تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۵
۰
plusresetminus
وصیت شهید «خیرالله جهان‌دیده»؛

تا‌آخرین قطره خونم مراقب انقلاب هستم

در وصیت‌نامه شهید «خیرالله جهان‌دیده آمده؛ بر خود واجب می‌دانم تا آخرین قطره خونم از هدف امام خمینی عزیز پایداری کنم.
تا‌آخرین قطره خونم مراقب انقلاب هستم
به گزارش گروه فرهنگ و شهادت پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ شهید «خیرالله جهان‌دیده» چهارم ‌تير ۱۳۳۹، در روستای ‌بيدخوان از ‌توابع ‌شهرستان بردسير ديده به‌جهان گشود.

وی تا پايان ‌مقطع‌ راهنمايی درس خواند. سال ۱۳۶۲،‌ ازدواج كرد و صاحب يک پسر و يک دختر شد، به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت، وی در جبهه به‌عنوان مربی سلاح‌شناسی و با مسئولیت جانشین گردان ‌۴۲۱‌‌ شهرستان بردسیر فعالیت می‌کرد.

سرانجام او در بيست‌وسوم خرداد ۱۳۶۷، در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسيد.


فرازی از وصیت‌نامه این شهید را مرور می‌کنیم:

بسم الله الرحمن الرحیم 
بنده به وحدانیت و یکتایی خداوند متعال به تمام سلول‌های بدنم شهادت می‌دهم و  که محمد(ص) بنده و رسول خداوند متعال است و به ۱۲ امام، ۱۲۴هزار پیامبر ایمان کامل دارم.


حکومت جمهوری اسلامی را حکومتی برحق می‌دانم و امام خمینی(ره) را نائب برحق مهدی امام زمان (عج) می‌دانم و بر خود واجب می‌دانم تا آخرین قطره خونم از هدف این امام عزیز پایداری کنم و شهادت در این راه را بزرگترین افتخار می‌دانم و یکی از آرزوهایم است.

چنانچه این لیاقت را خداوند مهربان به‌بنده عنایت کرد از پدر و مادر بزرگوارم عاجزانه می‌خواهم بنده را عفو کنند و در مرگ من هیچ ناراحت نباشند و سپاسگذار خداوند باشند که فرزندنشان در این راه رفته است. 


شب‌های جمعه اگر موفق شدید به مزارم بیایید، برایم فاتحه زیاد بخوانید و ابداً گریه نکنید و روزی که جسد بنده را آوردند با روحیه شاد استقبال کنید و خدا را هیچ وقت فراموش نکنید از همگی عاجزانه تقاضا دارم بنده را از دعای خیر خود فراموش نفرمایند.

از همسرم می‌خواهم هر بدی از بنده دیده به بزرگی خودش ببخشد و در شهادت من صابر باشد، همانا خدا صابرین را دوست دارد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcbagb80rhba9p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما