تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲
۰
plusresetminus
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان گفت: برای اینکه تولید کننده واقعی باشیم، باید به مهندسی کاملا داخلی قطعات برسیم.
باید به مهندسی کاملا داخلی قطعات برای تولید برسیم
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، عباس علی‌آبادی شامگاه چهارشنبه ۳۰ خرداد در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان گفت: اعتقاد ما بر صنعت دانش بنیان و صادرات محور است، چون کالایی تولید می‌کند که خریدار دارد و می‌توان به آن ارز داد.

وی گفت: می‌خواهیم سرمایه ملی را افزایش دهیم. هر صنعتی بخواهد توسعه دهد به او وام ارزی می‌دهیم، به شرطی که تضمین دهد و سوده باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ما می‌توانیم با هم مسائل را حل کنیم، بخشی از مشکلات ما در صنعت و بخشی به دلیل ناهماهنگی و در داخل واحدها است.

علی‌آبادی گفت: برای کشور یک افتخار است که سازنده موتور هواپیما شده است، کیفیت کار اهمیت زیادی دارد، هر زمان که توانستیم به مهندسی کاملا داخلی برسیم می‌توانیم بگوییم که تولید کننده شدیم.

وی گفت: چرا ارز باید چند نرخی باشد در حالی که این مسئله ام‌الفساد و ام‌المصائب است.

نیمی از فعالیت‌‌های معدنی کشور در استان کرمان است

محمدمهدی فداکار شامگاه چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان کرمان عنوان کرد: نیمی از فعالیت‌‌های بخش معدن کشور در استان کرمان است و صنایع این استان نیز عمدتا معدن‌پایه هستند.  

وی ادامه داد: در دیگر حوزه‌های صنعتی از جمله تولید انواع لاستیک استان کرمان رتبه خوبی دارد. در سایر محصولات مانند پسته و خرما با بحث صادراتی و بازرگانی مواجه هستیم و نیازمند همراهی وزارت صمت.
استاندار کرمان تصریح کرد: در حوزه اقتصادی، استان کرمان ۴ درصد در اقتصاد ملی نقش دارد.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صمت استان کرمان هم به۸ میلیارد تن ذخایر قطعی استان اشاره داشت و گفت: منطق حکم‌ می‌کند به سمت فرآوری پواد معدنی برویم، در حوزه تکمیل زنجیره ارزش فولاد که در کشور برنامه‌ریزی شده، استان کرمان به خوبی پیش رفته است.

وی افزود: از برنامه‌‌ریزی کشور برای رسیدن به تولید ۸۰ میلیون تن کنسانتره، ۴۲ میلیون تن آن در استان کرمان است که ۳۰ میلیون تن آن به تولید رسیده است.

حسینی، مهمترین محورهای توسعه صنعت در برنامه هفتم توسعه را ایجاد صنایع قطعه‌سازی، صنایع وابسته و پایین دستی و دانش بنیان کردن تولیدات عنوان کرد‌.

مدیرکل‌ صمت استان تصریح کرد: کرمان استان صادراتی است؛ ۸.۴ صادرات غیرنفتی کشور در این استان است و ۷۵ قلم کالا از کرمان صادر می‌شود و حرکت ما به سمت کالاهای دارای ارزش افزوده است.

حسینی، پیگیری برای برگشت سهم قانونی استان از حقوق دولتی معادن زا نرود تاکید قرار داد و گفت: سه استان‌ها ارتقا یافته اما تا حق قانونی فاصله زیادی دارد.

انتهای خبر/طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcc4sqs12bq048.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین