تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۰
۰
plusresetminus
یکی از رهبران ارشد حماس با بیان اینکه پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی مکمل عملیات طوفان‌ الاقصی بود، تاکید کرد نیروهای «کتائب رفح» که برای مقابله با ارتش اشغالگر آموزش دیده‌اند، هنوز وارد میدان نشده‌اند.
پاسخ ایران راهبردی بود؛ تل‌آویو در رفح غافلگیر می‌شود
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ علی برکه از رهبران ارشد جنبش حماس که در لبنان به سر می‌برد، گفت: مردم فلسطین در روز پس از آتش‌بس پیروز میدان خواهند بود و غزه آزاد خواهد شد در نتیجه مقاومت قدرتمند در نوار غزه باقی خواهد ماند.
اما درباره سازماندهی وضعیت داخلی فلسطین، نمی‌پذیریم که آمریکا یا هیچ کشور دیگری در در روند اداره غزه دخالت کنند و چیزی را تحمیل کنند. این موضوع با گفتگوی داخلی فلسطین بین جناح‌های مختلف مدیریت می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن در این جنگ دو بار غافلگیر شد، نخستین‌بار در روز هفتم اکتبر بود و روز گذشته فرمانده سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) با استعفا از پستش اعتراف کرد که انتظار این حمله بزرگ را نداشته‌ و دومین بار هنگامی بود که با توانمندی مقاومت در نبرد زمینی مواجه شد.

برکه افزود: نتانیاهو و سایر سران جنگ گمان می‌کردند که این نبرد چند هفته طول خواهد کشید و تمام می‌شود اما، امروز حدود هفت ماه از این جنگ می‌گذرد درحالی که آن‌ها تخمین نمی‌زدند مقاومت خود را برای جنگ طولانی مدت و چند ماهه و چه بسا بیش از یک سال آماده کرده باشد. اشغالگران با سلاح فلسطینی‌ها غافلگیر شدند و در دام جنگ فرسایشی غزه افتادند.
 
وی درباره آمادگی مقاومت برای هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح روی نقشه‌ای بزرگ توضیح داد: نتانیاهو ادعا می‌کند که اکنون در مرحله پایانی قرار دارد و آن رفح است. اما او در شمال، غزه و دیرالبلح شکست خورده و به‌همین دلیل نیز در رفح موفق نخواهد شد.

برکه ادامه دارد: مقاومت در اوج آمادگی برای مقابله با هر پیشروی رژیم صهیونیستی در رفح است، ضمن این‌که نیروهایی هستند که تا به این لحظه در نبرد زمینی شرکت‌ نکرده‌اند و در آماده‌باش هستند و برای آن آموزش دیده‌اند و چیزی از توانمندی‌ها و تجهیزاتشان را از دست نداده‌اند.

وی توضیح داد: کتائب رفح هنوز وارد میدان جنگ نشده‌اند و از همه نبردها در مناطق دیگر بهره برده‌اند. بنابراین غافلگیری در انتظار دشمن است و ما به دشمن می گوییم اگر تصمیم به ورود به رفح دارید، باید خود را برای تلفات سنگین آماده کنید.

این رهبر ارشد حماس افزود: رژیم صهیونیستی وارد اغلب مناطق نوار غزه شد و اکنون در حال خارج شدن از آن‌هاست اما هنوز نتوانسته وارد تونل‌های مقاومت شود و رزمندگان مقاومت آن‌ها را برای خروج از خاک‌شان بدرقه می‌کنند، زیرا در زیر خاک غزه از شمال تا جنوب حضور دارند. تونل‌ها سر جایشان هستند و مقاومت به سمت تولید داخلی حرکت کرده است.

وی با اشاره به این‌که تونل‌های مرزی مصر در سال ۲۰۲۴ بسته شد، گفت: به‌همین دلیل مقاومت به‌سمت تولید داخلی رفت، بنابراین از زمان استفاده کرد و طی ۱۰ سال گذشته در حال تدارک و آماده‌سازی برای این نبرد با تکیه بر دانش مهندسانش بود و تا به امروز نیز مقاومت همچنان در حال مبارزه، ضربه زدن و انهدام تانک‌ها است.

وی در ادامه تأیید کرد: مقاومت از تخصص متحدانش در سوریه و ایران بهره برده و از سازوکار انتقال فناوری بهره برده است.
 
این رهبر حماس درباره پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی پس از ترور مستشاران نظامی ایرانی در دمشق، گفت: «این یک پاسخ راهبردی است که رژیم صهیونیستی را به شدت تحت تأثیر قرار داد و به اصطلاح وضعیت روانی سختی داشت. پهپادها رسیدند و در آسمان فلسطین اشغالی پرواز کردند و تصاویر و اطلاعات ارسال کردند و فاش کردند که در جنگ آینده چه طرف‌هایی در کنار رژیم اشغالگر می‌ایستند.

وی تاکید کرد:  ارزش عملیات پاسخ تنبیهی ایران کمتر از عملیات طوفان‌الاقصی نبود و مکمل آن بود و بر عکس چیزی که رژیم صهیونیستی می‌گویند، این حمله به اهدافش رسید و با باز کردن جبهه‌ای جدید، موجب تقویت روحیه محور مقاومت شد.

منبع: فارس

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcfmxdyjw6djva.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما