تاریخ انتشار :شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۲
۰
plusresetminus
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان:

۴ شهید گمنام مهمان یاران حاج‌قاسم می‌شوند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان گفت: استان کرمان همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام میزبان چهار شهید گمنام است.
۴ شهید گمنام مهمان یاران حاج‌قاسم می‌شوند
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ محمود مهدوی‌فرد عصر امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان گفت:در سراسر کشور آثاری مرتبط با دفاع مقدس و تاریخ انقلاب از سوی میراث فرهنگی ثبت ملی شده است.

وی بیان کرد: در کرمان فقط منزل پدری شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ثبت ملی شده است در حالی که مکان‌های بسیاری مانند خانه سرداران بزرگی همچون شهید مغفوری، موزه دفاع مقدس و... وجود دارد که انتظار داریم میراث در این حوزه ورود و کار کند.

مهدوی‌فرد ادامه داد: مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول با شعار «در راه فتح قله‌ایم» برگزار می‌شود و برنامه‌هایی ازجمله دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس برگزار می‌شود.

وی از تشییع و تدفین چهار شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام در کرمان خبر داد و ابراز کرد: از سال گذشته هشت مکان تدفین برای شهدای گمنام باقی مانده بود که این شهدا در سه نقطه از استان کرمان در منطقه کوهپایه، سیرجان و رفسنجان تدفین می‌شوند.

مهدوی‌فرد خاطرنشان کرد:  استان کرمان میزبان ۱۴۵ یادمان و حرم شهدای گمنام با ۳۲۲ شهید است و ۲۳۱ درخواست عمومی از سوی مجموعه‌های نظامی، انتظامی، دانشگاه‌ها، روستایی، کارگاهی و... برای تدفین شهدای گمنام ارائه شده است.

منبع: فارس

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcfcxdy1w6djva.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما