تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶
۰
plusresetminus
استاندار کرمان راه توسعه جنوب کرمان را توجه به بخش معدن عنوان کرد و گفت: معدن یک درآمد پایدار محسوب می‌شود.
توسعه جنوب کرمان مستلزم فعال‌سازی معادن است
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، نشست آغاز عملیات اکتشافات معدنی گسترده در جنوب کرمان با حضور استاندار کرمان، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استاندار، فرماندار جیرفت و سایر مسئولان در سالن جلسات فرمانداری جیرفت برگزار شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه، توسعه جنوب کرمان را یکی از آرزوهای شهید رئیسی عنوان کرد و افزود: برای اولین بار در حکم استاندار کرمان، توجه به توسعه‌ جنوب آمده است که نشان از اهمیت موضوع دارد‌.

وی راه توسعه جنوب کرمان را توجه به بخش معدنی عنوان کرد و افزود: معدن یک درآمد پایدار محسوب می‌شود، اما بخش کشاورزی با توجه به شرایط منطقه‌ چنین ظرفیتی را ندارد.

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت فوق‌العاده معدنی در جنوب استان، اظهار کرد: اکتشاف مقدمه توسعه معدنی است و باید تسریع لازم در این زمینه انجام شود.

وی ابراز کرد: با توجه به پیشرفت طرح‌ها، به همان نسبت نیز آموزش لازم به نیروهای بومی داده می‌شود و تلاش بر استقرار فرآوری‌های معدنی در منطقه جنوب است.

فداکار تصریح کرد: توسعه جنوب کرمان با پشتیبانی همگانی محقق می‌شود و در صورت تحقق این امر بهبود در تمام ابعاد زندگی مردم را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کارخانه کنستانتره در جیرفت موجب تحول صنعت در منطقه جنوب کرمان می‌شود و تا چند سال آینده این توسعه محسوس می‌شود.

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به ضرورت حرکت استان به سمت توسعه متوازن و استفاده از ظرفیت معدنی، افزود: ضرورت دارد در این زمینه آموزش لازم داده شود، در مرحله اول توسعه معدنی باید اکتشاف انجام گیرد و شرکت‌ها ورود پیدا کنند که خوشبختانه موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه نقشه راه معادن جنوب کرمان طراحی شده است، اظهار کرد: همچنین بحث کشاورزی جنوب مورد توجه قرار گرفته است، لذا جنوب کرمان دارای دو بهشت معادن و کشاورزی است.


انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcjy8eviuqexyz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین