجلس باید به مسائل اصلی و اولویت‌های جامعه متمرکز شود، به‌خصوص به مسائلی مانند اقتصاد، معیشت، مسکن، خودرو، مسائل بازنشستگان، معلمان و افراد با درآمد کم که از اهمیت بالایی برخوردارند بپردازد.
 
وی ادامه داد: طبیعی است که اگر مجلس شورای اسلامی به این مسائل به‌طور جدی نپردازد، در رأس امور نخواهد بود.
 
حجت‌الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه خروجی برای زندگی مردم باید در کار مجلس باشد، گفت: باید مجلس امور جزئی را کنار بگذارد و به ریل‌گذاری بپردازد که مسیر دولت را تعیین کند و بعد هم به نظارت بر دولت تمرکز کند و در همان ریل حرکت کند و قانون‌گذاری‌های دیگرش هم معطوف به همین موضوع باشد که دولت را حمایت کند که این ها محقق شود.
 
وی تاکید کرد: مجلس بیشتر باید در ریل‌گذاری‌ها دولت را جهت دهد تا برنامه‌ها و لوایحی ارائه دهد که حوادث خوبی را رقم زند و مردم شاهد یک تحولات جدی در زندگی خود باشند.
 
نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود که باتوجه‌به گرایش‌های سیاسی نمایندگان جدید و نوع تفکرات و حضور جریان‌های مختلف در مجلس، در هیئت رئیسه مجلس، تغییرات گسترده‌ای رخ خواهد داد.

انتهای خبر/س
https://armanekerman.ir/vdcj8yevhuqexmz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما