تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد:

برگزاری همایش پیرغلامان حسینی فرصتی تاریخی برای استان

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: برگزاری همایش پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان کرمان است و باید برنامه‌ریزی اساسی برای ماندگاری آثار و برکاتش در استان صورت بگیرد.
برگزاری همایش پیرغلامان حسینی فرصتی تاریخی برای استان
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز پنجم اردیبهشت ماه در نشست هماهنگی برگزاری بیست‌ویکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در کرمان اظهار کرد: برگزاری این همایش فرصت طلایی برای استان کرمان است که خود را در خدمت دستگاه امام حسین علیه‌السلام به‌صورت رسمی نشان داده و خدماتی ارائه بدهد.

وی با اشاره به ارادت سالیان سال کرمانی‌ها به امام حسین علیه‌السلام افزود: استان در این همایش می‌تواند خود را بهتر و بیشتر به کشور و دنیای اسلام نشان بدهد.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: باید بهره فرهنگی استان را از این همایش بزرگ ببینیم و آثار و برکات آن با تجربه از برگزاری ۲۰ دوره قبل، در استان ماندگار شود و بهتر است دوستان برگزارکننده مراسم، به‌مسئله مهم تاثیرگذاری این همایش توجه داشته و برای ماندگارتر شدن آن تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: برگزاری همایش پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان کرمان است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه جریان امام حسین علیه السلام و انقلاب و نهضتی که امام در اوج غربت در دوران خودش انجام داد، از فردای آن روز هر چه جلو رفت، پرده برداشته و نهضت امام به یک جریانی تبدیل شد که بتواند اسلام ناب را حفظ کند و مردم همیشه کاملا جریان امام حسین علیه السلام را متولی بودند و کار را به عهده گرفته و به بهترین نحو انجام دادند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: در طول تاریخ قرون گذشته، هر دولتی که اعتقاد و ارادتی به جریان امامت و به ویژه امام حسین علیه السلام و نهضتش داشتند، مسیر و معبر را بهتر برای مردم باز کرده و به برگزاری این جریان به‌صورت قوی‌تر کمک کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی را محصول محرم و صفر می‌دانیم، گفت: این نهضت قرن‌ها توانسته اسلام را حفظ کند و بر طرفدارانش بیفزاید و روزبه‌روز قوی تر شود.

وی افزود: پیرغلامان عصاره جریان مردمی هستند و باید فکری بشود جریان مردمی با ستاد برگزاری همایش هماهنگی بیشتری داشته و این جریان دیده شود.


منبع: ایسنا

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcf0xdytw6djva.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما