تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱
۰
plusresetminus
رئیس شبکه دامپزشکی کرمان مطرح کرد:

بازرسی بیش از ۱۵۰۰ راس دام در عید قربان

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: در عید سعید قربان امسال بیش از ۱۵۰۰ راس دام و لاشه قربانی در میادین و کشتارگاه‌ها نظارت و بازرسی شد.
بازرسی بیش از ۱۵۰۰ راس دام در عید قربان
به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری«راه آرمان»؛ محمود زین‌الدینی گفت: همه ساله شبکه دامپزشکی به‌منظور حفظ سلامت عمومی، تأمین دام زنده سالم و گوشت بهداشتی و شرعی، اقدام به اجرای طرح نظارت بهداشتی در عید سعید قربان در سطح شهرستان می‌کند.

وی افزود: بازرسی بهداشتی دام‌های قربانی در راستای حفظ سلامت مصرف‌کنندگان و تامین بهداشت عمومی توسط ۱۱ اکیپ ثابت و سه اکیپ سیار متشکل از ۲۶ نفر دامپزشک، بازرس بهداشتی گوشت و ناظر شرعی انجام شد.

زین‌الدینی بیان کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با سازماندهی تیم‌های ویژه عید قربان، از هنگام خرید دام تا معاینات پیش و پس از کشتار در روز عید قربان از ساعت ۵:۰۰ تا ساعت ۱۴:۰۰ نظارت بر دام‌های قربانی را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: خط قرمز دامپزشکی کرمان تامین سلامت مردم و جامعه است و بازرسان شبکه دامپزشکی در میادین موقت دام و کشتارگاه‌های شهرستان دام‌های زنده و لاشه‌های کشتاری را از نظر آلودگی به عوامل بیماری‌زا علی‌الخصوص بیماری‌های مشترک بین دام و انسان بازرسی کرده و سلامت مصرف‌کنندگان را از نظر ابتلا به بیماری‌ها تضمین کردند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان تصریح کرد: برای رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی دام‌های قربانی بایستی در کشتارگاه‌های دام شهرستان و تحت نظارت بازرسین شبکه دامپزشکی کشتار شوند.

زین‌الدینی گفت: با توجه به افزایش احتمال بروز بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو شهروندان بایستی گوشت و احشای دام قربانی خود را حداقل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار داده و سپس مصرف کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای خبر/کارگرزاده  https://armanekerman.ir/vdcfmydyyw6djca.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما