تاریخ انتشار :جمعه ۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۷
۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

مشارکت در انتخابات عامل قدرت‌افزایی کشور است

شخصی را انتخاب کنیم که راه شهید رئیسی را ادامه دهد
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به انتخابات هشتم تیرماه گفت: یکی از عوامل قدرت‌افزایی کشور، مشارکت مردم است.
مشارکت در انتخابات عامل قدرت‌افزایی کشور است
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه اول نماز جمعه این هفته، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) گفت: تقوا در رأس همه ارزش‌های اخلاقی قرار گرفته و اگر کسی اهل مراعات و مراقبت و رعایت و تقوا بود، در همه گزاره‌های اخلاقی چهره‌ای موفق است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: یکی از عوامل تربیت اسلامی از منظر قرآن عبارت است از اینکه به این امر توجه داشته باشیم که هر گناهی به‌دنبال آن عذابی است، هر معصیتی مجازاتی دارد و هر عمل زشتی حتما کیفری و مجازاتی در پیشگاه خدا دارد.

امام جمعه کرمان افزود: اگر انسان به این توجه داشته باشد که در پیشگاه خدا عذاب و کیفر دارد حتما در تربیت او تأثیر جدی دارد البته در رابطه با گناه و معصیت و کیفر آن باید به چند امر از نگاه آیات و روایت توجه کرد.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که بین مجازات و گناه حتما تناسب وجود دارد؛ بین گناه و کیفر حتما سنخیت و تناسب وجود دارد و بین جرم و جریمه در نگاه دینی حتما مناسبتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: توجه داشته باشید بخش قابل توجهی از گناهان و معصیت ما ممکن است در پیشگاه خدا مورد عفو قرار بگیرد و گاهی اوقات ارفاق از بخشش بالاتر است و بعضی از گناهان ما با ارفاق ویژه مواجه می‌شوند و خطاها و زشتی‌ها تبدیل به نیکی و حسنات می‌شوند.

وی ادامه داد: بعد از اینکه بعضی مورد بخشش و بعضی ممکن است تبدیل به نیکی و حسنات شود، گناهانی که از این مرحله عبور کردند، کیفر و عذاب در انتظار آن‌ها نشسته است؛ نکته دیگر این است، در نگاه دینی باید توجه داشت آن‌جا که می‌گوییم جریمه در انتظار جرم است، جریمه فقط به کمیت و عدد و مدت زمان گناه نگاه نمی‌کند، بلکه حتماً کیفیت در رابطه با جریمه مورد توجه قرار می‌گیرد، چون کیفیت جرم خیلی مهم است.

امام جمعه کرمان گفت: مجازات اخروی از نوع مجازات تکوینی است و لذا اعمال و رفتار ما حقیقت و واقعیت‌اش در صحنه قیامت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و مثل این دنیا مجازات قراردادی و اعتباری نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان مطرح کرد: تعبیراتی در مورد خطاها و گناهان در آیات و روایات هست، گاهی در مورد برخی گناهان تعبیر به عذاب الیم می‌شود؛ عذاب الیم معمولا مجازات‌ دردناک‌اند، شبیه مجازاتی که متوجه بدن می‌شوند، شلاق‌های دردناکی که فرد در اثر خطا او را مجازات می‌کنند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیدادی‌سلیمانی گفت: گاهی تعبیر به عذاب مهین شده و مراد از آن عذاب‌هایی است که هم عذاب و مجازات است و هم توهین‌آمیز است مجازات، چون در مقابل گناهانی است که توهین‌آمیز هستند.

وی افزود: گاهی تعبیر به عذاب عظیم شده است؛ یعنی عذاب‌ها و مجازت‌های پر سرو صدا و در انظار عمومی که همه مردم متوجه کیفر او می‌شوند و در مقابل گناهانی است که گناهان هم همین‌طور است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: گاهی عذاب شدید در رابطه با کیفر برخی گناهان در آیات آمده و آن‌جاست که بسیار سخت و مثل یک زلزله سخت که همه چیز را به هم می‌ریزد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم پس از سفارش به تقوای الهی و تبریک ولادت با سعادت امام کاظم(ع) و امام هادی(ع) به روز تاسیس سازمان تبلیغات و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی اشاره کرد و گفت: با ابتکار امام(ره) این نهاد ارزشمند در به عهده گرفتن امر دینی و تبلیغ دین شکل گرفت و خیرات و برکات فراوانی در عرصه‌ تبلیغ دینی و رساندن حکم به توده‌های مردم ایفا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به روز به توپ بستن مجلس شورای ملی به وسیله محمدعلی شاه بیان کرد: وقتی که شاه دنبال این بود که مجلس دستورات او را اجرایی کند و مجلس زیر بار نرفت، شاه با کمک خارجی‌ها مجلس این کشور را به توپ بست و این روز سیاه علیه نمایندگان مردم به وسیله حاکمیت در زمان قاجار با کمال تأسف در تاریخ ثبت شد.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: روز تلخ دیگر روزی است که مردم با عشق و علاقه به جمهوری اسلامی آمدند و اولین رئیس جمهور کشور را انتخاب کردند اما طولی نکشید متوجه شدند، رئیس جمهور به جای اینکه نماینده جمهور باشد، دلداده بیگانه است، لذا روز عزل رئیس‌ جمهور کشور یعنی بنی‌صدر  یکی از روزهای تاریخی کشور است که در آن عبرت‌های مختلف است.

وی ادامه داد: بعد از آن هم حوادثی تلخ رقم خورد که یکی از آن‌ها شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن یار امام است که در قوای سه گانه کشور در یک روز در عملیاتی کاملا تروریستی به وسیله دست منافقین رقم خورد و شهید بهشتی که خود یک امت بود، در اوج مظلومیت از این مردم گرفته شد و ۷۲ تن از یاران امام را از دست دادیم و به همین مناسبت هفته قضا هم هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: سوقصد به جان مقام معظم رهبری در همان دهه ۶۰ یکی از روزهای تلخ است که اتفاق افتاد ولی مشیت الهی این بود که این شخصیت برجسته و مجاهد برای روز بسیار حساس یعنی رهبری بعد از امام عظیم‌الشان برای مردم حفاظت شود و توانست رهبری این کشور را بعد از امام به‌دست بگیرد و با بهترین وجه کشور را در فراز و نشیب‌های متعددی که برایش پیش آمد، حکیمانه رهبری کرد و امروز کشور در اوج اقتدار و توانمندی قرار گرفته و نیاز داریم تا در انتخابات پیش رو رئیس جمهوری در تراز نظام جمهوری اسلامی انتخاب کنیم.

وی افزود: در دو بخش باید توجه ویژه داشته باشیم، اولین بخش حضور حداکثری است؛ یکی از عوامل قدرت‌افزایی کشور، مشارکت مردم است و مشارکت مردم یعنی انگیزه مردم را به تصویر کشاندن که در مدیریت کشور نظر مردم حاکم باشد و بتوانند دخالت کنند؛ لذا رئیس جمهوری انتخاب می‌کنند که خودشان به آن رای دادند.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: بخش دیگر انتخاب خوب است؛ بدانید ما در طرف درست تاریخ ایستاده‌ایم و در این ایستادن ایستادگی کردیم و هزینه‌های فراوانی دادیم؛ بدانید بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب به قله نزدیکیم و بدانید در این شرایط حساس کشور چهره‌ای را باید انتخاب کنیم که به اهداف نظام و ارزش‌های دینی، توانایی در عرصه اجرا و شجاعت در مدیریت آدم امتحان داده‌‌ای باشد که کارنامه و سابقه او روشن است و شخصیتی لحاظ کنیم که راه شهید رئیسی و دولت آن را ادامه دهد و این نهضت خدمت‌رسانی پرقدرت پیش رود.

وی ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت: عید غدیر پیام‌های فراوانی باپرای جامعه اسلامی دارد؛ یکی از این پیام‌ها این است که جامعه اسلامی جامعه سکولار نیست؛ سیاست در تحت سایه دیانت،  حاکمیت تحت اشراف و مدیریت احکام اسلامی باید در بین مردم ساری و جاری شود و یکی از پیام‌های مهم غدیر همین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: جریان غدیر بر نگاهی که دین را می‌خواهد فردی جلوه دهد و فقط در حدی که بین شخص و خدا بخواهد ارتباطی باشد و دین را تا این حد بخواهد پایین بیاورد، خط بطلانی می‌کشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: عید غدیر یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان و عید اکبر است، چون عیدی است که این قدرت و توان را دارد تا جامعه اسلامی را مدیریت کند و مسلمانان را در کنار هم منسجم و هماهنگ از جهان اسلام دفاع کند و در این روزها که می‌بینیم بر سر مردم غزه چه می‌آید ولی آثار پیروزی مجاهدان فلسطین و آثار شکست رژیم غاصب یکی پس از دیگری نمایان می‌شوند.

کارگرزاده

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcgyq9q3ak9t74.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین