تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۳
۰
plusresetminus
توصیه سخنگوی وزارت امور خارجه به دولت کویت:

به مذاکرات فنی و حقوقی برگردید

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن درباره میدان آرش، بر حق ایران در این میدان تأکید و به کویت توصیه کرد از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کرده و به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد.
به مذاکرات فنی و حقوقی برگردید
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ناصر کنعانی پنجم اردیبهشت مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن درباره میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تأکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کرده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت‌های ثالث در خصوص این موضوع تأکید کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت‌های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری‌های دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

منبع: فارس

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcgwz9qnak9t34.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما