تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۲
۰
plusresetminus
در میان مردم کرمان سخن از ویژگی‌های رئیس جمهور آینده زدیم اما به رئیس جمهوری رسیدم که در گذشته به مردم خدمت می‌کرد، کرمانی‌ها کسی را می‌خواهند که راه شهید رئیسی را ادامه دهد.
رئیس جمهور آینده چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ هر یک از ما در طول زندگی‌ و در طول شبانه‌روز در حال انتخاب هستیم. از کارهای جزئی و روزانه گرفته تا انتخاب‌های مهم چون رشته تحصیلی، دوست، همسر، شغل و ... .

اما گاهی اوقات برخی انتخاب‌ها مشارکتی است به‌گونه‌ای است که قرار است یک انتخاب برای یک هدف انجام شود.

برای مثال همگی ما در طول دوران تحصیلی انتخاب شورای دانش‌آموزی را تجربه کرده‌ایم و یا انتخاب شورای شهر، مجلس و در نهایت انتخاب رئیس جمهور.
 
این روزها که بازار انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری داغ است، هر یک از مردم از کاندیدای مورد نظر خود دفاع می‌کنند و او را شخص اصلح می‌دانند.

کافی است وقتی در تاکسی نشسته‌ای کمی گوش‌ات را تیز کنی، آن‌وقت است که می‌بینی صحبت صحبت انتخابات است. در میان مغازه‌دارن، در میان کارمندان ادارت، دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه نیز سخن سخن از انتخابات است.
 
و البته در این میان از ویژگی‌ها و صحبت‌های هریک از این نامزدها صحبت می‌شود. این‌که مثلاً در مناظره‌ها حرف کدام‌شان منطقی و یا غیرمنطقی بوده است.

در میان مردم کرمان و در طول خیابان شریعتی شهر کرمان قدم برداشتیم و از آن‌ها این سئوال را پرسیدیم؛ از نظر شما رئیس جمهور آینده چه خصوصیت و ویژگی‌هایی باید داشته باشد.
 
وقتی رئیس جمهور مردمی باشد حواسش به سفره مردم است

دختری جوان به همراه مادرش که به‌نظر می‌رسید در دهه ۵۰ زندگی‌اش است، شانه به شانه قدم می‌زدند، وقتی از آن‌ها در خصوص ویژگی‌های فرد رئیس‌ جمهور پرسیدیم، ابتدا مادر پاسخ داد: من در طول زندگی‌ام از زمان سازندگی گرفته تا دولت شهید رئیسی همواره رأی داده‌ام و عملکرد رئیس جمهورها را در زندگی و در سفره خانواده دیده‌ام، اما بگذار بگویم هیچ‌چیز بالاتر از این نیست که رئیس جمهور مردمی باشد.

وی ادامه داد: وقتی فردی مردمی باشد حواسش به سفره مردم است، می‌داند شرمنده بودن چیست؛ برای من این موضوع مهم است.
 
دخترش اما در این میان گفت: البته من معتقدم خیلی چیزها می‌تواند به سفره ما ربط داشته باشد، از سیاست گرفته تا برنامه‌های اداره کشور می‌تواند در سفره مردم دخالت کند.
 
در ادامه وارد یک مغازه شدیم و با مغازه‌داری که اجناس مغازه‌اش بلور و چینی بود، به گفتگو نشستیم.
علی آقا که به گفته خودش بیش از ۲۰ سال است این مغازه را می‌چرخاند، گفت: در مناظره‌ها، حرف‌ها و سخن‌ها بسیار است اما در میان مردم سخن از چیز دیگری است.
 
رئیس جمهور دین داشته باشد، مابقی‌اش تمام

وی ادامه داد: اقتصاد مهم‌ترین دغدغه مردم است البته در این مناظره‌ها هر یک از این ۶ کاندیدی در خصوص اقتصاد و برنامه‌های‌شان صحبت کرده‌اند اما می‌دانی چه چیزی می‌ماند؟ این‌که فرد پای حرفش بیایستد و عمل کند.

این مغازه‌دار کرمانی بیان کرد: رئیس جمهوری که دین داشته باشد مابقی ویژگی‌های یک فرد لایق را دارد، کسی دین داشته باشد آن‌ وقت ۲۴ ساعته تلاش می‌کند، نیروها و افرادی دین‌دار را در کنار خود نگه‌می‌دارد و مطمئناً مردم هم از او راضی خواهند بود.

در حال گفتگو بودیک که دو خانم جوان وارد مغازه شدند و آن‌ها را در این بحث شریک کردیم.

توجه به سفره و معیشت مردم باشد، یک ویژگی اصل است

یکی از آن‌ها قاطعانه می‌گفت: رأی نمی‌دهم چراکه هنوز فرد مناسب را از میان این ۶ نفر نیافته‌ام اما از نظر من مهم‌ترین ویژگی‌های یک رئیس جمهور باید عمل‌گرایی، صداقت، داشتن یک برنامه درست برای سیاست خارجه و توجه به سفره و معیشت مردم باشد.

رئیس جمهور آینده راه شهید رئیسی را ادامه دهد

همراهی این خانم جوان اما می‌گفت: من انتخاب کرده‌ام و معیار مهم برای من این است که فرد راه شهید رئیسی را ادامه دهد، این شهید بزرگ لحظه لحظه دوران خدمتش را برای مردم گذراند.

گرم صحبت بودیم که علی آقا، مغازه‌دار نیز این حرف‌ها را تایید کرد و گفت: شهید رئیسی خدمتش صادقانه و برای مردم بود، ایمان دارم که اگر فردی که در راه خدا قدم بردارد خدا نیز او را برای خودش می‌خواهد.
 
از مغازه که بیرون آمدم به حرف‌های مردم فکر می‌کردم این‌که آن‌ها رئیس جمهوری می‌خواهند که به فکر سفره آن‌ها باشد، عمل‌گرا باشد، ایمان داشته باشد و مهم‌تر از همه از جنس شهید رئیسی باشد...

انتهای خبر/ پسند
 
 
  
 
 
 
 
 
  https://armanekerman.ir/vdchwznz-23nkwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین