تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱
۰
plusresetminus
شاعر کرمانی گفت: موضع قاطع و شفاف گرفتن در برابر دشمنان، به‌وسیله شعر، می‌تواند تأثیرگذاری همه جانبه‌ای را در یک جامعه داشته باشد.
اتخاذ موضع قاطع در مقابله با دشمن به‌وسیله شعر
مهدی منتظری در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با اشاره به سروده‌ای که رهبر معظم انقلاب در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند گفت: شعر به‌عنوان قوی‌ترین ابزار انتقال فرهنگ است و می‌تواند تأثیرگذاری عمده‌ای در همه عرصه‌ها داشته باشد.

این شاعر کرمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند شعر بهترین جلوه هنر برای ابراز همه دردهای جامعه و تعالی بخشیدن به جامعه است؛ بنابراین موضع قاطع و شفاف گرفتن در برابر دشمنان، مبارزه با سلاح تهاجم دشمن و ریشه‌کردن تهاجمات سنگین دشمن به‌وسیله شعر، می‌تواند تأثیرگذاری همه جانبه‌ای را در یک جامعه داشته باشد.

وی بیان کرد: شعر اهرم بسیار قوی برای مبارزه و انتقال فرهنگ دینی، علوی و مذهبی است و در بعد جهانی نیز به‌همین صورت است؛ زمانی که شاعران قوی در کشورهایی مانند فلسطین و لبنان ابراز وجود می‌کنند و اشعار ولایی و حماسی می‌سرایند، این امر باعث می‌شود، این مبارزات در قالب هنر به سطح جهان منتقل شود.

منتظری تصریح کرد: شعر می‌تواند در عدم انتقال فرهنگ بیگانه به کشور تأثیرگذار باشد و رویش تحولات می‌تواند جامعه را به‌سمت کمال حکومت اسلامی بکشاند.

این شاعر کرمانی عنوان کرد: مبارزه قلمی، علمی، فرهنگی و دلی با دشمن و مخاصمات آن می‌تواند دشمن را زمین‌گیر کند؛ شعر اهرم بسیار قوی است که می‌تواند با زبان روز حماسه، حرکت و جوشش تمام جامعه را تحت تأثیر قرار دهد و دشمن را مچاله کند.

وی تأکید کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب شروع‌کننده جریان هنری هستند، می‌طلبد بقیه نیز از رفتار رهبری استفاده کنند و در این بستر قرار گیرند و برای تعالی بخشیدن به ارزش‌های آسمانی از تفکر و اندیشه عالی رهبری استفاده کنند.



انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcew78zejh8epi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما