تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۳
۰
plusresetminus
به‌وقت حضور در گذر امیرالمومنین(ع) در مُلک سلیمانی؛

وقتی عشق به «غدیر» در مهمانی کیلومتری بیداد می‌کند

جشن کیلومتری عید سعید غدیر با حضور پرشور مردم دیار مُلک سلیمانی در گذر امیرالمؤمنین علیه‌السلام در کرمان برگزار شد.
وقتی عشق به «غدیر» در مهمانی کیلومتری بیداد می‌کند
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ امروز هجدهم ذی‌الحجه، سالروز عید سعید غدیر خم است. عیدی که از آن با عنوان عیدالله الاکبر، بزرگ‌ترین عید از آن یاد می‌شود.

امام خمینی(ره) معتقد بود که بزرگیِ عید غدیر، از وجود با برکت امام علی علیه‌السلام است و فرمودند «مسئله غدیر، مسئله‌ای نیست که بنفسه برای حضرت امیر یک مسئله‌ای پیش بیاورد، حضرت امیر مسئله غدیر را ایجاد کرده است. آن وجود شریف که منبع همه جهات بوده است، موجب این شده است که غدیر پیش بیاید. غدیر برای ایشان ارزش ندارد؛ آن که ارزش دارد خود حضرت است که دنبال آن ارزش، غدیر آمده است. خدای تبارک و تعالی که ملاحظه فرموده است که در بشر بعد از رسول الله کسی نیست که بتواند عدالت را به آن طوری که باید انجام بدهد، آن طوری که دلخواه است انجام بدهد مأمور می‌کند رسول الله را که این شخص را که قدرت این معنا را دارد که عدالت را به تمام معنا در جامعه ایجاد کند و یک حکومت الهی داشته باشد، این را نصب کن.»




و حال امروز اینجا گذر امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام از محل چهارراه طهماسب‌آباد تا چهارراه باغ‌ملی شهر کرمان است. جایی که به‌مناسبت عید سعید غدیر خم، عیدالله الاکبر گروه‌های مختلف مردمی، موکب‌داران و اقشار مختلف مردم دور هم جمع شده‌اند تا این عید عظیم و بزرگ را جشن بگیرند.




اینجا همه تلاش می‌کنند تا بهترین دقایق و لحظات را برای مردم بسازند، بیش از ۸۰ غرفه فرهنگی، هنری، تبلیغی، پذیرایی و درمانی پذیرای مردم هستند. مردم کرمان از دقایق اولیه آغاز جشن غدیر در گذر امیر‌المؤمنین علیه‌السلام در مراسم حاضر شده بودند.

به محوطه برگزاری جشن کیلومتری که رسیدم، فکر نمی‌کردم از ابتدای شروع جشن عید غدیر مردم آمده باشند؛ چراکه این مراسم پس از برگزاری مناظره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور و نقاط مختلف استان کرمان آغاز به‌کار کرده بود، اما مردم به عشق حیدر علیه‌السلام آمده بودند.



مسافت بین چهارراه باغ‌ملی تا چهارراه طهماسب‌آباد با تصاویر شهدا که بر روی پرچم‌های ساحلی چاپ شده بودند، منقش بود؛ در تمام مسیر دیدن چهره نورانی شهدا چشم‌نوازی می‌کرد. شهید ابراهیم هادی، شهید سید رضی موسوی، شهید سید ابراهیم رئیسی، شهید امیر ماهانی، شهید... .



در این گذر صدای پرشور مداحان به گوش می‌رسید که غرفه‌ها مداحی‌هایی را در وصف امیرالمؤمنین گذاشته بودند و در میانه مسیر شاهد حضور گروه‌های مختلف سرود از نقاط مختلف شهر کرمان بودیم که سرودهایی در وصف مولا امام علی علیه‌السلام به اجرا می‌پرداختند.




غرفه‌هایی پذیرایی متنوع در بین افراد شرکت‌کننده پخش می‌کردند. سیاه چادر عشایر در بین غرفه‌ها چشم‌نوازی می‌کرد. سه آقا در سیاه چادر نشسته بودند و به نواختن موسیقی سنتی عشایر می‌پرداختند. دو بانو در حال پخت نان محلی عشایر بودند و تعدادی از بانوان در بخش دیگری از سیاه چادر به پختن روغن جوشی، یکی از نان‌های محلی کرمان مشغول بودند.



نیروهای نظامی و انتظامی نیز در طول مسیر حاضر بودند و در بین غرفه‌ها فعالیت و حضور غرفه بیمارستان امام حسین علیه‌السلام قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب شرق توجه‌ام را جلب کرد. تیم درمانی در محل حاضر شده بودند و به ارائه خدمات می‌پرداختند.



در قسمتی از گذر امیرالمؤمنین کارشناس مسائل سیاسی در جمع تعدادی از مردم بر لزوم مشارکت در انتخابات تأکید کرد و گفت: از نظر داخلی مشارکت بیشتر، باعث می‌شود تا رقابت احزاب برای اینکه خدمات بهتر به مردم بشود، افزایش یابد.

وی ابراز کرد: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات اهمیت بسیار دارد؛ چراکه در بُعد بین‌اللملی دشمن هر زمان دید همبستگی مردم کم شده است، سعی کرده از آن استفاده کند؛ همان‌گونه که در فتنه ۸۸، دشمن از شرایط موجود در کشور استفاده و تحریم‌های شدید علیه ما اعمال کرد تا فشار حداکثری به ما وارد کند.




با وجود گرمی هوا، اما با نزدیک شدن به غروب شاد حضور بیشتر مردم به گذر امیرالمؤمنین علیه‌السلام هستیم که این نشان از عشق، محبت و دلددادگی مردم دیار کریمان به اهل‌بیت علیهم‌السلام و امام علی علیه‌السلام دارد.



انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcefz8znjh8eoi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین