تاریخ انتشار :شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۲
۰
plusresetminus
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

توسعه تعاونی‌ها بهترین راه برای مشارکت مردم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تسهیلاتی که برای اشتغال مدنظر است اگر به سمت تعاونی‌ها سوق داده شود ضمن رشد تولید، مشارکت مردمی هم بالا می‌رود.
توسعه تعاونی‌ها بهترین راه برای مشارکت مردم
مجتبی مصباح ضمن عرض تبریک به‌مناسبت فرار رسیدن هفته کار و کارگر و بسیج کارگری، در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص تحقق شعار سال عنوان کرد: «جهش تولید با مشارکت مردم» از منظر مقام معظم رهبری به‌عنوان شعار سال مشخص شده است، بهترین و دقیق‌ترین بستری که می‌تواند رشد تولید را با مشارکت مردم محقق کند، «تعاونی‌ها» هستند.

وی ادامه داد: اگر به تعاونی‌ها رسیدگی شود هم می‌توان شاهد رشد تولید بود و هم مشارکت پر شور و خودخواسته مردمی را نظاره کرد، زیرا کاری است که مردم به‌صورت مستقیم می‌توانند انجام دهند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اذعان کرد: برنامه ویژ‌ه‌ای را با تیم اقتصادی و نماینده دولت در استان کرمان را برای رشد تعاونی‌ها داریم، ضمن اینکه در حوزه  اشتغال و تولید اگر تسهیلاتی که پرداخت می‌شود به‌سمت رشد و توسعه تعاونی‌ها سوق داده شود، ضمن مشارکت مردم شاهد افزایش تولید هم خواهیم بود.

مصباح اذعان کرد: در زمینه رشد تولید حوزه فارغ‌التحصیلان بیکار را مدنظر قرار دادیم زیرا بخش عمده‌ای از بیکاران استان ما به این بخش تعلق دارد، بنابراین برنامه ما بر این منوال است که کل اشتغالی که قرار است محقق شود برای این قشر اختصاص یابد بنابراین ۲۵ درصد شاغلین جدید ما در کل استان بایستی از فارغ‌التحصیلان باشند.

وی ادامه داد: شرط پذیرش فارغ‌التحصیلان در محیط‌های کاری منوط به هدایت و  آموزش است تا هم بتوانند در رشد تولید به ما کمک کنند و هم گره اشتغال فارغ‌التحصیلان را باز کنند که برای رسیدن به این مسیر یک کمیته مهارت را در سطح استان راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اذعان کرد: با وجود این کمیته مهارت در استان چندین رویداد را در سال گذشته برگزار کرده‌ایم و برای امسال نیز بالغ‌بر ۲۰ رویداد را برای که مهارت محور هستند را برای فارغ‌التحصیلان برگزار خواهیم کرد.

مصباح اذعان کرد: در این رویدادهای مهارت‌محور یک اتفاق خوب تاکنون رخ داده است، زیرا ما مدیران واحدهای تولیدی که دارای کارگران زیادی هستند و نیروی متخصص لازم دارند را دعوت می‌کنیم و فارغ‌التحصیلان با مدرک مرتبط با این واحدها را هم دعوت می‌کنیم تا نیازهای کارفرماها را بشنوند و از همان‌جا وصل می‌شوند به سیستم آموزشی ما که با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه‌های فنی، کاربردی شکل گرفته است.

وی اذعان کرد: بعد از معرفی فارغ‌التحصیل که براساس نیاز واحد تولیدی احصاء شده است را مهارت‌هایی که مورد نیازشان است را فرا می‌گیرند و عملاً یک پروسه تکمیلی مهارت را دوباره طی می‌کند تا فارغ‌التحصیلان بتواند وارد محیط کار شوند و عملا خودشان را اثبات کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: این روند مهارت تنها با اتصال فارغ‌التحصیلان بیکار با واحدهای تولیدی و آموزش شغل مورد نیاز با همکاری کمیته مهارت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان دانشگاه‌ها، موسسات و سازمان فنی‌وحرفه‌ای انجام می‌شود و سال گذشته نیز موفقیت‌هایی هم در این عرصه حاصل شده است و در سال جاری این روند به‌صورت جدی‌تر پیگیری خواهد شد.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcfexdyxw6djva.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما