تاریخ انتشار :جمعه ۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۴
۰
plusresetminus
ائمه جمعه استان کرمان تأکید کردند:

مشارکت گسترده در انتخابات بن‌بست شکن و افق گشاست

ائمه جمعه شهرستان‌های استان کرمان ضمن تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو گفتند: مشارکت گسترده در انتخابات، بن‌بست شکن و افق گشاست.
مشارکت گسترده در انتخابات بن‌بست شکن و افق گشاست
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.
 
در خطبه‌های اول سخنان، ائمه جمعه در زمینه توجه‌به تقوای الهی، خودسازی، بیان احادیث، روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام و در خطبه‌های دوم به مناسبت‌های پیش‌رو، عید سعید غدیر خم، ولادت امام هادی علیه‌السلام، انتخابات و گزینش فردی انقلابی و خدمت‌گزار برای قرار گرفتن در کسوت ریاست جمهوری کشور سخن گفتند.


امام جمعه موقت عنبرآباد: انتخابات شب قدر انقلاب اسلامی محسوب می‌شود


حجت‌الاسلام محمود بهروزه امام جمعه موقت عنبرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا گفت: بهترین فرصت در ایام غدير است که اعمال خود را در این ایامی که اکمال دين است با تقوا همراه کنیم و برای نشر غدير از مال و وقت خود بگذاریم که بسیار ارزش دارد.

وی عنوان کرد: دشمنان غدير که بعضاً همراه امام علی علیه‌السلام بودند جامعه اسلامی را به اضمحلال بردند درست شبیه امروزی که افرادی همراه امام راحل بودند ولی فهمی از قرآن و مکتب امام نداشتند.

حجت‌الاسلام بهروزه افزود: امروز افرادی که روزی می‌گفتند آمریکا با یک بمب می‌تواند ما را نابود کند، داعیه‌دار نجات ایران شده‌اند اما به فرمایش مقام معظم رهبری آن‌ها یا الفبای قدرت را نمی‌دانند یا الفبای غیرت را.

خطیب جمعه عنبرآباد اظهار کرد: امروز باید بصیرت داشت و مصداق بصیرت «اشداء علی الکفار» بودن است نه فقط ظاهر قرآن را تلاوت کردن بدون فهم عمقی قرآن و صرفا برای جمع آوری رأی مردم.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو خاطرنشان کرد: انتخابات، شب قدر انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و رئیس جمهور یک‌ شخص نیست بلکه یک تفکر است و عده‌ای دوست ندارند تفکر اسلام در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

حجت‌الاسلام بهروزه افزود: افرادی که با چشم دوختن به آمریکا جامعه را به تباهی کشیدند و جای شهید و جلاد را عوض کردند و دوران طلایی ریاست جمهوری شهید رئیسی را دوران سیاه توصیف کردند سعی در متوقف کردن راه رئیس جمهور شهید دارند.

وی با تأکید بر مشارکت بالای در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملاک انتخاب برای ریاست جمهوری باید برنامه قوی داشتن و موفقیت در جایگاه قبلی خویش داشتن و پرتلاش بودن و خائن نبودن به ایران و تکیه به توان داخل داشتن و عدم دامن زدن به قومیت‌ها و صرفا دنبال رأی گرفتن به هر قیمت نبودن است.

امام جمعه موقت عنبرآباد ابراز کرد: کسانی که ناجوانمردانه شورای نگهبان را تخریب می‌کنند در زمين بازی دشمن قرار گرفته‌اند و خائن به انقلاب و مردم ایرانند.


امام جمعه ریگان: عده‌ای کشور را  ۸ سال به عقب بردند


حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم عباس‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان اشاره به اقتدار دیپلماسی کشور داشت و اظهار کرد: آقای حمید نوری با اقتدار و دیپلماسی عزت توسط دولت شهید رئیسی آزاد شد.

امام جمعه شهرستان ریگان از مردم ریگان و گنبکی دعوت کرد در انتخابات ریاست جمهوری حضور پرشوری داشته باشند.

وی در ادامه به کاندیدای ریاست جمهوری و کارشناسان آن‌ها توصیه کرد اخلاق را رعایت کنند، تصریح کرد: شأن مردم ایران بالاتر از این است که در یک برنامه زنده یک کارشناس عصبانی شود و میکروفون را به‌سمتی پرت کند، این خلاف تقواست.

خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه عده‌ای هشت سال کشور را به عقب بردند و اقتصاد کشور را نابود کردند، عنوان کرد: دولت شهید رئیسی در این دو سال و ۱۰ماه تلاش فراوان کرد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه معاون اول و وزیر خارجه دولت روحانی می‌گویند می خواهند ملت را نجات دهند، افزود: شما کشور را به قهقرا بردید.


امام جمعه جازموریان: مشارکت گسترده در انتخابات، بن‌بست شکن و افق گشاست


حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: آیت‌الله بهشتی از چهره‌های درخشان بی‌نظیر انقلاب اسلامی است که نقشی مؤثر در تثبیت جمهوری اسلامی داشتند.

وی بیان کرد: تدوین قانون اساسی و مدیریت مجلس خبرگان رهبری و ریاست قوه قضائیه و هماهنگی نیروهای انقلابی در کشور و ایستادگی در مقابل جبهه کفر و نفاق از بارزترین مسئولیت‌های شهید مظلوم در انقلاب بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی در ادامه با بیان اینکه قوه قضائیه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: در حالی که قوه مجریه، خط مقدم برخورد با مفسدان است چراکه تار و پود انواع و اقسام جرائم دستگاه‌های اجرایی شکل می‌گیرد و دستگاه اجرایی موظف است که به امور کشور نظم ببخشد و منافذ فساد را ببندد.

امام جمعه جازموریان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: انتخابات حماسه حضور مردم است و معجزه حضور بن‌بست شکن و افق گشاست.

وی گفت: اهمیت اول انتخابات به‌خاطر این است که انتخابات سنگر کشور است و سرنوشت کشور را از هر آسیبی مصون می‌دارد و  مشارکت بیشتر مردم اعتبار کشور را بالا خواهد برد در واقع حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، مصون‌ساز سرنوشت ملت و مردم است و دشمن را از تعرض و تجاوز  بیشتر باز می‌دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی خاطر نشان کرد: اگر مشارکت مردم در انتخابات ضعیف باشد آن وقت است که دشمن استنتاج می‌کند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است.

وی در پایان افزود: تحول در مدیریت از بزرگ‌ترین محسنات انتخابات است.


امام جمعه بم: راه آیت‌الله شهید رئیسی باید ادامه پیدا کند


حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم دانشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بم ضمن سفارش مردم و خود به رعایت تقوای الهی گفت: در مناظره‌های انتخاباتی نباید تخریب و تهمت صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان بم ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم، اگر کسی بنده رهبری را قبول نداشته باشد، اما در انتخابات باید شرکت کند.

وی ابراز کرد: فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را به تمامی نیروهای دادگستری سراسر کشور و نیروی انتظامی تبریک عرض می‌نمایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم دانشی خاطرنشان کرد: برخورد مناسب با کسانی که به‌راحتی تهمت و تخریب در جامعه انجام می‌دهند باید از سوی قوه قضائیه صورت گیرد.


امام جمعه شهربابک: افزایش اقتدار نظام در سایه حضور حداکثری در انتخابات


حجت‌الاسلام انصاری امام جمعه شهربابک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: حضرت امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند «پرهیزکاری انسان مومن در عملش پیداست اما آدم منافق فقط خوب حرف می‌زند و حرف‌هایش از زبانش به عملش تجاوز نمی‌کند.»

وی افزود: در انتخابات برخی فقط لسانی سخن می‌گویند و کسانی به یک نامزد خط می‌دهند که سابقه‌شان مشخص است.

حجت‌الاسلام انصاری بیان کرد: ان‌شاءالله در انتخابات ریاست جمهوری بتوانیم کسی را انتخاب کنیم که از نظر عملکرد، سابقه اجرایی خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: طبق فرمایشات پیامبر اکرم(ص) آن کسی که جهان را پر از عدل و داد می‌کند از نسل امیرالمومنین(ع) است و در ادامه به حضرت حجت(عج) اشاره کردند.

امام جمعه شهربابک با بیان اینکه در انتخابات جمعه آینده به یاوه‌گویان پاسخ خواهیم داد، افزود: حضور حداکثری ما در انتخابات اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد.

وی اظهار کرد: هر رای ما به منزله یک ابزار نظامی از جهت جلوگیری از تجاوز دشمنان و صیانت از کشور محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام انصاری تاکید کرد: افرادی که در برابر دشمن زبانی به خرج می‌دهند و در برابر مردم عربده می‌کشند شایسته انتخاب شدن نیستند.


امام جمعه موقت جیرفت: انتخاب اصلح با تحقیق و تفحص انجام می‌شود


حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله اکبری‌‌نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت گفت: خواهران و برادران انتخابات را فراموش نکنید، مشارکت کنید و تشویق کنید همه شرکت کنند، طبق کلام رهبری که فرمودند «انتخابات یک روز است اما تأثیر آن انتخاب چند سال است»؛ لذا در انتخابات دقت لازم را داشته باشید ببینید اطرافیان کنار کاندیدا، چه کسانی هستند.

وی ابراز کرد: آیا کسانی هستند که با نظام، انقلاب و مشی رهبری سر و کار دارند یا نه، چه شعاری قبلاً دادند به آن عمل کردند یا نه، پیشینه آن‌ها را بررسی کنید، انتخاب اصلح با تحقیق و تفحص انجام می‌شود این نباشد به حرف کسی دیگه گوش بدهیم چون قیامت رأی ما را از دیگران نمی‌خواهند از ما سوال می‌کنند برای چی این انتخاب را کردی، می‌دانید با انتخاب تو و شماها سرعت این قطار انقلاب کند‌تر شد؟

خطیب موقت جمعه اظهار کرد: یک رئیس جمهور با خدماتی که به نظام دارد و با زاویه‌ای که با دشمن دارد می‌تواند سرعت قطار انقلاب را بیشتر یا کند‌تر کند، برخوردها و خدمات مهم است، ان‌شاءالله یک رئیس جمهوری که مثل شهید خدمت آیت‌الله رئیسی دغدغه مردم داشته باشد و خانه‌نشین و دفترنشین نباشد و در بین مردم حظور پیدا کند را انتخاب کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله اکبری‌‌نیا عنوان کرد: هفت تیر شهادت آیت‌الله شهید بهشتی را تسلیت عرض می‌کنم، شهیدی که صبور، دانشمند و تحصیل‌کرده دانشگاه و حوزه بود، این انقلاب به مسیر خودش دارد ادامه می‌دهد، هزاران شهید مثل حاج قاسم سلیماننی، آیت‌الله رئیسی، شهید بهشتی و سایر شهیدان والا مقام همه فدای امامین انقلاب و ایران اسلامی شدند.

وی افزود: مردم توقعاتی از دستگاه قضا داردند، اطاله دادرسی کم بشود، که این‌کار به دست قضّات توانمند‌ ما دارد انجام می‌شود و مردم برخورد خوبی از کارکنان قضایی می‌خواهند.

امام جمعه موقت جیرفت با بیان اینکه نگین انگشتر اسلام غدیر و ولایت است، مطرح کرد: عید غدیر را به همه مسلمانان، شیعیان، پیروان علی‌ابی‌طالب‌(ع) تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی تأکید کرد: عید غدیر یکی از ابزار پاکی است که افراد را به‌سمت اسلام می‌آورد، تشکر می‌کنم از افرادی که مردم را در مهمانی یک کیلومتری جیرفت همراهی کردند، همچنین از همه مسئولان و اقشار مختلف مردم نیز تشکر می‌کنم.


امام‌جمعه کوهبنان:رئیس جمهور منتخب باید مردم‌دار و خستگی‌ناپذیر باشد


حجت‌الاسلام حسن ایزدی امام‌جمعه کوهبنان در خطبه ‌های نمازجمعه این هفته گفت: رئیس جمهور منتخب باید مردم‌دار و خستگی‌ناپذیر باشد، در بین مردم باشد و با مردم صداقت داشته باشد.

وی یادآور شد: در آستانه یک انتخاب و یک آزمایش بزرگ قرار داریم از همگان جهت حضور در این عرصه دعوت‌ می‌شود زیرا بعد از شهادت رئیس جمهور شهید بر ماست که فرد اصلح را انتخاب کنیم؛ درحالی که ممکن است شبهاتی در فضای مجازی ایجاد کنند اما نیاز به توجه، دقت و انصاف هست.

حجت الاسلام ایزدی ادامه داد: ما رئیس جمهوری ولایت‌پذیر می‌خواهیم که قائل به استقلال کشور باشد، ساده زیست باشد، با تقوا باشد، سعه صدر داشته باشد.


امام جمعه فهرج: روشنگری در انتخابات، ضروری است


حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم طالبی‌فرد، در خطبه‌های امروز نمازجمعه فهرج، به اهمیت و آداب روز غدیر اشاره و بر اطعام مساکین و نیازمندان در این روز، تأکید کرد.

وی با تبریک فرا رسیدن روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، گفت: در ایامی که دشمن، تمام سرنیزه‌های خود را به‌سمت کشور و نظام قرار داده و افکار عمومی مردم را مورد هجوم قرار داده، وظیفه ما تبلیغ کردن حق است.

امام جمعه فهرج، همچنین، هفته قوه قضائیه را نیز تبریک گفت و بیان کرد: وظیفه قوه قضائیه و این مجموعه مبارک، اجرای عدالت است.

طالبی‌فرد در ادامه، بر ضرورت روشنگری در انتخابات مهم پیش‌ رو اشاره و اظهار کرد: همه ما مکلف هستیم مانند مبلغین روشنگری کنیم، تا مانند قضات در دادگستری، عدالت اجرا شود.

وی در ادامه به ایام ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه اشاره و بر رونق حوزه‌های علمیه با حضور فرزندان این مرز و بوم تأکید کرد.

خطیب جمعه فهرج، تصریح کرد: کمبود روحانی و طلبه یکی از مشکلات شهرستان فهرج است که این موضوع، به کمتر فرستادن فرزندان به حوزه‌های علمیه برمی‌گردد.


امام جمعه بافت: حضور در انتخابات زمینه‌ساز توسعه کشور می‌شود


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد محمدزاده امام‌ جمعه بافت در خطبه‌های نمازجمعه گفت: جمعه آینده باید یک حماسه بزرگ اتفاق بیافتد که شامل دو بخش مشارکت حداکثری و انتخاب خوب است؛ یکی از آثار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات این است که زمینه‌ساز رشد و توسعهٔ کشور می‌شود و دیگری راه شهدای خدمت و شهید رئیسی ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم حضرت امام خمینی(ره) در مورد شهید رئیسی اظهار کرد: متأسفانه برخی از اشخاص که وضعیت تلخ به‌وجود آوردند؛ عملکرد شهید رئیسی را زیر سؤال می‌برند و دقیقاً خلاف حرف مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدزاده گفت: یکی از مشکلاتی که داریم این است که خدمات دولت، به‌خوبی به مردم گفته نمی‌شود مثل خدماتی که در ساخت مسکن در شهرستان انجام شده است که بیش از ۲ هزار نفر در حال ساخت مسکن هستند؛ امکاناتی از مثل اتاق عمل و ام‌آرآی که در بیمارستان اضافه شده و ساخت جاده‌ها و سایر خدمات که در این دولت انجام شده؛ اگر دولت‌های قبل همین مقدار کار می‌کردند، وضعیت الان مطلوب‌تر بود.

امام‌ جمعه بافت با بازخوانی سخنان مقام معظم رهبری در مورد انتخابات خاطرنشان کرد: حتی کسانی که ایران را قبول ندارند برای حفظ ایران و کشور بیایند و در انتخابات شرکت کنند که باعث می‌شود نظام جمهوری اسلامی تقویت شود؛ همچنین یک انتخاب خوب داشته باشیم؛ منتخب مردم باید پرکار، فعال، خستگی‌ناپذیر، دلسوز و ادامه‌دهنده راه شهدای خدمت باشد.


امام جمعه رابر: تحول در مدیریت از بزرگ‌ترین محسنات انتخابات است


حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی‌سلیمانی امام‌جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تبریک سالروز میلاد باسعادت امامین، حضرت امام هادی علیه‌السلام و ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام و همچنین عید سعید غدیر خم عید امامت و ولایت با اشاره به آیه سوم سوره مائده گفت: در این آیه وعده خداوند پیروزی آن دینی است که پسندیده است؛ بنابراین اسلامی که جهان را خواهد گرفت، اسلام غدیر است.
 
 وی با اشاره به چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری که جمعه آینده برگزار می‌شود، اظهار کرد: انتخابات، حماسه حضور مردم است معجزه حضور مردم بن‌بست شکن و افق‌گشا است.
 
 خطیب جمعه رابر تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی، تحقق این حماسه را با شرط بارها بیان کرده‌اند؛ مشارکت بالا و  انتخاب اصلح و انتخاب خوب است.
 
 وی افزود: در درجه اول مشارکت مهم است و بعد ببینم چه کسی توانایی کار در جهت ملاک‌های انقلاب را دارد.
 
 حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: مشارکت بیشتر، اعتبار کشور را بالا خواهد برد و باعث تقویت اقتدار کشور می‌شود.
 
 وی ادامه داد: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نظام جمهوری اسلامی را به معنای واقعی کلمه قدرتمند می‌کند.
 
امام جمعه رابر یادآور شد: این حضور و این مشارکت از لحاظ بین‌المللی نشان‌دهنده اقتدار ملی و ابهت بین‌المللی است.
 
 وی با بیان اینکه از برکات دیگر حضور مردم در انتخابات تحول در مدیریت کشور است، گفت: تحول در مدیریت از بزرگ‌ترین محسنات انتخابات است.
 
امام جمعه رابر از دیگر برکات حضور مردم در انتخابات مانع تعرض دشمن برشمرد و افزود: مشارکت حداکثری سبب ناامیدی دشمن از مقابله با نظام می‌شود از سوی دیگر حضور و مشارکت گسترده مردم در میدان انتخاباتی نشان‌دهنده وحدت ملی است.
 
 وی ادامه داد: وحدت ملی، قدرت ملی را به‌وجود می‌آورد و قدرت ملی موجب امنیت کشور می‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی‌سلیمانی به همشهریان رابری توصیه کرد: دیگران را به حضور در انتخابات دعوت کنید همه‌ آحاد مردم به تک‌تک آحاد مردم خودشان را موظف بدانند علاوه براینکه در انتخابات شرکت می‌کنند دیگران را هم به شرکت در انتخابات دعوت کنند.
 
 وی با بیان اینکه دعوت به انتخابات از مصادیق تواصوا بالحق است گفت: یکی از راه‌های مهم قوی‌شدن ایران اسلامی، مشارکت در انتخابت است ما باید تلاش کنیم برای سربلندی ایران اسلام برای ایران قوی حضور و مشارکت‌ها در انتخابات است.
 
امام جمعه رابر با بیان اهمیت و تأثیر حضور و مشارکت مردم در انتخابات گفت: ایرانی که ۴۵ سال در مقابل سر سخت‌ترین دشمنان و مستکبران عالم ایستاده است برای عزت ایران اسلامی پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و با انتخاب اصلح و انتخاب خوب بتوانیم میزخدمت شهید آیت‌الله رئیسی را ادامه دهیم.


امام جمعه قلعه گنج: انتخابات حماسه حضور مردم است


حجت‌الاسلام والمسلمین امین رضوانی امام جمعه شهرستان قلعه گنج در خطبه های نمازجمعه این هفته گفت: حماسه‌ای که در پیش است، حماسه جمهور، واقعاً حماسه بسیار ارزشمندی است. انتخابات همیشه حماسه حضور مردم است. حضور مردم در پای صندوق‌های رای یک معجزه است که با مشارکت بالا و با انتخاب خوب و اصلح رقم می‌خورد.

وی افزود: معجزه  حضور مردم بن‌بست شکن و افق‌گشاست که رهبر انقلاب تحقق این حماسه را با دو شرط بیان فرمودند؛ اول مشارکت بالا دوم انتخاب خوب و اصلح.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوانی بیان کرد: همه باید برای تحقق این دو اصل تلاش کنیم و در گفتمان انقلاب اسلامی و امامین انقلاب هرگز اجازه ندادند که ما جامعه را چند قطبی کنیم، جامعه باید با وحدت و با همدلی به پیش برود.


امام جمعه کهنوج: شهید سلیمانی در مکتب غدیر رشد کرده بود


حجت‌الاسلام والمسلمین  احمد نجنو ضمن گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت گفت: غدیر یعنی همواره با ولایت بودن و همواره با ولایت ماندن تا پای جان، مثل شهید رجایی، شخصیتی که خادم ملت به تنهایی به معنای کلمه بود چون از جنس غدیر بود.

امام جمعه کهنوج ادامه داد: شهید بهشتی عزیز اگر صاحب تخصص و تعهد بود چون غدیری و ولایی بود.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی که ذوب در ولایت بود به‌خاطر این بود که در مکتب غدیر رشد کرده بود که بانی آن هم توفیقات در جبهه مقاومت شد.

امام جمعه کهنوج خاطرنشان کرد: فرهنگ غدیر به ما یاد داده است در هر مدیریت شرط لازم و واجب ولایت‌مداری است در کنار تخصص و تعهد، وعید غدیر به ما یاد داده است که همواره پشت فرمان ولایت باشیم اگر می‌خواهیم ضرر نکنیم.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdchwznzq23nk6d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین