تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸
۰
plusresetminus
سرپرست معاون میراث‌ فرهنگی استان کرمان عنوان کرد:

توسعه گردشگری کنار صندل رمز حفاظت این محوطه

سرپرست معاون میراث‌ فرهنگی استان کرمان گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستای کنارصندل جیرفت در کنار تولید ثروت در جامعه محلی کمک به‌سزایی در حفظ و حراست از این محوطه تاریخی و باستانی می‌کند.
توسعه گردشگری کنار صندل رمز حفاظت این محوطه
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ محسن موحدی در خصوص اهمیت حفاظت از عرصه و حریم محوطه تاریخی کنار صندل جیرفت گفت: جلسه هم‌اندیشی در خصوص ساماندهی و توسعه پایدار روستای تاریخی کنارصندل با حضور جمعی از مدیران پایگاه‌های ملی و جهانی میراث‌ فرهنگی استان کرمان و اعضا شورای حریم این اداره‌کل برگزار شد.

 سرپرست معاون میراث‌ فرهنگی کرمان افزود: در این نشست هم‌اندیشی مقرر شد طرح توسعه فرهنگی و گردشگری روستای کنار صندل در اولویت قرار گرفته و امکان مشارکت صاحب‌نظران و متخصصین حوزه گردشگری و میراث‌ فرهنگی در تدوین طرح مذکور فراهم شود.

وی بیان کرد: تدقیق و تصویب عرصه و حریم محوطه باستانی کنار صندل در دستور کار قرار گرفته اما توسعه گردشگری با هدف اشتغالزایی و تولید ثروت در مردم بومی منطقه عاملی تاثیرگذار در ترغیب ساکنان محلی در حفاظت از این اثر تاریخی و فرهنگی با ارزش است.

موحدی اظهار کرد: به‌دنبال تعریف کنار صندل به‌عنوان روستای هدف گردشگری بوده تا با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و ساماندهی معماری روستا در راستای جذب گردشگر زمینه‌ توسعه پایدار این منطقه را فراهم شود.

سرپرست معاون میراث‌ فرهنگی کرمان گفت: توسعه صنایع‌ دستی در جوامع بومی منطقه و ایجاد مراکز فروش تولیدات هنرمندان و صنعت‌گران بومی مسیر مطمئن دیگری در توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی پایدار روستای کنار صندل درراستای ماندگاری جوامع روستایی و ایجاد مهاجرت معکوس به این روستا بوده و عامل موثر دیگری در حفاظت بهبودیافته از آثار تاریخی و فرهنگی منطقه از سوی ساکنان است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش مناسب مردم بومی در راستای ترغیب در حفاظت از آثار و از سوی دیگر جلب مشارکت سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستای کنارصندل از طرف جوامع محلی کلید حفظ آثار تاریخی در کنار توسعه متوازن و پایدار منطقه است.

انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdciurazpt1a5z2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین