تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۵
۰
plusresetminus
وصیت شهید «خداکرم پلاشی»؛

یاد شهدا و جانبازان فراموش نخواهد شد

در وصیت‌ شهید «خداکرم پلاشی» آمده: خاطره جانبازان و شهیدانی که در راه خدا و آزادی انسان‌ها از چنگال بردگی و اسارت جان رها شدند، فراموش نخواهند شد.
یاد شهدا و جانبازان فراموش نخواهد شد
به گزارش گروه فرهنگ و شهادت پایگاه خبری «راه آرمان»؛ شهید «خداکرم پلاشی» چهارم خرداد ۱۳۴۴، در روستای پاه‌تلی از توابع شهرستان جيرفت به دنیا آمد. وی تا دوم متوسطه درس خواند، به‌عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. سرانجام در بيست ‌و ‌دوم فروردين ۱۳۶۲، در شرهانی بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد. پيكر او مدت‌ها در منطقه به‌جا ماند و پس از تفحص ‌سال ۱۳۷۴، در گلزار شهدای هوكرد جيرفت به خاک سپرده شد.

در ادامه بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید «خداکرم پلاشی» را می‌خوانیم:

«اِنَّ لِقَتلِ الحُسَینِ(ع) حَرارَةً فِی قُلُوبِ المُؤمِنینَ لا تَبَرَّدَ اَبَدا» «به‌راستی که شهادت امام حسین(ع) در دل‌های افراد با ایمان، آتش و حرارتی ایجاد کرد که هرگز خاموش نخواهد شد.»

پیکار و نبردهای خونین در صحنه‌های گیتی بسیار بوده است که با گذشت چند ماه و چند سال به‌دست فراموشی سپرده شده، و گذشت ماه و سال گرد و غبار فراموشی بر آن پاشیده شده است.

خاطره جانبازان و شهیدان و سربازان سلحشوری که در راه خدا و آزادی انسان‌ها از چنگال بردگی و اسارت جان رها شدند، فراموش نخواهند شد. زیرا آزادی و شرافت و وفاداری کهنه‌شدنی نیست. امام حسین(ع) و یاران دلیرش سرور این شهیدان اسلام هستند. رهبر شهیدان اسلام فرمود: «من مرگ را چیزی جز سعادت و زندگی با ستم‌کاران را جز ننگی و سر افکندگی نمی‌بینم.» من هم تا آخرین قطره خود راه امام را ادامه خواهم داد.

اگر در این راه شهادت نصیبم شد، از پدر و مادرم می‌خواهم که برای من گریه و زاری نکنند. زیرا من از لجن‌زارهای فساد و گمراهی بیرون آمدم و به‌سوی خدا شتافتم و به ندای رهبرم خمینی بت‌شکن لبیک گفتم و از شماها می‌خواهم که هیچ وقت دعای به جان امام را فراموش نکنید و از خدا بخواهید که امام عزیزمان، این نعمت بزرگ الهی را از ما نگیرد و باید به‌نحو احسن از نعمات الهی استفاده کرد و راه حسین سرور شهیدان را ادامه داد.

منبع: نوید شاهد کرمان

انتهای خبر/س https://armanekerman.ir/vdcdsf0fnyt0oj6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما