تاریخ انتشار :شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
۰
plusresetminus
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت:

شکارچی غیرمجاز قوچ وحشی در جیرفت دستگیر شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از دستگیری شکارچی یک رأس قوچ‌ وحشی در اسفندقه جیرفت خبر داد.
شکارچی غیرمجاز قوچ وحشی در جیرفت دستگیر شد
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمان؛ محمد کمالی گفت: مأمورین یگان حفاظت شهرستان جيرفت حین گشت، کنترل و رصد شبانه‌روزی مناطق در روداب اسفندقه به یک خودرو سواری واقع در منطقه‌ کوهستانی مشکوک شده و حین بازرسی از یک خودرو متوجه وجود آثار و ادوات تخلف شکار و صید غیرمجاز یک رأس قوچ وحشی شدند. 
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت ادامه داد: از این شکارچی متخلف لاشه یک رأس قوچ وحشی به همراه یک قبضه سلاح گلوله‌زنی برنو، یک دستگاه دوربین چشمی و تعداد زیادی فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.
 
وی بیان کرد: مراتب در محل صورت‌جلسه و متخلف دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
 
کمالی عنوان کرد: براساس نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر راس قوچ وحشی معادل ۲۵۰ میلیون ریال تعیین شده است که متخلف باید به حساب دولت واریز کند.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت بر تشدید فعالیت اکیپ‌های این اداره به‌منظور حراست و کنترل مناطق حفاظت شده و آزاد در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: مردم طبیعت‌دوست هرگونه تخلف زیست محیطی را به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

انتهای خبر/م
https://armanekerman.ir/vdcdjn0f9yt0sn6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما