تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۵
۰
plusresetminus
وصیت شهید «مجید ایرانمنش»؛

حوزه‌های علميه محل انسان‌سازی است

در وصیت‌نامه شهید «مجید ایرانمنش» آمده است: فرزندان خود را برای آموختن علوم اسلامی به حوزه‌های علميه بفرستيد كه محل انسان‌سازی است.
حوزه‌های علميه محل انسان‌سازی است
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ شهيد «مجيد ايرانمنش» دهم اردیبهشت ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی ديده به جهان گشود، دوران ابتدايی خود را در طاهرآباد گذراند و سپس جهت ادامه تحصيل به كرمان آمد و ضمن تحصيل به كار بنّايی اشتغال داشت. وی پس‌از پیروزی انقلاب، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی كرمان درآمد و به سپاه جيرفت اعزام شد.

وی در اوايل سال تحصيلی ۵۹ داوطلبانه از طريق سپاه به قم رفت و در مدرسه رسول اكرم (ص) مشغول تحصيل علوم دينی شد، از طريق سپاه قم به جبهه حميديه اعزام و در پنجم مرداد ۱۳۶۰ در کرخه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

در ادامه بخشی از وصیت‌نامه شهید مجيد ايرانمنش را مرور می‌کنیم:

ای ملت، اين خون‌ها گران‌بها است، به خاطر اسلام است و بس، هيچ‌كس به‌خاطر خاک نمی‌جنگد، همه به‌خاطر خدا و اسلام و به فرمان امام خود می‌جنگند و شما هم مسئول حفظ خون و ادامه‌دهنده راه آن‌ها هستيد وای بر کسی که به خون آن‌ها خيانت كنيد كه عذاب الهی بر او نازل خواهد شد.

گوش به فرمان امام باشيد، مطيع فرمان‌های او باشید كه علی زمان است، ‌نمونه عينی يک امام؛ خدا هميشه امت ما را آزمايش می‌كند، سعی كنيد كه موفق بيرون بياييد.

از روحانيت خط امام حمايت كنيد، به نماز اهميت دهيد، مسجدها را خالی نكنيد، سعی كنيد نماز را به جماعت بخوانيد، در نماز جمعه حتما شركت كنيد، هر وقت خوشحال يا ناراحت بودید به قبرستان بر سر قبرهای شهدای اسلام بروید.

فرزندان خود را برای آموختن علوم اسلامی به حوزه‌هاي علميه بفرستيد كه محل انسان‌سازی است. فكر می‌کنيد كه وظيفه شما با يک خرجی‌دادن و بزرگ كردن بچه‌ها تمام می‌شود؟ نه، به خدا قسم مسئوليد كه انسان تحويل جامعه بدهيد، سرباز امام زمان، اين‌قدر به ماديات نچسبيد اگر انسانيت نباشد، علم و مال به هيچ درد نمی‌خورد و اين حوزه‌های علميه هستند كه انسان می‌سازند.

منبع: نوید شاهد کرمان
انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcfxxdyjw6dj1a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما