تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۸
۰
plusresetminus
در نتیجه جولان دلالان صورت گرفت؛

کمبود و گران‌فروشی سیلندر گاز در قلعه‌گنج

وجود تنها یک شرکت توزیع سیلندر گاز در هشت شهرستان جنوب کرمان موجب شده در برخی از نقاط مردم با کمبود مواجه و مجبور شوند همان کپسول را با قیمت‌های چندبرابری از دلالان تامین کنند.
کمبود و گران‌فروشی سیلندر گاز در قلعه‌گنج
به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «راه آرمان»؛ یکی از این مناطق شهر رَمِشک از توابع شهرستان قلعه‌گنج است. این شهر در جنوبی‌ترین نقطه استان کرمان و در مجاورت استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

رئیس شورای شهر رمشک درباره کمبود سیلندر گاز گفت: ماهانه تنها یک بار ۲۰۰ سیلندر برای هزار و ۸۰ خانوار در شهر رمشک توزیع می‌شود و این موجب نارضایتی مردم شده است.

وحید رمشکی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کامیون توزیع سیلندر ماهی یک بار به رمشک می‌آید و برای دو عامل توزیع ۲۰۰ سیلندر گاز تخلیه می‌کند.

وی افزود: مرکز شهر رمشک دارای هزار و ۸۰ خانوار و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت است که این تعداد سیلندر جوابگوی همه خانوارهای شهری رمشک نیست و اغلب اهالی رمشک سیلندر گاز را با نرخ آزاد و به مبلغ ۱میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تهیه می‌کنند.

بازرسان صمت هم آمدند

رمشکی ادامه داد: بازرسان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت (صمت) برای بررسی موضوع به رمشک آمدند و مقرر شد با مسئول شرکت جیرفت گاز در جنوب کرمان صحبت کنند تا حداقل هفته ای یک‌بار کپسول در شهر رمشک تخلیه شود.

صمت: کمتر از تراکنش، کپسول تحویل می‌دهند

رئیس اداره صمت قلعه‌گنج نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا توضیح داد: شرکت جیرفت گاز مدعی است در توزیع سیلندر گاز در رمشک ضرردهی دارد اما تراکنش کارت‌خوان عاملان فروش را بازرسان صمت بررسی کردند کمتر از حد تراکنش، کپسول تحویل می‌دهند.

محمد مصطفوی افزود: با اینکه سه عامل فروش سیلندر گاز در شهر رمشک وجود دارد اما عده‌ای از رودان، منوجان و هشت‌بندی میناب سیلندر را با قیمتی بالای ۹۰۰ هزار ریال و بیش‌تر به مردم و اهالی رمشک می‌فروشند.

وی اضافه کرد: این افراد حق فروش کپسول آزاد به مردم ندارند و در بازرسی ها جریمه می‌شوند؛ البته مقرر شد با هماهنگی با شرکت جیرفت گاز (تنها عامل فروش سیلندر در جنوب کرمان) خدمات‌دهی به رمشک افزایش یابد که امیدواریم این مهم زودتر محقق شود.

شرکت پخش فعلا در دسترس نیست

مسئول شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در کهنوج هم در تماس تلفنی صبح دوشنبه خبرنگار ایرنا با وی، ابتدا منکر وجود مشکل در توزیع سیلندرهای گاز در رمشک شد اما سپس تصریح کرد: برای مصاحبه باید با مسئول روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کرمان تماس بگیریم و نمی‌تواند مصاحبه کند که تا زمان انتشار این گزارش نیز برای ارائه توضیحات تماس نگرفت.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/س https://armanekerman.ir/vdcb8gb89rhba9p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما