تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۳
۰
plusresetminus
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ما هنوز چوب دست‌کاری قیمت بنزین در دوران روحانی را می‌خوریم، همان‌طور که دست‌کاری نرخ ارز توسط جهانگیری سبب ویرانی اقتصاد شد.
نسخه‌های بی‌سر و ته اصلاحات اقتصاد کشور را ویران کرد
عبدالمجید شیخی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری «راه آرمان» با اشاره به اعلام ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان مبنی‌بر افزایش قیمت حامل‌های سوخت به‌ویژه بنزین عنوان کرد: نمود بارز این مطلب این است که ما هنوز در دوران آیت‌الله رئیسی چوب دست‌کاری در قیمت بنزین و حامل‌های انرژی در دوران روحانی را می‌خوریم، همان‌طور که دست‌کاری نرخ ارز توسط اسحاق جهانگیری سبب بروز مشکلات بسیاری برای کشور شد.
 
 این کارشناس امور اقتصادی بیان کرد: اگرچه وزرای دولت شهید رئیسی افراد صالح و کارآمدی بودند اما در بدنه دولت همچنان نفوذی‌های اصلاح‌طلبان وجود دارند و نسخه‌های اقتصاد سرمایه‌داری را برای کشور می‌پیچند و عملاً برخلاف خواسته دولت عمل می‌کنند.
 
وی ادامه داد: نافذترین نفوذ و موثرترین نفوذ در واقع نفوذ افکار اقتصاد سرمایه‌داری و نوئولیبرالیسم در پیکره اقتصاد کشور است، رئیس ستاد مسعود پزشکیان و معاون رئیس ستادش یعنی عبدالعلی‌زاده و آذری‌جهرمی گفتند ما قیمت بنزین، آب و برق را گران می‌کنیم در واقع این‌ها عقل اقتصادی ندارند زیرا از دیدگاه اقتصاد اسلامی، نظام قیمت‌ها و ارزش پول به‌ خصوص ارزش پول ملی و پول خارجی، همه این معیارها به منزله میزان است.
 
شیخی تاکید کرد: هر کدام از این موارد دست‌کاری شود میزان عملاً به‌هم خورده و همه تار و پود اقتصاد را به هم می‌ریزد، در دولت حسن روحانی حدود هشت سال نظام قیمت‌ها را به‌هم ریختند و تورم تا ۶۰ درصدی را بر کشور تحمیل کردند.
 
این استاد دانشگاه ابراز کرد: در بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن رکود ایجاد کردند و بمب مسکن نساختن را با توقف تولید و تعطیلی ۱۰ هزار کارخانه منفجر کردند، اختلاس‌های برادر حسن روحانی، برادر اسحاق جهانگیری داماد شریعت‌مداری، دختر نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن و سایر این نوکیسه‌ها حاکم بر اقتصاد کشور را به رکود تورمی وارد کرد.
 
 وی افزود: این افکار می‌خواهند دوباره همان بلا به جان مردم شوند که در دولت هشت ساله روحانی بر مردم آوار شده بود، باید بگویم حسن روحانی دهه‌ای فلاکت‌بار برای مردم به ارمغان آورد.
 
شیخی تصریح کرد: خدمت به مردم از نظر اصلاح‌طلبان یک امر باطل و ضایع است، این‌ها دنبال قدرت هستند، امثال شهید رئیسی به‌دنبال خدمت بود به قول شهید بهشتی ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت.
 
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد: امروز اصلاح‌طلبان به‌دنبال همین مسئله هستند که مجدد قدرت را در دست گیرند، بیش از ۳۳ سال در راس بودند و خرابی به‌بار آوردند، به‌گونه‌ای که دولت شهید رئیسی بیش‌تر مشغول ترمیم خرابی‌های دولت حسن روحانی بود.
 
وی ادامه داد: دولت روحانی حدود ۱۳۶۷ همت معادل ۱۳۶۷ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته روی دست شهید رئیسی گذاشت، شهید رئیسی بیش از یک سوم همین بدهی انباشته را بازپرداخت کرد و علاوه‌بر این بازپرداخت این حجم عظیم بدهی کارهای عمرانی را هم انجام داد.
 
شیخی در پایان تاکید کرد: ۱۰ هزار کارخانه تعطیل شده توسط اسحاق جهانگیری، منوچهر فریدون یا حسن روحانی و اصلاح‌طلب توسط دولت شهید رئیسی احیا شد.
 
انتهای خبر/س
 
https://armanekerman.ir/vdcgqx9qzak9tq4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین