تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۵
۰
plusresetminus
کرمانی‌ها در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نظرات خود را در خصوص مناظره‌های تلویزیونی عنوان کردند.
با نمی‌شود، مملکت اداره نمی‌شود
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» اکنون دیگر کارزار تبلیغات انتخاباتی به پایان رسیده است و قرار است مردم در روز جمعه این هفته انتخاب کنند که چه کسی سکان کشور را در چهار سال آینده به دست گیرد.

شاید بتوان گفت برگزاری مناظره و پخش آن در تلویزیون از نقاط قوتی بود که توانست نمایش شخصیت، برنامه و داشتن هدف هر یک از کاندیداهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری کشورمان باشد.

از این‌رو به میان مردم رفتیم تا در خصوص برگزاری مناظرات و نحوه عملکرد کاندیداها سخن بگوییم.

بازار قدیمی یا همان قدمگاه شهر کرمان از آن دست مکان‌هایی است که می‌توان هر قشری را در آن دید، از جوانان و نوجوانان گرفته تا پیرمردها و پیرزن‌های اصیل کرمانی که هنوز برای خرید زنبیل قرمزشان را در دست می‌گیرند و قدم‌زنان به دنبال خریدشان می‌روند.

همان ابتدای بازار بود که مادر و دختری در حالی‌که در کنار مغازه سبزی فروشی ایستاده بودند سوژه گفتگوی‌مان شدند، وقتی موافقت کردند تا صحبت کنیم از مادر که می‌گفت روزی معلم بوده و اکنون بازنشسته آموزش و پرورش است؛ پرسیدم، مناظره‌ها را تماشا کردی و آیا کاندیدی نظر تو را جلب کرده است؟

پاسخ داد: خوب بود در این مدت توانستیم با برنامه‌ها و هدف‌های کاندیداها آشنا شویم و مهم‌تر این‌که حتی تا حدی هم می‌شد به ویژگی‌ها و خصوصیات هر یک از کاندیداها پی برد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم برخی فقط آمده‌اند که بگویند ما نمی‌توانیم، جالب است در طول ۳۰ سال خدمتم به دانش‌آموزانم یاد دادم که ما می‌توانیم.

این معلم بازنشسته کرمانی توضیح داد: این مناظره‌ها بسیار خوب توانست طلا را از خاک جدا کند و امیدورایم که مردم ایران آگاهانه در انتخابات شرکت کنند.

در ادامه دختر این بانوی کرمانی گفت: من از مردم می‌خواهم که با آگاهی در میدان بیایند و باتوجه‌به مناظره‌ها و برنامه‌هایی که هر یک از کاندیداها داشتند، رای دهند.

وی افزود: من به عنوان یک دختر ۲۰ ساله دوست داشتم در این مناظره‌ها کاندیداها به‌جای توهین دفاع می‌کردند و برنامه ارائه می‌دادند اما برخی انگار آمده بودند بگویند که فقط غرب و دیگر تمام.

تیم راه آرمان وقتی از این مادر و دختر خداحافظی کرد، به سوی مغازه‌داری رفت که لباس می‌فروخت، و اتفاقاً در بیرون از مغازه به اطراف نگاه می‌کرد.

به سوی او رفتیم بعد از معرفی خودمان، به عنوان خبرنگار پرسیدم: آیا مناظره‌ها توانست شما را در انتخاب اصلح یاری کند و او پاسخ داد: بله راستش در دور اول انتخابات رای من فرد دیگری بود اما این سری و بعد از مناظره‌ها با خود فکر کردم، چگونه به کسی دوباره رای دهم که در طول مناظره برنامه نداشت و مدام می‌گفت نمی‌شود، حتی ادبیات بیان او هم زشت بود.

این فروشنده لباس در پایان خاطرنشان کرد: من یک مغازه‌دار هستم، بازار و اقتصاد برایم مهم است اما امان از این‌که در مناظره‌ها برخی سخن بگویند، مدام تکرارشان این بود که نمی‌شود، شما بگویید دل‌مان را به چه چیزی خوش کنیم؟

انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcfm0dyew6djya.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین