تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲
۰
plusresetminus
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان:

۶۰ هزار نفر مجری انتخابات در کرمان هستند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر در ۲ هزار و ۴۲۸ شعبه اخذ رای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را برگزار خواهند کرد.
۶۰ هزار نفر مجری انتخابات در کرمان هستند
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ رحمان جلالی در نشست خبری با اصحاب رسانه آخرین جزئیات برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد و گفت: کمتر از ۴۸ ساعت تا آغاز برگزاری انتخابات باقی‌مانده است، درحالی‌که فرآیند انتخابات در یک بازه ۹ ماهه برنامه‌ریزی می‌شد اما ما در یک پروسه ۳۰ روزه انجام دادیم که بسیار سخت بود و از ۷ خردادماه کارها را با کمیته‌های مشخص آغاز کردیم. 

وی ادامه داد: یکی از ابتکارات ما در دوره قبلی انتخابات که متعلق به مجلس بود راه‌اندازی کمیته زیرساخت و زیربنایی بود که در این دوره نیز دوباره تشکیل شد و برای شعبات زیرساخت‌های لازم را به علت وجود گرمای تابستان به‌خصوص در جنوب استان را انجام دهیم که کم‌ترین موارد را در حوزه زیرساخت داریم. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به انتخاب معین برای هر شهرستان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی برای عوامل شعب تصریح کرد: اخذ رای و شمارس آرا به صورت دستی انجام می‌شود و همه زیرساخت‌های الکترونیکی شعب اخذ رای فراهم شده است و تیم امداد سایبری نیز فعال خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان افزود: در حوزه اجرا، ۲ هزار و ۴۲۸ شعبه اخذ رای را در این دوره از انتخابات داریم و ۱۰ شعبه کم شده است و علت آن انجام تعمیرات زیر ساختی در این حوزه‌ها بوده است.

جلالی اذعان کرد: ۶۰ هزار نفر عوامل اجرایی ما هستند و معین شدن ادارات کل در کنار فرمانداران نیز از ابتکارات استان بوده است را در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی برای عوامل شعب انجام شده است.

وی اذعان کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه احراز هویت هم به‌صورت جایگزین آماده کرده‌ایم تا اگر دستگاهی دچار مشکل شد سریعاً جایگزین شود و خللی در امر انتخابات صورت نگیرد.
 
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان از تشکیل اتاق وضعیت انتخابات خبر داد و گفت: از فردا این اتاق وضعیت آغاز به‌کار خواهد کرد و تا ۴۸ ساعت بعد نیز فعال خواهد ماند است ضمن اینکه تمام شعبه‌ها به فیبرنوری مجهز شده‌اند.

جلالی با بیان این مطلب که مردم می‌توانند با کارت ملی و شناسنامه رأی دهند، افزود: همه زیرساخت‌های امنیتی در استان آماده شده است، رای مردم حق‌الناس است و هرکس که از فیلتر شورای نگهبان رد شده است، محترم است بنابراین «عوامل اجرایی حق هیچ گونه جانب‌داری ندارند و از امکانات دولتی در بحث انتخابات نباید استفاده شود.»

وی با بیان اینکه یکی از تخلفات مهم ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی است،گفت: ما تاکنون تشکیل پرونده در این عرصه نداشتیم و تا ساعت هشت صبح فردا وقت تبلیغات است و هنوز ممنوعیتی وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات اذعان کرد: مراسمات سه نامزد انتخاباتی که به استان برای تبلیغ وارد شدند، برگزار شد و بدون هیچ مشکل و حاشیه‌ای برنامه‌های نامزدها برگزار شدند.

جلالی با بیان اینکه بی‌شک مشارکت بهتری خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: هشتم تیرماه برگ زرین دیگری بر تاریخ انتخابات استان کرمان که شهر مقاومت نام‌گرفته است را ثبت خواهیم کرد.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcevz8zejh8eoi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین