تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۵
۰
plusresetminus
کارشناس مسائل سیاسی گفت: برخی تلاش داشتند تا اقتصاد ایران را به قدرت‌های خارجی گره بزنند که این مسئله یکی از اشتباهات راهبردی و بزرگی است.
ظرفیت‌های عظیم داخلی را نباید به غرب گره زد
حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با اشاره به برگزاری مناظره شب گذشته بین نامزدهای ریاست جمهوری و مطرح شدن مسائل مختلف گفت: از مولفه‌های مهم برای کشورمان اتکا به ظرفیت‌های بومی و داخلی و تجربه تعامل ایران با جامعه جهانی است که این مسئله بسیار مهم و پررنگ است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: برخی تلاش داشتند تا اقتصاد ایران را به قدرت‌های خارجی گره بزنند که این مسئله یکی از اشتباهات راهبردی و بزرگی است که برای کشور به‌وجود آمد و ظرفیت‌های درون‌زا جامعه نادیده گرفته شده است.

وی ابراز کرد: آقای جلیلی به‌‌عنوان یک شخصیت واقع‌نگر و شخصیتی که تکیه بر ارزش‌های ملی، داخلی و اسلامی دارد، و همواره معتقد است که باید از ظرفیت داخلی برای ایجاد فاصله و مقابله با زیاده‌خواهی و باج‌خواهی غرب استفاده کرد و اگر این مهم عملیاتی شود، طبیعتاً کشورهای غربی نمی‌توانند از تحریم‌ها برای فشار به مردم ایران استفاده کنند و به‌نظر می‌رسد این مسئله کاملاً راهبردی است.

هانی‌زاده ضمن اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: هر رئیس جمهوری که در پانزدهم تیرماه پیروز شود باید به این سمت و سو حرکت کند که نگاه‌ها از خارج به داخل معطوف شود و نباید اقتصاد ایران را که یک اقتصاد کاملاً موثر و قابل قبول است به خارج ارتباط پیدا کند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: به‌همین دلیل به‌نظر می‌رسد که اگر این مولفه عملیاتی شود و ایران با ظرفیت‌های عظیم انسانی، انرژی گسترده، معادن عظیم، مسائل پزشکی و صنعتی نه تنها می‌تواند به خودکفایی برسد، بلکه می‌تواند به‌عنوان کشور صادرکننده فناوری در جهان تلقی شود که اگر این مولفه مورد توجه جدی قرار بگیرد و همه نهادها کمک کنند مسئله اهرم فشاری که در طول یک دهه گذشته در اختیار غربی‌ها بود، از دست غربی‌ها خارج خواهد شد.

انتهای خبر/ م
  https://armanekerman.ir/vdcb55b8arhba8p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین