تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۵
۰
plusresetminus
از اصفهان تا کرمان برای تجدید میثاق با شهید سلیمانی؛

معرکه رجزخوانی دختران اصفهانی حاج‌قاسم در دیار کریمان

از اصفهان برای تجدید میثاق با سیدالشهدای جبهه مقاومت آمده بودند، با کلامی قاطع از نقش‌آفرینی زنان جهان اسلام برای مقابله با دشمنان سخن می‌گفتند.
معرکه رجزخوانی دختران اصفهانی حاج‌قاسم در دیار کریمان
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری راه آرمان؛ نزدیک مصلی امام علی علیه‌السلام که شدم، تعدادی اتوبوس که به‌صورت منظم کنار یکدیگر قرار گرفته بودند، چشم‌نوازی می‌کرد. دیدن این اتوبوس‌ها تنها حضور ۲ هزار نفری و اجتماع دختران حاج‌قاسم از استان اصفهان رو به من یادآوری کرد.

هوا بارانی بود و نم‌نم باران تا رسیدن به محوطه اصلی مصلی همراهی‌ام کرد. بله دختران حاج‌قاسم از استان دیار سرداران شهید محمدرضا زاهدی، شهید ابراهیم همت، شهید حسین خرازی، شهید محسن حججی و دیگر شهدای گرانقدر استان اصفهان، امسال نیز برای تجدید پیمان با سیدالشهدای جبهه مقاومت به دیار مُلک سلیمانی آمده بودند.

علی‌رغم اینکه دختران حاج‌قاسم شب گذشته در مسیر بودند اما خبری از خستگی در بین افراد نبود، افراد حاضر در سالن مدام در حال رفت‌وآمد و انجام کارهای متنوع فرهنگی تا شروع مراسم بودند.

دختران حاج‌قاسم از سنین مختلف در این مراسم حضور داشتند، حضور مادرانی با فرزاندان کوچک و نوزاد چشم‌نوازی می‌کرد، دختر بچه‌های کوچک، دختران نوجوانان، جوان و مادرانی که همگام با دخترانشان در این اجتماع حضور پیدا کرده بودند.



با برخی از دختران حاج‌قاسم اصفهانی که هم‌صحبت شدم، از حضور خود در این اجتماع برای اولین‌ بار سخن می‌گفتند و شور حالی که داشتند از برق چشمان و حرارت صحبت‌هایشان گویا بود.

مراسم آغاز شد و در بین اجرای برنامه‌های متعدد، شعارهای «لبیک یا سلیمانی»، «مرگ بر اسرائیل» و غیره در مصلی امام علی علیه‌السلام شهر کرمان طنین‌انداز می‌شد. بیان محکم دختران حاج‌قاسم از استان اصفهان حکایت از حمایت قاطع آنان از آرمان‌های نظام، شهدا، محور مقاومت، غزه و فلسطین مظلوم داشت.

کنگازیان در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن ابزار خرسندی از حضور در کرمان و زیارت مزار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی خطاب به دشمنان در خصوص حضور خود در «اجتماع دختران حاج‌قاسم»، گفت: برخلاف گفته و اظهارات برخی که می‌گویند زنان و بانوان ایرانی قدرتی ندارند، خانه‌نشین هستند و نمی‌توانند وارد اجتماع شوند، این‌گونه نیست؛ بلکه بانوان مسلمان ما می‌توانند در همه جا حضور تأثیرگذار داشته باشند.



این بانوی اصفهانی عنوان کرد: «اجتماع دختران حاج‌قاسم» از اصفهان در کرمان، در آستانه دهه کرامت و باتوجه‌به شهادت سردار محمدرضا زاهدی و انجام عملیات «وعده‌صادق»، به‌منظور تجدید پیمان با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام راحل و شهدا، به‌ویژه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی که اقدامات بزرگی رقم زدند، برگزار شد.

وی تأکید کرد: پیام ما به کشورها و ملت‌های جهان این است که بانوان جهان اسلام که بسیار تأثیرگذار هستند و در همه زمینه‌ها می‌توانند مؤثر عمل کنند و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان که می‌گویند زنان در اسلام محصور هستند و توانایی انجام کار ندارند، می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

فاطمه هاشمی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با اشاره به اینکه برای اولین بار در «اجتماع دختران حاج‌قاسم» در کرمان با دخترم شرکت کرده‌ایم، اظهار کرد: بسیار خوشحالم در کرمان برای زیارت مزار حاج‌قاسم حاضر شده‌ام و امیدواریم بتوانیم پیرو راه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی باشیم.



این بانوی اصفهانی ابراز کرد: این اجتماع قبلاً در اصفهان در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شده بود اما برگزاری این مراسم در کرمان و در کنار مزار سیدالشهدای جبهه مقاومت بسیار متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: حضور ما در این اجتماع عظیم در شهر شهید سلیمانی و مزار حاج‌قاسم این مهم را به دشمنان مخابره می‌کند که هرچه ما را بکشند و شهید کنند، مردم به‌حرمت خون شهدا، ارادت بیشتری به شهدا اعتقاد پیدا می‌کنند.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcfmxdy0w6djca.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین